27 mln zł za przebudowę al. Rejtana

Fot. Wit Hadło

RZESZÓW. Umowę z wyłonionym właśnie wykonawcą miasto chce podpisać jeszcze we wrześniu.

O 8 mln. zł. mniej niż spodziewało się miasto (zarezerwowanych było w budżecie na ten cel 35 mln zł) będzie kosztowała przebudowa al. Rejtana. Przetarg wygrała firma Skanska, która za realizację zażądała najniższej kwoty, czyli 27 mln zł.

Przetarg na realizację inwestycji ruszył kilka miesięcy temu. Zgłosiło się do niego 14 firm z całej Europy. Oferty wahały się od 27 mln zł do 66 mln zł.

Wyłoniony właśnie wykonawca sam opracuje sobie projekt i przystąpi do jego realizacji. Część dokumentacji inwestycji jest już gotowa, bo jej opracowanie sfinansował pierwszy inwestor Millenium Hall, który obiecał również dofinansowanie samej przebudowy kwotą 5,5 mln. zł,  jednak z obietnicy się nie wywiązał. Do przebudowy al. Rejtana dorzucił się natomiast Ryszard Podkulski, co wymusili na nim radni za legalizację dwóch jego galerii.

Co się zmieni na alei?
Przebudowa al. Rejtana zakłada: poszerzenie jej (na odcinku między ul. Kopisty i al. Powstańców Warszawy) o trzeci pas ruchu, wymianę nawierzchni, stworzenie nawrotki na pasie zieleni w rejonie Millenium Hall (dla jadących od strony Tyczyna) oraz utworzenie dodatkowych prawo – i lewoskrętów na nie poszerzanym drugim odcinku alei od ul. Kopisty do ul. Lwowskiej.

W planach jest również przebudowa skrzyżowania, chodników i zatok autobusowych, budowa ścieżek rowerowych jak również wymiana kanalizacji przeciwdeszczowej i zamontowanie oświetlenia.

ksz

do “27 mln zł za przebudowę al. Rejtana”

  1. ROMAN

    proszę zastosować-n p. ochronniki/ stopery/ czy zatyczki do uszu
    firm; Aqua- Speed / Biofuse-Speed / Ear Plug Arrow / Allright
    sen będzie miły i spokojny- dobranoc.

  2. waldek

    ale w nocy dalej nie bedzie mozna spac przy otwartym oknie od ulicy rejtana,od szumu samochodow

  3. tomek

    pamiętajcie, że te wszystkie inwestycje sa za prezydentury pana Tadeusza Ferenca!

  4. ewq

    i nigdy w tym Rzeszowie nie będzie można jeździć bez korków, najpierw remont przy nowym świecie teraz kładka na Piłsudskiego, później Rejtana i obwodnica. Cały czas remonty i nie ma z tego efektu, bo i tak nie ma nigdy płynności jazdy

  5. ROMAN

    a kolejny pas na „BUS -PAS” to gdzie ?- a tak kolejna przebudowa w roku 2022 ,to wtedy dobudują.

Skomentuj

Copyright © Super Nowości 2010-2016 Wszystkie prawa zastrzeżone.