Czereśnie i ser żółty

Fot. Archiwum

Cieszymy się, że nasza rubryka o zdrowym jedzeniu tak się spodobała. W podziękowaniu za liczne telefony i korzystając z Państwa sugestii postanowiliśmy ją dodatkowo poszerzyć. Od dziś oprócz prezentacji plusów oraz minusów warzyw i owoców sezonowych, znajdziecie w niej Państwo także opisy wartości produktów konsumowanych przez nas na co dzień.

CZEREŚNIE

PLUSY
- mała kaloryczność – 100 gram zawiera tylko 50 kalorii.
- usuwają z organizmu zalegające w nim toksyny i regulują poziom płynów. doskonale regulują żołądek i usuwają fermentację gnilną. Wskazane, nawet w dużych ilościach, dla osób mających zaburzenia przewodu pokarmowego.
- regulują apetyt, dlatego dobrze jest zachęcać do ich jedzenia dzieci-niejadki.
- zawiera witaminę A, C i witaminy z grupy B, które mają właściwości odtruwające oraz sprawiają, że skóra staje się bardziej napięta i młodsza.
- znajdziemy w niej mnóstwo związków mineralnych takich jak: potas, usuwający z organizmu sól, która zatrzymuje wodę, ponadto żelazo, wapń, fosfor, magnez, miedz, siarkę oraz jod odpowiadający za dobrą przemianę materii w naszym organizmie. ma właściwości moczopędne, stąd wskazana jest w diecie osób ze schorzeniami układu moczowego.
- świeży sok jest bardzo dobry na serce i naczynia krwionośne.
- nalewka z czereśni to świetny lek na różnego rodzaju dolegliwości żołądkowe.

MINUSY
- popite wodą prowadzą do biegunki.
- najlepiej nie jeść ich tuż przed posiłkiem, gdyż utrudniają jego strawienie.
- dość często zdarzają się robaczywe.

 

SER ŻÓŁTY

PLUSY
- jest najlepszym źródłem wapnia – cztery plasterki pokrywają dzienne zapotrzebowanie na wapń.
- chroni przed osteoporozą.
- jest dobrym źródłem białka i fosforu, minerału mającego wielki wpływ na zęby i kości
- posiada małą ilość substancji alergogennych stąd nie wywołuje alergii.

MINUSY
- ze względu na dużą zawartość niedobrego tłuszczu pochodzenia zwierzęcego, jest produktem kalorycznym. W zależności od gatunku w 100g może mieć od 320 do 380 kcal.
- podnosi poziom cholesterolu (100 g sera to ok. 70 – 100 mg cholesterolu).
- zawiera on dużo soli, dlatego nie jest polecany osobom mającym wysokie ciśnienie.
- zawarta w nim tyramina może wywoływać bóle głowy.
- do strawienia roztopionego sera potrzebna jest ogromna ilość energii, czasami zalega w żołądku kilka dni, i nie ma prawie żadnych wartości odżywczych.

ZA TYDZIEŃ: OGÓREK I SER BIAŁY

do “Czereśnie i ser żółty”

  1. Lidka

    Ale fajne mogło by wyjść z tego połączenie. Przepadam zarówno za czereśniami i za serem żółtym. Właśnie sobie wyobraziłam połączenie np goudy lub mojego nr 1 czyli radamera wędzonego z serenady z dżemem czereśniowym, bo o świeże czereśnie teraz raczej trudno;)

Skomentuj

Copyright © Super Nowości 2010-2016 Wszystkie prawa zastrzeżone.