11 milionów kary od UOKiK dla NC+

Do tej pory strona Antyncplus na Facebooku zyskała prawie 95 tysięcy fanów. Ok. 150 tysięcy dotychczasowych klientów N i Cyfry + wymówiło umowy, a spora część przeszła do konkurencji. Fot. Wit Hadło

PODKARPACIE. Po całym zamieszaniu klienci platformy N i Cyfry + odchodzą do konkurencji.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał, że ITI Neovision, właściciel NC + złamał prawo i tym samym został ukarany kwotą prawie 11 milionów złotych. To jednak tylko część kary, bo prawdziwe straty przyniosą spółce masowe odejścia klientów do konkurencji.

Na stronie internetowej urząd opublikował informację: “ITI Neovision – wprowadzając ofertę “nc+” oraz informując o jej warunkach złamała prawo – uznała Prezes UOKiK i nakazała natychmiastowe usunięcie skutków zakwestionowanych działań wobec abonentów. Klienci mogą kontynuować umowy na dotychczasowych warunkach. Spółka musi wypełnić liczne obowiązki informacyjne, a za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów zapłacić 10 mln 841 tys. zł.” Urząd wszczął postępowanie administracyjne przeciwko ITI Neovision 2 kwietnia po fali komentarzy oburzonych klientów platformy N i Cyfry +.

Klienci skarżyli się, że są przymuszani do przejścia do NC+, nie mogą dokończyć umowy na podpisanych wcześniej warunkach i muszą dużo więcej płacić za kanały, na których im zależy, a wiele komentarzy wskazywało na to, że prezes NC+ lekceważy abonentów.

Jeszcze w kwietniu prezes zarządu NC+ Julien Verley przepraszał wszystkich klientów i obiecywał zmiany, które miałyby ich zadowolić. Choć niektórzy ugięli się, inni nie dali za wygraną i zdecydowali się odejść z grona klientów n-ki i cyfry.

– Teraz to niech się pocałują, trzeba ich do końca olewać i odchodzić z tego badziewia – na pisał na naszym forum internetowym “rzeszowiak”. – Niech zbankrutują, chcieli na oszustwie zarobić, ale im nie wyszło!.

Inni przekalkulowali różne rozwiązania i stwierdzili, że wcale zarząd nc+ nie poszedł klientom na rękę, a jedynie próbuje udawać, że tak jest.

– Jedyne na plus jest to, że zrezygnowali z przymusowej migracji – pisze Wojtek. – Poza tym zlikwidowali pakiet all inclusive, w którym było wszystko i można go było dostać za 179zł miesięcznie, a teraz dobierając opcje dodatkowe do najdroższego pakietu za 119zł wychodzi drożej i mamy mniej niż wcześniej. Czyli znowu olali klientów, ale medialnie wygląda OK.

Blanka Szlachcińska

4
Dodaj komentarz

avatar
3 Comment threads
1 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
4 Comment authors
krzysztofheholekROMAN Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
krzysztof
Gość
krzysztof

Wyliczono, że NC+ odczuje boleśnie skutki jeżeli odejdzie więcej niż 400 000 abonentów. Tak zostały pomyślane podwyżki, że do utrata do 400 000 abonentów i tak przyniesie zyski. Całe szczęście, że znaleźli się ludzie, którzy potrafili zebrać abonentów i wspólnie zaprotestować. 11 milionów kary dla tej spółki nie jest wysoka, pewnie będą się odwoływać i ostatecznie kara może być zmniejszona. Dla mnie UOKiK tym zaplusował, że nakazał firmie stosowanie prawa bezwględnie. I od tego się NC+ nie odwoła. To jest dobry sygnał dla innych firm, że nie można w Polsce tak traktować klientów. We Francji czy Niemczech żadna firma by… Czytaj więcej »

olek
Gość
olek

Najwieksza karą dla NC+ bedzie to gdy abonenci oddadzą dekodery i przejdą do konkurencji np do Polsat HD lub zrezygnują z anteny satelitarnej na rzecz nadajników naziemnych, która również już nadaje w systemie cyfrowym.

ROMAN
Gość
ROMAN

to jest sensacja; Urząd ujął się za klientami – coś niesamowitego chyba kwalfikuje się na wpis do ” Księgi Guinnessa „

heh
Gość
heh

Nie pier..l, bo UOKiK to urząd dla konsumentów! A jak nie wiesz czym się zajmuje to zamilcz!