Cała prawda o kobietach i samochodach

Fot. Wit Hadło

Panie wbrew temu co się o nich sądzi, mają pojęcie o prowadzeniu i utrzymaniu auta.

Opinii o relacjach kobiet z samochodami jest wiele i na ogół niewiele mają wspólnego z rzeczywistością. Dowód? Panie dobrze się czują za kierownicą, w większości nie poprawiają wówczas makijażu i nie korzystają z telefonu – wynika z najnowszych badań.

Jazda samochodem to dla większości badanych kobiet przede wszystkim samodzielność (74 proc.) i odpowiedzialność (69 proc.), ale dla sporej części także wolność (60 proc.) i radość (50 proc.). Blisko połowie respondentek prowadzenie samochodu kojarzy się z bezpieczeństwem, co piątej badanej z koniecznością, a tylko co dziesiątej ze stresem i zagrożeniem – wynika z badania przeprowadzonego wśród zmotoryzowanych kobiet przez Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia.

Kolor nie ma znaczenia
Badanie obala mit, że kolor samochodu jest dla pań najważniejszy. Najbardziej cenioną cechą samochodu jest niezawodność i bezawaryjność. Wskazało ją prawie dwie trzecie kobiet. W dalszej kolejności respondentki wymieniały wielkość auta (39 proc.), wygląd zewnętrzny i wyposażenie (po 32 proc.) oraz markę (29 proc.).

Skoncentrowane na jeździe, nie na makijażu
Kolejny stereotyp o kobietach za kierownicą dotyczący poprawiania makijażu i wysyłania SMS-ów również nie znalazł odzwierciedlenia w wynikach badań. 79 proc. pań twierdzi, że nigdy lub bardzo rzadko poprawia makijaż w samochodzie, a 78 proc. nigdy lub bardzo rzadko wysyła lub odczytuje wiadomości SMS.

Potrafią sobie poradzić
Spora część ankietowanych potrafi samodzielnie nie tylko tankować swoje auto (95 proc.), lecz także dolać płynu do spryskiwaczy (81 proc.), skorzystać z myjni (79 proc.) czy sprawdzić poziom oleju (67 proc.). Jednak część z nich (43 proc.) przy tej ostatniej czynności prosi o kogoś z rodziny lub przyjaciela, a tylko jedna trzecia pań potrafi zrobić to samodzielnie.

Żarówki i koła problemem
Najwięcej problemów sprawia zmotoryzowanym Polkom wymiana żarówki (nie potrafi tego zrobić 59 proc. ankietowanych), zmiana koła (54 proc.) i sprawdzenie poziomu płynu hamulcowego (49 proc.). Faktem jest, że w obecnych samochodach wymiana żarówki jest poważnym problemem również dla większości mężczyzn.

Jeżdżą bezpiecznie
Polki uważają się za kierowców jeżdżących bezpiecznie (87 proc.) i dbających o swój samochód (79 proc.). Niemal połowa badanych lubi szybką jazdę, a blisko 60 proc. uważa, że zna się na podstawowych parametrach technicznych. Zdecydowana większość kobiet stosuje się do ograniczeń prędkości, przepuszcza przechodniów na pasach i zwraca uwagę na to, aby pasażerowie na tylnym siedzeniu mieli zapięte pasy. Ponad dwie trzecie badanych twierdzi też, że jeździ ekonomicznie.

PAP Life

do “Cała prawda o kobietach i samochodach”

  1. espero

    Witam. Chciałem napisać na temat używania świateł przeciwmgielnych tylnych . W ostatnim czasie mieliśmy kilka dni z mgłą i od razu na drogach można było zobaczyć całe „stada” tzw latarników – kierowców (nie sądzę , żeby to były tylko kobiety) jeżdżących z włączonymi tylnymi światłami przeciwmgielnymi. Przepisy jednoznacznie określają , ze świateł tych można używać przy widoczności PONIŻEJ 50 m. Po jakiego czorta światła te się świecą jak jadę za takim samochodem od dłuższej chwili i widzę go doskonale ? Jakoś nie zauważyłem , aby policja wyłapywała takich kierowców – czyżby mandat do 150 zł grożący za to wykroczenie był za niski do podjęcia interwencji ? Ciekawi mnie ilu takich kierowców jest karanych , albo przynajmniej pouczanych o szkodliwości takiego nadużywania tych świateł. Bo niestety jest to zjawisko nagminne, tym bardziej dziwne, że kierowca włączający te światła nie ma z nich żadnej korzyści – są one wyłącznie pomocne w określonych przypadkach dla pojazdów nadjeżdżających z tyłu i informują ich o obecności na drodze innego pojazdu. Kultura wymaga, aby takie światła wyłączyć jak pojazd już znajduje się za nami i wie o naszej obecności przed sobą. Może redakcja zechciała by poruszyć temat na swoich łamach i np. wspólnie z policja przeprowadzić jakąś akcję informacyjno – restrykcyjną przeciwko nadużywaniu włączania tych świateł przez kierowców.

Skomentuj

Copyright © Super Nowości 2010-2016 Wszystkie prawa zastrzeżone.