“Ekspresówką” pojedziemy dopiero na wiosnę

Fot. GDDKiA

RZESZÓW. S-19 Stobierna – Rzeszów będzie opóźniona do maja.

20 października upływa termin realizacji budowy odcinka drogi ekspresowej S-19 Stobierna. Wykonawca (portugalska firma MSF) zapowiada, że droga będzie oddana dopiero pod koniec maja 2012 roku. W tym miesięcu zakończą się prace ziemne na całym ośmiu kilometrowym odcinku drogi. Zaawansowanie prac sięgnęło 70 procent.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad odrzuciła roszczenia wykonawcy o przedłużenie terminu kontraktu. W GDDKiA na rozpatrzenie czekają jeszcze trzy roszczenia MSF o przedłużenie kontraktu o 4 miesiące i 15 dni.

- Bardzo duże trudności na naszym odcinku spowodowała konieczność zmiany projektu przeprawy przez Wisłok i drogi biegnącej wzdłuż rzeki – mówi Andrzej Podsiadlik, dyrektor projektu z ramienia firmy MSF. – Na nowy projekt czekaliśmy długo – dodaje.

Wisłok zmienił projekt

Zamieszanie z projektem wynika stąd, że odcinek był zaprojektowany kilka lat przed rozpoczęciem prac. W tym czasie Wisłok… zmienił swój bieg. Wykonawca musiał wiec przeprojektować przebieg drogi i mostu. Budowę opóźniała też wielka woda. Z powodu ubiegłorocznej powodzi (kwiecień-maj) kontrakt został już wydłużony (pierwotny jego termin upływał we wrześniu 2011). Pomimo trudności MSF radzi sobie całkiem nieźle. – W tym miesiącu zakończymy prace ziemne, ogólnie zaawansowanie odcinka to ponad 70 procent wykonanych robót – dodaje Andrzej Podsiadlik. – Przewidujemy, że kontrakt zakończymy w maju.

Na odcinku prace ziemne trwają jeszcze w dwóch miejscach. W wielu leży już masa bitumiczna czyli asfalt. Inwestycja nabiera kształtu, można więc przypuszczać, że termin majowy jest realny do zrealizowania, a może nawet uda się zakończyć prace wcześniej.

Dwie drogi rozwiązania problemu

Problem otwarty to nierozstrzygnięte roszczenia czasowe wykonawcy. Jeżeli GDDKiA w Rzeszowie je odrzuci to wykonawca ma dwie drogi. Albo zapłacić karę wynikającą z umowy w przypadku niedotrzymania terminu realizacji budowy albo będzie dążyć do uznania roszczeń za pośrednictwem drogi sądowej. Jak sprawa zostanie rozwiązana nie wiadomo na odpowiedzi pewnie jeszcze trochę poczekamy, tym bardziej, że GDDKiA nie rozstrzygnęło wszystkich roszczeń czasowych MSF-u. Informacja pozytywna to fakt, że pomimo trudności odcinek i tak jest już mocno zaawansowany.

Odcinek S-19 Stobierna – Rzeszów
Długość – 8,3 km
Wykonawca - MSF Polska
Koszt - 294 mln zł
Wiadukty - 4
Mosty – 4
Roboty ziemne (nasypy i wykopy) – 1 mln metrów sześciennych

Artur Getler

do ““Ekspresówką” pojedziemy dopiero na wiosnę”

  1. nie wiem po co

    pisac o czyms, o czym wszyscy wiedza. smieszne.

    • GDDKiA

      Gdybysmy placili w terminie wszystko juz dawno byloby gotowe. Ale lepiej trzymac miliony na koncie i zaplacic miesiac puzniej z byle jakiego powodu. Wtedy kasa z odsetek idzie na premie dla prezesa.

  2. roman

    jaka ekspresówka- mały kawałeczek / Rzeszów- Stobierna/ i tyle szumu – to tak jak ktoś by miał zjeść cały dobry obiad a dali mu przekąskę i mówią że resztę zje potem- tylko kiedy ? no właśnie kiedy – czyli czekaj tatka latko co ?

Skomentuj

Copyright © Super Nowości 2010-2016 Wszystkie prawa zastrzeżone.