Czy warto inwestować w Google Ads?

Fot. Mat. prasowe
Fot. Mat. prasowe

Prowadząc biznes w Internecie, niezależnie od tego, czy jest to mały biznes lokalny, firma działająca na terenie całego kraju, czy też sklep internetowy, przyjdzie nam się zmierzyć z zadaniem sprowadzania wartościowego ruchu, który przyniesie wzrost sprzedaży. Marketing internetowy to rozbudowany organizm, który składa się z wielu elementów, a kluczem do sukcesu jest ich mądre wykorzystanie. Każdy kanał ruchu ma swoje wady i zalety i powinien być stosowany do osiągnięcia określonych celów i w specyficznych warunkach. W artykule przyjrzymy się Google Ads (wcześniej AdWords) i spróbujemy odpowiedzieć na pytanie: kiedy warto inwestować w kampanie reklamowe Google?

Jak działa Google Ads?
Kampanie reklamowe Google pozwalają na wyświetlanie reklam w wynikach wyszukiwania oraz na stronach partnerskich, które docierają do około 90% użytkowników Internetu. W wyszukiwarce dostępne są reklamy tekstowe widoczne nad wynikami organicznymi oraz reklamy produktowe, stworzone z myślą o sklepach internetowych (wyświetlają produkt ze zdjęciem, tytułem, opisem i ceną). Kampanie w sieci partnerskiej obejmują natomiast bannery graficzne, reklamy w aplikacjach mobilnych, na YouTube oraz w Gmailu. Płatność za reklamy naliczana jest dopiero wtedy, kiedy użytkownik kliknie w reklamę i przejdzie na docelową stronę internetową.

Dla kogo Google Ads?
Reklamy w kampaniach Google wyświetlają się natychmiast po uruchomieniu i zaakceptowaniu kampanii. Pozwala to błyskawicznie dotrzeć do grupy odbiorczej, a dzięki szerokim możliwościom modyfikacji i kierowania kampanii, reklama może być precyzyjnie skierowana na osoby potencjalnie zainteresowane zakupem. Nie jest to jednak zadanie proste, a odpowiednie zoptymalizowanie dużych kampanii w taki sposób, by wykorzystywały w pełni swój potencjał, wymaga wiele pracy i doświadczenia.

Zalety Google Ads

  • Linki sponsorowane oraz reklamy produktowe pozwalają na błyskawiczne zaistnienie w wynikach wyszukiwania,
  • Reklama w sieci partnerskiej Google pozwala dotrzeć do 90% użytkowników Internetu (reklama graficzna, w aplikacjach, Gmail, YouTube),
  • Szerokie możliwości konfiguracji kampanii pozwalają kierować reklamy do precyzyjnej grupy odbiorczej,
  • Kampanie Google Ads można dowolnie modyfikować i optymalizować w trakcie jej trwania. Zmieniać można zarówno kierowanie, reklamy jak i budżet.
  • Efekty kampanii reklamowych można stale monitorować. W panelu Google Ads znaleźć można szeroki wachlarz danych z prowadzonych kampanii, dodatkowo istnieje możliwość połączenia z Google Analytics do szczegółowego śledzenia kampanii, ruchu i konwersji.

Wady Google Ads

  • Google AdWords, w odróżnieniu od pozycjonowania stron, nie buduje długoterminowego źródła ruchu. Firma widoczna jest w internecie tylko wtedy, kiedy inwestujemy w reklamę.
  • Chociaż podstawowa konfiguracja kampanii nie jest trudna, stworzenie dużej kampanii Google Ads, która wykorzysta swój potencjał, nie jest zadaniem prostym. Wymaga to dobrej znajomości marketingu internetowego, konfiguracji kampanii oraz analizy wyników kampanii.

Artykuł powstał przy współpracy z firmą Virtual Development – https://www.vd.pl

Artykuł partnera