Budowa tunelu lub wiaduktu lekarstwem na korki?

Przy ul. Langiewicza kierowcy codziennie rano i po poA�udniu stojA� w korkach, bo przez przejazd kolejowy przetaczane sA� towarowe pociA�gi. Fot. PaweA� Dubiel
Przy ul. Langiewicza kierowcy codziennie rano i po poA�udniu stojA� w korkach, bo przez przejazd kolejowy przetaczane sA� towarowe pociA�gi. Fot. PaweA� Dubiel

RZESZA�W. Z powodu przetaczania towarowych pociA�gA?w, przy ul. Langiewicza tworzA� siA� ogromne zatory drogowe.

Kierowcy majA� juA? doA�A� codziennych korkA?w na ul. Langiewicza. Powodem tego jest to, A?e przed godzinA� 8 i po poA�udniu zamykane sA� rogatki na tamtejszym przejeA?dzie kolejowym. Polskie Linie Kolejowe nie zamierzajA� tego zmieniaA� i jeszcze alarmujA�, A?e przetaczanych pociA�gA?w towarowych bA�dzie coraz wiA�cej. Jedynym wyjA�ciem jest, wedA�ug kolei, budowa przez miasto tunelu lub wiaduktu. Ta ostanie budowla byA� moA?e powstanie, ale zaa�� szeA�A� lat.

Z powodu przejazdu towarowych pociA�gA?w blokowana jest nie tylko ulica Langiewicza, ale teA? Hanasiewicza, BatalionA?w ChA�opskich, Wita Stwosza, BohaterA?w, Boya-A�eleA�skiego, Wicentego Pola, Chmaja i Chrzanowskiej.

– PoprosiliA�my w piA�mie do Polskich Linii Kolejowych, A?eby w godzinach od 7 do 9 rano i od 14 do 17 nie zamykano przejazdu przez ulicA� Langiewicza – poinformowaA� Andrzej Aswider, dyrektor Miejskiego ZarzA�du DrA?g w Rzeszowie. – Jednak bez efektu.

Blokowanie ulicy Langiewicza trwa kilka minut. – Przejazd kolejowy zgodnie z przepisami moA?emy blokowaA� do 20 minut, ale nigdy to nie trwa aA? tyle – wyjaA�nia StanisA�aw Zabiciel, zastA�pca naczelnika ds. inA?ynierii ruchu PLK RzeszA?w. – Kierowcy mogA� wybraA� innA� trasA�, bo przecieA? moA?liwe sA� objazdy.

Kolej ma teA? pomysA�, jak rozwiA�zaA� problem, tym bardziej, A?e z czasem sytuacja przy ul. Langiewicza jeszcze siA� skomplikuje. Na stacji Staroniwa ma powstaA� centrum przewozA?w regionalnych, wiA�cej bA�dzie wiA�c jeA?dziA�o pociA�gA?w. Zdaniem PLK wystarczy, A?eby miastoa�� puA�ciA�o ruch samochodA?w, albo doA�em albo gA?rA�. MoA?na byA�oby wybudowaA� wiA�c tunel, albo wiadukt. Tunel jednak odpada, bo wedA�ug Miejskiego ZarzA�du DrA?g jest to niewykonalne, bo pod ulicA� Langiewicza i torami kolejowymi powstaA� kanaA� odprowadzajA�cy wodA� z rzeki MikoA�ki.

RozwiA�zaniem mogA�aby byA� budowa wiaduktu. Koncepcja powstaA�a juA? kilka lat temu. Taki most poA�A�czyA�by ul. WyspiaA�skiego z ul. Hoffmanowej. Jednak przynajmniej na razie jest to niemoA?liwe. Jak tA�umaczy Aswider, sA� tam problemy wA�asnoA�ciowe. Na razie miasto skupiA�o siA� na innej inwestycji drogowo-kolejowej, czyli na przebudowie niskiego wiaduktu przy ul. Batorego.

WA�adze Rzeszowa zapowiadajA�, A?e jednak wiadukt przy ul. Langiewicza powstanie, ale bA�dzie to moA?liwe dopiero zaa�� 6 lat.

Mariusz Andres

9
Dodaj komentarz

avatar
5 Comment threads
4 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
8 Comment authors
gracjanJózefjanAntykomuchROMAN Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Józef
Gość
Józef

Nie tunele ani wiadukty ale tory pod ziemię
a na górze zieleń a nawet w centrum wieżowce

Antykomuch
Gość
Antykomuch

Zbijają się wybory znowu z ratusza będą obiecanki cacanki a głupiemu wyborcy radość.Niech najpierw rozlicza się poprzednich obiecanek a było ich dużo oj dużo i nic.

Jan Pakosławic Rzeszowski
Gość
Jan Pakosławic Rzeszowski

XXI wiek i strumyk Mikośka problemem w mieście wojewódzkim! Żenada nie fachowcy. A w Warszawie pod dnem WISŁY kursuje metro! Wy lepiej połączcie ulicę Dojazd Staroniwa z Langiewicza, Chmaja i Wincentego Pola. I może dalej wzdłuż Politechniki do os. Zawiszy i Podkarpackiej, jak było w planie już w latach 60-tych. Podpory wiaduktu pod tą drogę (ich fundamenty) nad al. Batalionów Chłopskich są w ziemi i czekają na budowę drugi tuż obok wiaduktu kolejowego (w kier. wschodnim). Dawny Cefarn przy Chmaja akurat jest do wykupienia i wyburzenia. Z Elmetem też by się pewnie dogadać dało. Podobnie do wyburzenia są stare hale… Czytaj więcej »

ROMAN
Gość
ROMAN

Tak – niezrealizowany plan budowy równoległej drogi do ul.dąbrowskiego widzimy dzisiaj a faktycznie jak burzono stolarnie firmy: Rzeszowskie Przed.Elementów Budowlanych ( graniczyła z halami zelmeru) już się zdawało że zrobią drogę ale nic – pikuś –
A teraz może innowatorzy zaskoczą ; oby

Karl Krematorzysta
Gość
Karl Krematorzysta

Na światełka co roku jest i na tapetowanie koszy na śmieci ale na to co POTRZEBA NIE MA!Lodowisko roz*ne i nowego nie ma ….Przy wyborach wywalić Innowatora z ratusza bo tylko miasto zadłuża.

beton
Gość
beton

Czytaj ze zrozumieniem. Problemem nie są pieniądze a prawo własności, więc nie siej dezinformacji. Jak Ci się nie podoba Rzeszów i jego zarządzanie to przejedź się po Polsce a wtedy dopiero zobaczysz nieudolność władz i wszędobylską bylejakość, czego w Rzeszowie od kilkunastu lat już nie ma. A co mają światełka do budowy wiaduktu…..tego nawet mi się nie chce tłumaczyć, przecież to inny rząd wielkości finansów. Ale niektórzy tego nie wiedzą, a narzekanie i charakter roszczeniowy mają we krwi…..tylko, że sami nic nie robią…… a oczekują cudów….

jan
Gość
jan

A co prawo własności to przeszkpda nie do pokonania

gracjan
Gość
gracjan

Nie chodzi o takie tam prawo własności, bo przy budowie dróg to daje się pokonać. Dyrektor nie rozwinął wątku, ale chodzi przede wszystkim o to, że przedłużenie Mochnackiego, kawałek ulicy od planowanego wiaduktu nad torami (poszerzonej ul. Hoffmanowej) oraz ulicy biegnącej w kierunku Langiewicza/Chmaja za stadionem i obok czy też przez hale Zelmeru, koliduje z terenami wojskowymi. Tymczasem wojsko się nie zgadza, bo to ograniczyłoby znacznie teren dowództwa 21. BSP i jednostki przy Langiewicza.Te tereny uznano w MON za paerspektywiczne. Nikt teraz nie zbuduje koszar za miliony w innym miejscu, a potrzeby lokalowe MON jak wiemy rosną. Sytuacja jest patowa.… Czytaj więcej »

ROMAN
Gość
ROMAN

No i znowu : czekaj tatka latka-
A co by było jak by to zaczęli 6 lat temu – juz by auta śmigały tym wiaduktem i nie było by problemów
a takich przepraw to by sie kilka przydalo przez te tory a tu nic wizjonerzy spali a teraz bla -bla – ble – ble i kolejne opowiastki a kto cierpi przez te niewłaściwe decyzje – samochody wala z rur wydechowej a smog coraz gorszy i tak to jest z tymi innowacjami