11 milionów kary od UOKiK dla NC+

Do tej pory strona Antyncplus na Facebooku zyskała prawie 95 tysięcy fanów. Ok. 150 tysięcy dotychczasowych klientów N i Cyfry + wymówiło umowy, a spora część przeszła do konkurencji. Fot. Wit Hadło

PODKARPACIE. Po całym zamieszaniu klienci platformy N i Cyfry + odchodzą do konkurencji.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał, że ITI Neovision, właściciel NC + złamał prawo i tym samym został ukarany kwotą prawie 11 milionów złotych. To jednak tylko część kary, bo prawdziwe straty przyniosą spółce masowe odejścia klientów do konkurencji.

Na stronie internetowej urząd opublikował informację: “ITI Neovision – wprowadzając ofertę “nc+” oraz informując o jej warunkach złamała prawo – uznała Prezes UOKiK i nakazała natychmiastowe usunięcie skutków zakwestionowanych działań wobec abonentów. Klienci mogą kontynuować umowy na dotychczasowych warunkach. Spółka musi wypełnić liczne obowiązki informacyjne, a za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów zapłacić 10 mln 841 tys. zł.” Urząd wszczął postępowanie administracyjne przeciwko ITI Neovision 2 kwietnia po fali komentarzy oburzonych klientów platformy N i Cyfry +.

Klienci skarżyli się, że są przymuszani do przejścia do NC+, nie mogą dokończyć umowy na podpisanych wcześniej warunkach i muszą dużo więcej płacić za kanały, na których im zależy, a wiele komentarzy wskazywało na to, że prezes NC+ lekceważy abonentów.

Jeszcze w kwietniu prezes zarządu NC+ Julien Verley przepraszał wszystkich klientów i obiecywał zmiany, które miałyby ich zadowolić. Choć niektórzy ugięli się, inni nie dali za wygraną i zdecydowali się odejść z grona klientów n-ki i cyfry.

- Teraz to niech się pocałują, trzeba ich do końca olewać i odchodzić z tego badziewia – na pisał na naszym forum internetowym “rzeszowiak”. – Niech zbankrutują, chcieli na oszustwie zarobić, ale im nie wyszło!.

Inni przekalkulowali różne rozwiązania i stwierdzili, że wcale zarząd nc+ nie poszedł klientom na rękę, a jedynie próbuje udawać, że tak jest.

- Jedyne na plus jest to, że zrezygnowali z przymusowej migracji – pisze Wojtek. – Poza tym zlikwidowali pakiet all inclusive, w którym było wszystko i można go było dostać za 179zł miesięcznie, a teraz dobierając opcje dodatkowe do najdroższego pakietu za 119zł wychodzi drożej i mamy mniej niż wcześniej. Czyli znowu olali klientów, ale medialnie wygląda OK.

Blanka Szlachcińska

do “11 milionów kary od UOKiK dla NC+”

  1. krzysztof

    Wyliczono, że NC+ odczuje boleśnie skutki jeżeli odejdzie więcej niż 400 000 abonentów. Tak zostały pomyślane podwyżki, że do utrata do 400 000 abonentów i tak przyniesie zyski.
    Całe szczęście, że znaleźli się ludzie, którzy potrafili zebrać abonentów i wspólnie zaprotestować.
    11 milionów kary dla tej spółki nie jest wysoka, pewnie będą się odwoływać i ostatecznie kara może być zmniejszona. Dla mnie UOKiK tym zaplusował, że nakazał firmie stosowanie prawa bezwględnie. I od tego się NC+ nie odwoła.
    To jest dobry sygnał dla innych firm, że nie można w Polsce tak traktować klientów. We Francji czy Niemczech żadna firma by sobie na to nie pozwoliła. Najwyżej przyjęłliby w biznes planie przesunięcie osiągnięcia zwrotu z inwestycji nie za 3 a za 5 lat. Nikt nie ma takich marż na zachodzie jak u nas.

  2. olek

    Najwieksza karą dla NC+ bedzie to gdy abonenci oddadzą dekodery i przejdą do konkurencji np do Polsat HD lub zrezygnują z anteny satelitarnej na rzecz nadajników naziemnych, która również już nadaje w systemie cyfrowym.

  3. ROMAN

    to jest sensacja; Urząd ujął się za klientami – coś niesamowitego chyba kwalfikuje się na wpis do ” Księgi Guinnessa „

Skomentuj

Copyright © Super Nowości 2010-2016 Wszystkie prawa zastrzeżone.