Drożej za wywiezienie śmieci

Od 1 lipca w najgorszej sytuacji znajdą się właściciele domów jednorodzinnych, którzy zapłacą więcej niż teraz za wywóz śmieci. Jakby tego było mało nałożono na nich obowiązek wypełniania 9-stronicowej deklaracji dotyczącej odpadów komunalnych. Fot. Wit Hadło

RZESZÓW. Właściciel domu musi wypełnić aż 9-stronicową deklarację o gospodarowaniu odpadami komunalnymi.

Nie dość, że właściciele domów jednorodzinnych od 1 lipca znacznie więcej zapłacą za wywóz śmieci, to jeszcze będą musieli wypełnić aż 9-stronicową deklarację. W tym dokumencie trzeba wpisać swoje dane osobowe i współlokatorów oraz m.in. numer ewidencyjny działki. Konieczne jest też podanie informacji ile osób mieszka w domu.

Władze miasta postanowiły jednak jeszcze bardziej utrudnić życie mieszkańcom. Specjalne deklaracje o wysokości opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi należy złożyć w odległym od centrum miasta Wydziale Gospodarki Komunalnej przy ul. Hanasiewicza. Czy nie lepiej byłoby, żeby mieszkańcy takie dokumenty mogli złożyć w ratuszu w Biurze Podawczym?

Tam można zostawiać pisma do prezydenta i wszelkie inne dokumenty. Okazuje się jednak, że deklaracji śmieciowych nie można. Wytypowano też inne miejsca, gdzie należy je zostawić. To również oddalone od centrum miasta centra handlowe i galerie.

Kara za niewypełnienie w terminie deklaracji
Tym właścicielom domów, którzy podpiszą się pod deklaracją i nie będą zbierać śmieci i przekazywać ich Miejskiemu Przedsiębiorstwu Gospodarki Komunalnej naliczona zostanie wyższa opłata. Taka kara spotka też osobę, która zdeklaruje się, że będzie segregować śmieci, ale tego nie zrobi.

- Pierwszą deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi należy złożyć do 20 czerwca – informuje Marcin Miąsik, dyrektor Wydziału Gospodarki Komunalnej Urzędu Miasta w Rzeszowie. – Tym, którzy nie złożą takiego dokumentu do tego dnia, miasto naliczy opłaty i dostarczy je w formie decyzji administracyjnej.

Lokator nie będzie musiał wpisywać danych?
Jeżeli radni we wtorek (14 bm.) zaakceptują propozycje miasta i w życie zostaną wprowadzone zaproponowane wysokości opłat, to od 1 lipca będą one obowiązywać. Ustalono już, że deklaracje będą wypełniać właściciele domów jednorodzinnych, a co z lokatorami kamienic i bloków?

- Podczas najbliższej sesji Rady Miasta (we wtorek, 14 bm.) zapadnie decyzja, czy to administratorzy zarządzający blokami będą wypełniać za lokatorów deklaracje – poinformował Jerzy Bać, główny specjalista ds. eksploatacji w Miejskim Zarządzie Budynków Mieszkalnych.

Mariusz Andres

do “Drożej za wywiezienie śmieci”

  1. aex

    władza deprawuje, radnych z Rzeszowa totalnie, a prezydentowi to już odebrała rozum całkowicie (trochę też i z racji wieku); a radny z Budziwoja, niejaki Myrda swych wyborców ma daleko w d-u-p-i-e; on tylko dba o swoje interesy (sklepy)

  2. over9000

    ale czymże jest jednorazowe dostarczenie dokumentów do biura na Hanasiewicza w porównaniu z cotygodniowymi wycieczkami w celu podrzucenia śmieci na pobliskie osiedla….

  3. blokers

    jezeli chodzi o mieszkancow domków,to w porozumieniu z Biurem Ewidencji Ludności nalezy skontrolowac czy wszyscy mają podpisane umowy na wywoz odpadkow i tyczyć to powinno przedewszystkim nowopowstalych mieszczuchow

  4. borjan

    By ludziom żyło się lepiej ….Kolejny podatek i tyle

Skomentuj

Copyright © Super Nowości 2010-2016 Wszystkie prawa zastrzeżone.