Dwa perony wyłączone, wkrótce zburzą kładkę

Od kilku dni podróżni nie mogą już skorzystać z peronu pierwszego na dworcu Rzeszów Główny. Fot. Paweł Dubiel

RZESZÓW. Pasażerowie na dworcu PKP korzystają z peronu trzeciego i tymczasowego czwartego.

Trwają prace przy przebudowie dworca Rzeszów Główny PKP. Podróżni od 2 lipca nie mogą już skorzystać z peronów nr 1 i 2, użytkowane są natomiast trzeci peron i tymczasowy czwarty. Wkrótce rozebrana zostanie kładka nad torami. To nie wszystkie zmiany, z jakimi spotykają się podróżni.

Pasażer, który ostatni raz w czerwcu odwiedził dworzec Rzeszów Główny może zagubić się na stacji. Od początku lipca trwa przebudowa dworca i pasażerowie nie mogą już wsiadać na peronie pierwszym w kierunku Jasła i na drugim w kierunku Krakowa oraz Przemyśla. Dla nich uruchomiono dwa inne perony – dotychczasowy trzeci oraz nowy, tymczasowy czwarty.

Od ub. tygodnia przejście kładką nad torami od strony ul. Kochanowskiego jest możliwe tylko na drugą stronę torów, do centrum miasta. Z tego mostku dla pieszych zamknięto zejścia na perony. Wkrótce zdemontowana zostanie pierwsza część kładki od strony osiedla 1000-lecia. Mieszkańcy Rzeszowa będą mieli zapewnione tymczasowe dojście do dworca po torach. Szyny będą wyłączone z ruchu pociągów.

Dwa perony – pierwszy i drugi zostały wyłączone i nie zatrzymują się na nich pociągi, bo trwają tam prace modernizacyjne. Będą na nich nowe wiaty, ławki, czytelne oznakowanie i tablice informacyjne oraz linie naprowadzające, które ułatwią poruszanie się osobom niewidomym i słabowidzącym. Zostaną zamontowane windy i schody ruchome.

Do peronu trzeciego można dojść tak jak dotąd przejściem podziemnym. Utworzono dodatkowy, tymczasowy peron nr 4, który od 2 lipca zlokalizowany jest od strony budynku dworca kolejowego, obok ul. Łącznej.

Przebudowa stacji Rzeszów Główny ma się zakończyć w 2021 roku, koszt tej inwestycji wyniesie 205 mln zł. Oprócz samego dworca oraz peronów i budowy tunelu pod torami, przebudowany też zostanie wiadukt kolejowy przy ul. Batorego.

Mariusz Andres

5
Dodaj komentarz

avatar
1 Comment threads
4 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
5 Comment authors
GośćROMANRtytomekmaniek Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
maniek
Gość
maniek

Piękny widok, ostatnia stacja w Polsce pamiętająca zaborców. Trochę szkoda, kolejowe muzeum na skalę światową, podróżny wysiadał z pociągu i przenosił się w austro-węgierskie klimaty.

tomek
Gość
tomek

Bzdury. Można połączyć klimat Franciszka Józefa i 21 wiek . Pojedź do Przemyśla i zobacz tamtejszy dworzec PKP.

Rty
Gość
Rty

Maniek o czym ty piszesz. To co jest burzone / przebudowane powstalo juz za komuny. Chyba ze masz sentyment do krzywego asfaltu, brudnych wiat i starej poczekalni.

ROMAN
Gość
ROMAN

Oczywiście zapach Franciszka Józefa to sie jeszcze unosił dookoła dworca w 1950 roku zachwiany smrodem po niemcach i tych ze wschodu który unosił się z tego zbiornika p.poż.co byl przed dworcem i z tego bruku pod dorożkami stojącymi przed wyjściem ; O !

Gość
Gość
Gość

Puknij się w główkę. Czyli zamiast się rozwijać lepiej stać i podniecać się czymś co było 200 lat temu? Może wróć lepiej do jaskini żeby się jeszcze bardziej zagłębić w historię. Tamten teren w całości powinien zostac zmieniony i zaadoptowany do 21. wieku. Nie dość, że miasto z Ferencem na czele dało popis nieudolności w tym temacie to jeszcze słycha się takich mentalnie zacofanych osób jak ty, którzy nic nie mają do zaoferowania poza zacofaniem i żalami nad czymś co powinno być zrobione 50, a przynajmniej 20 lat temu