Autostradą z Rzeszowa do Krakowa dopiero w 2015 roku

Węzeł Rzeszów Zachód. Budimex kończy budowę po Radko. Na 4-kilometrowym odcinku praca wre. Fot. Artur Getler

Węzeł Rzeszów Zachód. Budimex kończy budowę po Radko. Na 4-kilometrowym odcinku praca wre. Fot. Artur Getler

PODKARPACIE. Sprawdzamy jak wygląda budowa autostrady między Rzeszowem a Tarnowem.

W tej chwili autostrada A4 biegnie nieprzerwanie od granicy z Niemcami do Tarnowa. Droga urywa się kilkanaście kilometrów przed granicą województwa podkarpackiego. Sprawdziliśmy, co dzieje się na placach budowy autostrady między Rzeszowem a Tarnowem.

Zacznijmy wycieczkę pod Rzeszowem. Tutaj 4-kilometrowy fragment A4 od Rudnej Małej (Węzeł Rzeszów Północ) do Mrowli (Węzeł Rzeszów Zachód) buduje Budimex, który w kwietniu przejął ten odcinek po tym, jak poległa na nim firma Radko.

Praca tu wre, na budowę trafia 10 – 20 tys. ton materiału na dobę, który jest wbudowywany w nasypy. – Planujemy skończyć nasypy jeszcze przed końcem wakacji – mówi Jarosław Jachymek, kierownik budowy z firmy Budimex. Budowa zgodnie z umową powinna być zrealizowana do kwietnia 2014 roku.

Na południe od Węzła Zachód firma Eurovia buduje S19, która ma połączyć A4 z drogą krajową nr 4 w Świlczy. Tutaj roboty teoretycznie powinny skończyć się w listopadzie. Jednak już w tej chwili wykonawca ma pewne opóźnienia względem pierwotnego harmonogramu.

Teraz jedziemy na zachód. Tu można z optymizmem patrzeć w przyszłość. Firma Budimex skończyła już liczący sobie ponad 30 kilometrów odcinek między węzłem Rzeszów Zachód a Dębicą. Jedziemy piękną autostradą, na której trwają w tym momencie prace odbiorowe i kosmetyczne roboty w otoczeniu autostrady. Niestety, nie prędko pojedzmy tym odcinkiem, ponieważ jest na niego w tej chwili tylko jeden wjazd: węzeł Sędziszów – Ropczyce. Ten odcinek musi więc poczekać na oddanie sąsiednich fragmentów autostrady.

Po 30 kilometrach wymowny widok, A4 urywa się w polach. Przed nami Węzeł Pustynia k. Dębicy, a dalej na wschód cały odcinek Pustynia – Krzyż k. Tarnowa. Tu poległa Hydrobudowa, która do spółki z irlandzkim SIAC-iem przejechała się na tym odcinku i została z niego rok temu wyrzucona.

Pod koniec maja na budowę weszli nowy wykonawcy, konsorcjum Heilit-Woerner oraz Budimex. W pierwszej kolejności budowlańcy do końca listopada powinni skończyć węzeł Pustynia, który umożliwi wpuszczenie ruchu na gotowy już odcinek Dębica – Rzeszów. Reszta A4 do Tarnowa powinna powstać do końca 2014 roku.

Podsumowując, cała A4 między Rzeszowem a Tarnowem powinna być gotowa do końca 2014 roku. Biorąc pod uwagę jednak nieprzewidziane zdarzenia oraz konieczność przeprowadzenia odbioru i uzyskania pozwolenia na użytkowanie, kierowcy A4 z Rzeszowa do Tarnowa przejadą najwcześniej w 2015 roku.

Artur Getler

do “Autostradą z Rzeszowa do Krakowa dopiero w 2015 roku”

  1. Uważny czytelnik

    Sześć lat temu Super Nowości pisały, że autostrada na Podkarpaciu będzie cała gotowa w 2015 r. Wtedy rzecznik GDDKiA pisał sprostowanie, że to nieprawda. Maciejewski się chyba nazywał ten rzecznik. Też sześć lat temu jeden redaktor Super Nowości założył się z Władysławem Ortylem (wtedy wiceministrem rozwoju regionalnego). Ortyl twierdził, że autostrada będzie gotowa na Euro 2012, a redaktor swoje, że nie będzie, że dopiero w 2015 r. Ortyl przegrał, ale w Super Nowościach nie pisano, czy z zakładu się wywiązał. Ciekaw jestem czy obecny marszałek Podkarpacia jest człowiekiem honoru czy takim samym dupkiem, jak jego poprzednik?

  2. adam

    ale ważne, że wszędzie stoją znaki kierujące na autostradę – koń by się uśmiał

    • Imię (wymagane)

      nie tylko z tego kon sie smieje :) przeciez to mialo byc skonczone i oddane do uzytku przed Euro 2012. no coz. Donaldihno fatalnie to rozegral. nie mowiac juz o S19 ktora prawdopodobnie nigdy nie bedzie ukonczona ze o lokalnych drogach, kompletnie zniszczonych przez Radko nie wspomne.

  3. ROMAN

    oby termin; 2015 – był dotrzymany i w końcu można by było w odpowiednich warunkach odbyć podróż na wschód i zachód.

Skomentuj

Copyright © Super Nowości 2010-2016 Wszystkie prawa zastrzeżone.