Cadbury jednak nie obraziło Naomi Campbell

Reklama Cadbury porównująca supermodelkę Naomi Campbell do tabliczki czekolady nie była rasistowska – zawyrokowała brytyjska organizacja dbająca o standardy reklamy.

Za reklamę, którą modelka poczuła się urażona, Cadbury już ją przeprosił, ale w ocenie ASA (Advertising Standards Authority) producent czekoladowych słodkości zbytnio się pospieszył, bo przepraszać nie miał za co. Pod reklamą nowego produktu Cadbury, pod nazwą Dairy Milk Bliss, umieszczono napis w luźnym tłumaczeniu oznaczający: “Zejdź z drogi Naomi, nowa diva zjechała na gościnne występy”.

Według ASA napis zostanie odebrany jako aluzja do kapryśnego zachowania i ognistego temperatmentu Campbell, z racji humorków nazywanej divą, a nie jako wskazanie na to, że jest czarna. Dlatego nie ma powodu, by odbierać reklamę jako przejaw rasizmu.

PAP, bez

Skomentuj

Copyright © Super Nowości 2010-2016 Wszystkie prawa zastrzeżone.