Dwie lokalizacje dworca PKS

Zarząd PKS-u chciałby, żeby nowy dworzec autobus był budowany na tyłach obecnego placu manewrowego dworca przy ul. Grottgera. Fot. Wit Hadło

Na dzisiejszej sesji Rady Miasta podjęta zostanie uchwała o planie miejscowym zagospodarowania przestrzennego dla terenu nowego dworca PKS. Władze miasta proponują, żeby budowany był on przy ul. Kochanowskiego od strony wiaduktu Tarnobrzeskiego, zarząd PKS-u zaś chce go umiejscowić przy ul. Grottgera.

Władze miasta od dawna naciskały na zarząd PKS-u, by ten rozbudował zaniedbany budynek z kasami biletowymi. Jednak dyrekcja firmy przewozowej nie miała na to pieniędzy. Teraz jednak sytuacja się zmieniła. W ciągu dwóch lat po zakupie działki i uzyskaniu stosownych pozwoleń będzie można przystąpić do budowy dworca od „zera”. Miałby on być gotowy – jak przekonuje prezes PKS-u – za 4 lata. Tylko że pojawiły się dwie wersje lokalizacji dworca – budowany miałby być przy ul. Grottgera (gdzie jest stary budynek) lub przy ul. Kochanowskiego, jak tego chcą urzędnicy z ratusza.
– Jesteśmy w trakcie zakupu działki na tyłach dworca autobusowego na terenie dawnego składu węgla i należącego do Przedsiębiorstwa Spedycji Krajowej – mówi Piotr Klimczak, prezes PKS w Rzeszowie. – Ta działka ma powierzchnię ponad 80 arów i w sumie na nowy dworzec przy ul. Grottgera i przystanki można będzie przeznaczyć 1,5 ha. Obecny budynek dworca zostanie rozebrany i powstanie od podstaw nowoczesny obiekt dla podróżnych. Koszt budowy nowego dworca PKS-u to 100 mln zł i pieniądze mają pochodzić od firm zewnętrznych – wyjaśnia. Wg wersji miejskich planistów, lepszym rozwiązaniem byłoby umieszczenie dworca przy ul. Kochanowskiego – pomiędzy ulicą a torami kolejowymi. Jeśli przyjęta byłaby ta wersja lokalizacji, to ciężar finansowania wzięłyby władze miasta. Projekt dworca przy ul. Kochanowskiego został ograniczony do funkcji publicznej, a pominięto funkcje komercyjne, czyli handel, gastronomię i usługi. Wynika to z prywatnej własności tego terenu, który można wywłaszczyć jedynie na cel publiczny. Lokalizacja nowego dworca jest ważna, bo aleja Piłsudskiego byłaby odciążona od ruchu autobusów dalekobieżnych, a wszystkie autobusy jeździłyby przez ul. Siemieńskiego.

and

5 5 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
19 komentarzy
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
hijena
hijena
2 dni temu

czy w Rzeszowie maja odbyć się jakieś wybory,bo znowu temat dworca PKS wrócił jak bumerang ?

ROMAN
ROMAN
2 dni temu
Reply to  hijena

Tak bedą wybory na złoty taboret do ratusza kandydatów przybywa z godziny na godzinę w dniu wyborów będzie ich chyba jak do biegu maratońskiego :

Ale który z nich klepnie ten dworzec na Kochanowskiego bo tam powinien być od 30 lat i jeszcze jak klepnie inne PILNE roboty to ten powinien zostać Królem ; O!

Jac
Jac
2 dni temu

To niesamowite, jeszcze powiedzmy 15 lat temu to miejsce tętniło życiem, okoliczne małe bary jak np. bar pod świerkami czy nieco dalej położony bar mleczny funkcjonowały, kioski były wypełnione prasą i innymi ciekawymi rzeczami paradoksalnie jakos innymi niż ta obecna dzisiejsza chinska tandeta, nawet był miniantykwariat z książkami, a teraz? nawet super sam nieczynny w nocy, normalnie dziura w centrum miasta.

ROMAN
ROMAN
2 dni temu
Reply to  Jac

Co tam dziura – to czarna dziura
– A tak dziurę bedą robić przed dworcem tam gdzie w latach 50- tych był basen
p. poż z wodą i bociek sztuczny stał.

Jan Pakosławic Rzeszowski

Dwa dworce będą tylko czy jeszcze będzie PKS.
Bo rzeszowski to jeden z ostatnich istniejących jeszcze PKSów w Polsce. Wykluczenie komunikacyjne w innych regionach Polski, szczególnie w tych pozbawionych kolei, stało się faktem.

Dominik
Dominik
1 dzień temu

Bo u nas wydaje się grube miliony na kolej, która zwłaszcza tu na Podkarpaciu, i tak ma słabe pokrycie małych miejscowości – oczywiście przede wszystkim ze względu na braki infrastruktury. A PKS i inne firmy, które dojeżdżały do różnych, za przeproszeniem, dziur, gdzie są potrzebne, dostają jakieś ochłapy

Krajan
Krajan
2 dni temu

Na Kwiatkowskiego na terenie Żwirowni rozpoczęły się od wczoraj pracę budowlane nowych BLOKOWISK cały wschodni brzeg niedługo pozostanie już tylko piechotą dostać się do pracy Taka to jest przepiękna scheda dla własnego gniazda iosiedla po WIELKIM GOSPODARZU

ROMAN
ROMAN
2 dni temu
Reply to  Krajan

Czyli wraca stare cofamy się tak 70- lat do tyłu : czyli własne nogi no będzie ekologicznie.

radek
radek
3 dni temu

Zwycięży zapewne plac przy ul.Grottgera.Miejsce ma swoją tradycję i jest dogodniejsze dla podróżnych.

Ernest
Ernest
3 dni temu
Reply to  radek

Pewnie jakiś znajomy inwestor albo deweloperek chce przejąć teren i działki pod PKS albo znajomy ,,królika,,.Może to ten który wspołfinansował studia medyczne w Poznaniu wnuka Adriana obecnie zamieszkały w Bostonie i teraz naciska bo nic nie ma za darmo.Po co nowe plany pod nowy dworzec jak ten jest wystarczający i w dogodnym miejscu kilka kroków od PKP i od dworca lokalnego.Teren po lokomotywowni przeznaczyć dla biurowców albo zainstalować tam targ z ul.Dołowej

hijena
hijena
3 dni temu

Ledwo rozebrali starą kładkę a już chcą budować nową która połączy PKP z ewentualnym dworcem na Kochanowskiego.

ROMAN
ROMAN
3 dni temu
Reply to  hijena

Bo to tak jest jak dyletanci zabierają się za projektowanie – a nawet kurnika nie zbudowali.
A wystarczyło by sprowadzić Magika z takiej Szwajcarii czy Austrii który by w ciągu 24 godzin powiedział co i gdzie i jak budować ; O!

Leszek
Leszek
3 dni temu
Reply to  hijena

Na terenie lokomotywowni bedzie stało kolejka jednotorowa która od lat była marzeniem emeryta,kóry jak był mały to taką kolejke PIKO kupiła mu może mama w sklepie harcerskim na ul.3 maja.

Jan
Jan
2 dni temu
Reply to  Leszek

Panie Leszek za mlodych lat p. prezydenta i moje skladnica harcerska byla na jagielonskiej wi za wi sklepu lowieckiego to dla prawdy i historii

ROMAN
ROMAN
2 dni temu
Reply to  Leszek

Tak Panie Leszku zgadza się koniec lat 60-tych pamiętam
a mam jeszcze orginalne PIKO – kilka wagonów i dwie lokomotywy :o!

Pawel
Pawel
2 dni temu
Reply to  hijena

A po co kładka? Teraz robi się przejścia podziemne.

ROMAN
ROMAN
2 dni temu
Reply to  Pawel

Teraz to musztarda po obiedzie zrobili jedno przejście no poprawili a można było od strony wschodniej jak było przekładanie torów przebić drugie przejście –
Zważywszy że firmy, sprzęt ludzie byli na miejscu
I znowu wychodzi brak pomyślunku decydentów i to jest strasznie ; bo przy takiej inwestycji koszty i tak na przestrzeni lat by się zwróciły

A teraz było by jak znalazł autobusy przy kochanowskiego i połączenie podziemne z dworcem PKP.

Wczoraj i Dziś Rzeszów

Galeria zdjęć z budowy Mostu Zamkowego w Rzeszowie
https://wczorajidzis.rzeszow.pl/gallery/6/budowa-mostu-zamkowego-w-rzeszowie

Witek
Witek
1 dzień temu

Strona może być fajna, ale zajmijcie się jej jakością techniczną – dużo błędów, przez to nie działa dobrze. Użyjcie walidatora: validator.w3.org. Trzymam kciuki.

Last edited 1 dzień temu by Witek