Atrakcyjne konto dla przedsiębiorcy

Przedsiębiorca, decydując się na wybór banku, w którym założy konto, nie powinien kierować się jedynie tym, czy prowadzenie rachunku będzie darmowe. Fot. Archiwum

Dobry rachunek firmowy powinien przede wszystkim pomóc obniżać koszty prowadzenia działalności.

Z najnowszego badania przeprowadzonego wśród mikroprzedsiębiorców wyraźnie wynika, że w zakresie relacji z bankiem najbardziej cenione są rozwiązania przynoszące firmie wymierne oszczędności. Rachunek firmowy ma być tani, a najlepiej darmowy. Do tego, jeśli bank chce zaoferować w pakiecie z kontem usługi dodatkowe, najlepiej gdyby były to rozwiązania pozwalające obniżyć koszty prowadzenia działalności gospodarczej.

Klient indywidualny szukający dla siebie banku ma obecnie do wyboru całkiem pokaźną liczbę praktycznie darmowych kont osobistych. Oferta banków dla przedsiębiorców zdaje się być nieco skromniejsza, mimo że niemal każda instytucja finansowa w naszym kraju oferuje produkty dla nich przeznaczone. Jak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego wśród klientów prowadzących własne firmy, niskie koszty są dziś dla nich najistotniejszym czynnikiem wyboru rachunku.

Zdaniem Moniki Szlosek, dyrektor zarządzającej Obszarem Bankowości Detalicznej i Inwestycyjnej w jednym z czołowych banków, badanie pokazuje jednoznacznie, jak duża jest dziś wśród przedsiębiorców potrzeba obniżania kosztów prowadzenia działalności. – Cena to podstawowe kryterium wyboru rachunku firmowego, wszelkie pozostałe elementy odsuwane są w tej chwili na dalszy plan – komentuje Monika Szlosek. – To oczywiste, że w obliczu spowolnienia gospodarczego właściciele firm, tak samo jak konsumenci, szukają oszczędności – dodaje.

Darmowy rachunek to standard
Według analityka Jacka Kasperczyka, oferta produktów bankowych adresowanych do podmiotów gospodarczych z segmentu MSP nie zmienia się zasadniczo, co świadczy o stabilizacji w nastawieniu banków do mikroprzedsiębiorców. – Intensywna konkurencja na rynku usług bankowych oraz stale rosnące wymagania klientów spowodowały, że w tej chwili bezpłatne konto stało się właściwie standardem – mówi. – Choć najczęściej, aby bank odstąpił od pobierania opłat za rachunek firmowy, klient musi spełnić dodatkowe wymagania, np. zapewnić odpowiednie saldo na rachunku lub też dokonać odpowiedniej ilości operacji z konta – zaznacza.

Przedsiębiorcy poproszeni o wymienienie trzech najważniejszych dla nich cech konta firmowego, najczęściej wskazywali właśnie niską cenę za jego prowadzenie (odpowiedziało tak aż 80 proc. ankietowanych). W dalszej kolejności wybierali bezpłatne przelewy krajowe i zagraniczne (78,6 proc.) oraz brak prowizji za wypłatę gotówki z bankomatów w Polsce i na świecie (ponad 55 proc. wskazań).

Nie tylko cena się liczy
Czy faktycznie patrzenie na ofertę banków wyłącznie przez pryzmat ceny to dobra strategia? – Szansa na znalezienie idealnego rachunku w istotny sposób wzrośnie, jeśli poświęci się trochę czasu na dogłębną analizę realnych potrzeb – dodaje Jacek Kasperczyk. – Zdecydowana większość rachunków firmowych po spełnieniu pewnych warunków jest darmowa, przedsiębiorca powinien skupić się na pakietach dodatkowych usług towarzyszących ofercie i na podstawie ich użyteczności dla siebie dokonać wyboru – radzi. – Warto więc odpowiedzieć sobie na pytanie, czy i w jaki sposób rachunek bankowy może ułatwić naszej firmie jej codzienne funkcjonowanie.

Co jeszcze powinno oferować konto
Najczęściej wskazywaną przez badanych cechą decydującą o atrakcyjności konta, poza ceną, jest dostęp do zaawansowanej bankowości elektronicznej – jest to kwestia istotna dla 30 proc. firm. Obsługa online jest bowiem kluczowym sposobem zarządzania rachunkiem firmowym, dziś już o wiele bardziej naturalnym niż wizyta w oddziale czy kontakt z infolinią. Zdaniem ankietowanych, bankowość elektroniczna pozwala zaoszczędzić cenny czas i lepiej kontrolować przepływy gotówkowe.

Właściciele firm za potencjalnie najbardziej atrakcyjne usługi, które w ich opinii mogłyby w największym stopniu zachęcić ich do korzystania z danego rachunku uznali zniżki na usługi operatora telefonii komórkowej i sprzęt komputerowy (odpowiednio 56 i 53 proc. ankietowanych). Dla niemal połowy badanych (49 proc.), atrakcyjność rachunku podniosłaby możliwość skorzystania ze zniżek na promocję firmy w Internecie. Nieco mniej (43,9 proc.) liczyłoby na darmowe pakiety internetowe (darmowy serwer i domena www) oraz zniżki na usługi kurierskie (45,9 proc.). Dla ponad 32 proc. klientów ważne byłyby porady prawne, tyle samo opowiedziało się za zniżkami w systemie rezerwacji hoteli.

p

do “Atrakcyjne konto dla przedsiębiorcy”

  1. mary

    Ja gdy wybierałam konto kierowałam się też opłatami za przelewy do poszczególnych kantorów internetowych, ich zestawienie znalazłam na strefawalut.pl. Współpracuję z zagranicznymi firmami i takie przelewy pozwalają mi na spore oszczędności

Skomentuj

Copyright © Super Nowości 2010-2016 Wszystkie prawa zastrzeżone.