Czy wiesz, co z czym jeść?

Fot. sxc.hu

Odpowiednie zestawienie produktów sprawi, że szybciej przyswoimy ważne dla naszego organizmu składniki.

Aby zdrowo jeść, nie wystarczy wiedzieć tylko co spożywać i w jakich ilościach. Nie bez znaczenia są połączenia naszych ulubionych produktów. Odpowiednie ich zestawienie sprawi, że szybciej przyswoimy ważne dla naszego organizmu składniki, a w przypadku mniej zdrowych przekąsek znacznie ograniczymy negatywne oddziaływanie. Pamiętajmy jednak, że niewłaściwe połączenie nawet zdrowych przysmaków może nie tylko zniwelować ich dobroczynne działanie, ale i dodać nam kilogramów.

Oliwa z oliwek i warzywa

Oliwa z oliwek to element, który powinien znaleźć się w każdej sałatce warzywnej – szczególnie zawierającej żółte, pomarańczowe i czerwone warzywa (źródło witamin A, C oraz E). Powód jest bardzo prosty. Zawarte w niej kwasy tłuszczowe umożliwiają naszemu organizmowi lepsze przyswajanie znajdujących się  w nich dobroczynnych elementów.

Żelazo plus witamina C

Składnikiem niezwykle ważnym dla naszego organizmu jest trudno wchłaniane żelazo. Znajdziemy je m.in. w żółtym serze czy  jajkach. Co zrobić, by szybciej dostało się do naszego organizmu? Należy do naszego posiłku wprowadzić produkt z witaminą C. Najłatwiej po prostu skrapiać spożywane przez nas potrawy sokiem z cytryny.

Wapń i witamina D

O tym, jak zdrowy jest wspomagający nasze kości, występujący w serach, jogurtach czy kefirach wapń, nie trzeba nikogo przekonywać. Nie każdy jednak wie, że do jego wchłaniania potrzebna jest witamina D – wytwarzana pod wpływem kontaktu ze słońcem. Dlatego też gdy nie mamy okazji częstego przebywania na świeżym powietrzu, nasza dieta musi być uzupełniana o produkty z witaminą D, takie jak choćby: makrela, śledź czy  łosoś.

Tłuste mięso + musztarda

Nawet najwięksi amatorzy zdrowego żywienia skuszą się czasem na tłusty kąsek. Aby z mniejszymi wyrzutami sumienia delektować się boczkiem, kiełbasą czy golonką, trzeba spożywać je z chrzanem lub musztardą. Dla wielu to zwyczajne dodatki, jednak ich właściwości wykraczają poza smak, znacznie przyśpieszając spalanie kalorii.

Mięso z cebulą

Dobrze byłoby gdyby miłośnicy mięsa zagustowali także w cebuli. Połączenie tych produktów jest bardzo korzystne dla serca i zapobiega występowaniu zakrzepów w naczyniach krwionośnych.

Fasola z ryżem

Przykładem idealnego i zdrowego zestawienia jest także fasola i ryż. Jakie przynosi ono korzyści? Silne mięśnie – efekt wzbogacenia naszego organizmu w zastrzyk białka.

Niezdrowe połączenia:
Ziemniaki z masłem – o ile osobno mają pozytywne wartości, tak ich połączenie jest niezwykle wysoko kaloryczne.
Ogórek z pomidorem – popularne na kanapkach zestawienie tych zdrowych warzyw nie jest korzystne, bo pozbawia warzyw zawartej w nich witaminy C.
Ryba smażona na oleju – zachwalane przez dietetyków mięso ryb w połączeniu z gorącym olejem przyspiesza proces starzenia się organizmu.
Mięso z serem – są to dwa różne rodzaje białka, wymagające innego trawienia, dlatego lepiej w jednym posiłku jeść tylko jeden rodzaj białka.
Mleko z… – mleko powinniśmy pić samo albo wcale. Popijanie nim innych pokarmów opóźnia ich trawienie.
Warzywa z alkoholem – alkohol utrudnia przyswajanie witaminy B1, obecnej w wielu warzywach np. fasoli.

Skomentuj

Copyright © Super Nowości 2010-2016 Wszystkie prawa zastrzeżone.