Będą nowe autobusy, parkingi i przebudowa skrzyżowań

Do 2020 roku Rzeszów będzie miał kolejnych 100 nowych autobusów, w tym elektryczne i przegubowe w technologii diesel Euro 6. Fot. B. Szlachcińska
Do 2020 roku Rzeszów będzie miał kolejnych 100 nowych autobusów, w tym elektryczne i przegubowe w technologii diesel Euro 6. Fot. B. Szlachcińska

RZESZÓW. Miasto przymierza się do kolejnych programów transportowych.

Do 15 stycznia br. miasto ogłosi przetarg na zakup 10 elektrycznych autobusów. To dopiero początek kolejnych zmian transportowych, jakie ruszą w tym roku i będą realizowane do 2022. Chodzi o prawie 500 mln zł m.in. na przebudowę dróg, autobusy i budowę parkingów.

Przetarg na 10 elektrycznych autobusów obejmie nie tylko pojazdy, ale infrastrukturę do ładowania energii elektrycznej. Miasto chce też kupić autobusy przegubowe, których na rzeszowskich ulicach brakuje.

– Będą w technologii diesel Euro 6, najmniej emisyjne. Planujemy w trakcie tej perspektywy 2014 – 2020 nabyć w sumie flotę 100 autobusów, która będzie uzupełniała istniejące obsługujące miasto. Zwiększymy częstotliwość poruszania się po mieście, zwiększymy liczbę linii, więc potrzebujemy autobusów, również do wymiany tych, które mają ponad 15 lat, bo przypomnę, że do tej pory wymieniliśmy połowę floty autobusowej – mówi Marek Ustrobiński, wiceprezydent Rzeszowa.

Zmodernizowanych zostanie siedem skrzyżowań, m.in.: al. Powstańców Warszawy – ul. Sikorskiego, al. Wyzwolenia – ul. Okulickiego, al. Piłsudskiego – ul. Marszałkowska, al. Niepodległości z al. Armii Krajowej. Głównie będą rozbudowywane prawoskręty i śluzy autobusowe.

– Przy okazji chcemy też rozładować tzw. wąskie gardła, i które jeszcze w mieście występują, które cały czas się pojawiają. Cały czas potrzebujemy nowych ulic, nowych połączeń komunikacyjnych, nowych rozwiązań na skrzyżowaniach, żeby w tym całym tłumie autobusy poruszały się sprawnie i punktualnie – mówi Ustrobiński.

Czekają na pieniądze
– 28 grudnia ub.r. złożyliśmy wniosek aplikacyjny do programu Rozwój Polski Wschodniej, który przewiduje wiele różnych przedsięwzięć – mówi wiceprezydent i zaznacza, że dopiero, kiedy urząd otrzyma pozytywną informację zwrotną, będzie można mówić o szczegółach i dokładnych liczbach.

Odświeżone zostaną przystanki autobusowe. Pojawią się nowe słupy, wiaty autobusowe, tablice informacji pasażerskiej i biletomaty. Nowo budowane zatoki autobusowe będą miały wysokie krawężniki, tak jak dzisiaj przy ul. Jana Pawła II. W planie są również parkingi Park&Ride, rozbudowany zostanie ten na Podpromiu, a przy ul. Lwowskiej powstanie nowy na ok. 250 miejsc postojowych.

Blanka Szlachcińska

8
Dodaj komentarz

avatar
8 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
8 Comment authors
hijenaBodoJimmyROMANTed Ferens Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
hijena
Gość
hijena

Modlic się do Bozi ,żeby nie były to kolejne nie przemyślane inwestycje,jak z okazji uruchomienia nowego marketu przebudowane skrzyzowanie Okulickiego-Bronewskiego,ktore jedynie spowolniło przejazd tą arterią,a stojące podświatłami samochody ZADYMIAJA POBLISKIE OSIEDLE,przyczyniając się wydatnie do zwiększającego się w Rzeszowie smogu

Bodo
Gość
Bodo

Tadek nie panujesz nad tym wszystkim . Wstydu oszczędź.

Jimmy
Gość
Jimmy

Puszczą przegubowe na 18 i 19, a zatoczki przy Łukasiewicza pozostaną tak samo krótkie. I dupa wystaje…

ROMAN
Gość
ROMAN

No znowu orzewalanie kasy
1/ autobusy ok. potrzebne
2/ a skrzyżowania to dopiero przerabiali
nie ma co przerabiać tylko budować estakady i skrzyżowania bezkolizyjne – na dole rondo do lewo – prawo skrętów / górą możliwość jazdy na wprost (+)
3/ podgrzewany przystanek już przetestowali ( strata podobno 80.000 zł) kto zapłaci ? Ratusz czy mieszkańcy z podatku czy z kredytu ? Który i tak zapłacą mieszkańcy.
4/ A nic nie ma o ZOO / czy o Oceanarium z rekinami – no bo na razie są ale w ratuszu ale siedzą za biurkami i kręcą lody

Ted Ferens
Gość
Ted Ferens

KOLEJNE 300 MLN ZŁ W PI**U

Ptr
Gość
Ptr

Przegubowe są potrzebne i to od zaraz!!! I to z 20. Śmiech, że tylko jedynego Jelcza mamy przegubowego. A może po prostu odkupić kilka przegubowych np od Krakowa, czy gdzie mają tyle, że kilka z nich tylko na bazach się „gniją”.

Wojciech
Gość
Wojciech

Takie pier……..e od lat . Zrobimy , wybudujemy , damy Rysiowi fory . Zamiast cudów podpatrzonych w egzotycznych miejscach powinien Tadzio ze swoją mafią realizować proste rozwiązania np. przejazd bezkolizyjny nad torami w rejonie Wyspiańskiego/Pułaskiego – tam są gigantyczne korki przy każdym zamknięciu szlabanu. Dodatkowo większość osób z osiedla Kmity do centrum chodziłaby pieszo .
To takie proste ale nie widowiskowe.Lepiej podgrzewać 3-go maja . Może Tadzio odciśnie tam swój zadek , potem Rysiek , potem kolejni geniusze Podkulszczykowa.

espero
Gość
espero

Potwierdza sie to o czym niejednokrotnie pisałem – w Rzeszowie brak jest perspektywicznego planowania. Wystarczy przeanalizować informację o przebudowie skrzyżowań. Przecież większość z tych podanych w tej informacji była w nieodległej przeszłości przebudowywana przy okazji modernizacji ulic w ciągu których się te skrzyżowania znajdują. Tak to marnotrawione są pieniądze. I niech ktoś nie mówi, że większość kosztów pochodzić będzie z dotacji. Bo po pierwsze zawsze musi być udział własny, a po drugie – jeżeli przebudowując ulice, przebudowano by od razu skrzyżowania, to teraz pieniądze można by wykorzystać na inny cel….