Czereśnie i ser żółty

Fot. Archiwum

Cieszymy się, że nasza rubryka o zdrowym jedzeniu tak się spodobała. W podziękowaniu za liczne telefony i korzystając z Państwa sugestii postanowiliśmy ją dodatkowo poszerzyć. Od dziś oprócz prezentacji plusów oraz minusów warzyw i owoców sezonowych, znajdziecie w niej Państwo także opisy wartości produktów konsumowanych przez nas na co dzień.

CZEREŚNIE

PLUSY
– mała kaloryczność – 100 gram zawiera tylko 50 kalorii.
– usuwają z organizmu zalegające w nim toksyny i regulują poziom płynów. doskonale regulują żołądek i usuwają fermentację gnilną. Wskazane, nawet w dużych ilościach, dla osób mających zaburzenia przewodu pokarmowego.
– regulują apetyt, dlatego dobrze jest zachęcać do ich jedzenia dzieci-niejadki.
– zawiera witaminę A, C i witaminy z grupy B, które mają właściwości odtruwające oraz sprawiają, że skóra staje się bardziej napięta i młodsza.
– znajdziemy w niej mnóstwo związków mineralnych takich jak: potas, usuwający z organizmu sól, która zatrzymuje wodę, ponadto żelazo, wapń, fosfor, magnez, miedz, siarkę oraz jod odpowiadający za dobrą przemianę materii w naszym organizmie. ma właściwości moczopędne, stąd wskazana jest w diecie osób ze schorzeniami układu moczowego.
– świeży sok jest bardzo dobry na serce i naczynia krwionośne.
– nalewka z czereśni to świetny lek na różnego rodzaju dolegliwości żołądkowe.

MINUSY
– popite wodą prowadzą do biegunki.
– najlepiej nie jeść ich tuż przed posiłkiem, gdyż utrudniają jego strawienie.
– dość często zdarzają się robaczywe.

 

SER ŻÓŁTY

PLUSY
– jest najlepszym źródłem wapnia – cztery plasterki pokrywają dzienne zapotrzebowanie na wapń.
– chroni przed osteoporozą.
– jest dobrym źródłem białka i fosforu, minerału mającego wielki wpływ na zęby i kości
– posiada małą ilość substancji alergogennych stąd nie wywołuje alergii.

MINUSY
– ze względu na dużą zawartość niedobrego tłuszczu pochodzenia zwierzęcego, jest produktem kalorycznym. W zależności od gatunku w 100g może mieć od 320 do 380 kcal.
– podnosi poziom cholesterolu (100 g sera to ok. 70 – 100 mg cholesterolu).
– zawiera on dużo soli, dlatego nie jest polecany osobom mającym wysokie ciśnienie.
– zawarta w nim tyramina może wywoływać bóle głowy.
– do strawienia roztopionego sera potrzebna jest ogromna ilość energii, czasami zalega w żołądku kilka dni, i nie ma prawie żadnych wartości odżywczych.

ZA TYDZIEŃ: OGÓREK I SER BIAŁY

0 0 vote
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
1 Komentarz
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Lidka
Lidka
8 lat temu

Ale fajne mogło by wyjść z tego połączenie. Przepadam zarówno za czereśniami i za serem żółtym. Właśnie sobie wyobraziłam połączenie np goudy lub mojego nr 1 czyli radamera wędzonego z serenady z dżemem czereśniowym, bo o świeże czereśnie teraz raczej trudno;)