Będą promować dziczyznę

Mięso sarny czy jelenia uważane jest za zdrowsze niż mięso tradycyjnych zwierząt hodowlanych

PODKARPACIE. Nasz region jest potentatem w pozyskiwaniu mięsa ze zwierząt łownych. W mediach prowadzono już kampanie promujące spożycie mięsa z ryb, teraz można oglądać spoty reklamowe promujące gęsinę. Być może wkrótce pojawią się reklamy dziczyzny.

W ubiegłym roku powstało konsorcjum „Dziczyzna Polska”, w którego skład weszły Polski Związek Łowiecki oraz kilka firm zajmujących się skupem i przetwórstwem dziczyzny. Podstawowym celem konsorcjum jest promocja dziczyzny na rynku polskim.

Efektów co prawda na razie nie widać – spożycie dziczyzny w Polsce jest wciąż na bardzo niskim poziomie i wynosi zaledwie 0,08 kg na statystycznego Polaka. To, co zostanie upolowane w Polsce, eksportowane jest do Francji i Niemiec.

- Jest jednak szansa, by dziczyzna przeżyła swój renesans, bowiem na podkarpackim rynku jest coraz bardziej doceniana – uważa Zbigniew Szafraniec z Kanwilu.

Z naszego województwa pochodzi tysiąc ton surowca rocznie, a w skali kraju skupowane jest 6 tys. ton. W przyszłym roku planowana jest akcja promująca ten rodzaj mięsa – uważanego za zdrowe (niskokaloryczne i wysokobiałkowe) i smaczne.

Adam Cyło

Skomentuj

Copyright © Super Nowości 2010-2016 Wszystkie prawa zastrzeżone.