Działania herbaty o których warto wiedzieć

Fot. Mat. prasowe

Każdy rodzaj herbaty zawiera konkretne składniki charakteryzujące się unikatowymi właściwościami. Niektóre działają diuretycznie, czyli pomagają naszemu układowi moczowemu uwalniać z organizmu płyny, inne zaś biorą udział w spalaniu tkanki tłuszczowej i właśnie w taki sposób przyczyniają się do odchudzania. Przyjrzyjmy się więc tej kwestii i sprawdźmy, które gatunki herbat są szczególnie zalecane dla osób przebywających na diecie.

Właściwości klasycznych i ziołowych herbat
Herbata czarna, zielona i biała charakteryzują się zawartością wielu składników mających istotne znaczenie w procesie odchudzania. Są to przede wszystkim polifenole, które ułatwiają spalanie tłuszczu oraz wspomagają niwelowanie masy ciała i stymulują przebieganie reakcji metabolicznych katechiny. Ich wpływ potęguje aktywność kofeiny – substancji o niezwykłym potencjale termogenicznym, co oznacza, że obok właściwości pozwalających na pobudzenie organizmu (podnosi on ciśnienie tętnicze czy przeciwdziała senności) ułatwia ona uwalnianie się z organizmu nadmiaru kalorii, których nasze ciało pozbywa się w ramach procesu produkcji ciepła. Nie dziwi więc, iż kiedy chudniemy – rośnie temperatura, jaką mamy wewnątrz. Ponadto starochińskie herbaty – Oolong czy Pu-erh posiadają w składzie substancje wykazujące zdolność do podnoszenia wydolności organizmu. Dzięki nim możliwe jest intensywniejsze wykonywanie ćwiczeń, co niebagatelnie wpływa na uzyskanie szybszych efektów odchudzania.

Działanie termogeniczne raczej nie jest typowym dla herbat ziołowych, które jednak posiadają szereg innych zalet. Przede wszystkim mają charakterystyczne walory smakowe, przez co nie wymagają słodzenia (łyżeczka cukru to nawet 20 kalorii!). Chociaż składniki zawarte w ziołach raczej nie mają stricte odchudzającego wpływu, to pomagają łagodzić skutki uboczne diet – m.in. powstrzymywać zaparcia i likwidować obrzęki – zwłaszcza mówiąc o wywarach z mniszka lekarskiego, pokrzywy, brzozy omszonej oraz pietruszki.

Jak należy je pić?
Przede wszystkim regularnie. Choć nie są lekami – tak jak one działają leczniczo tylko wtedy, gdy są przyjmowane cyklicznie. Najlepiej robić to rano, w czasie największego pobudzenia metabolizmu, co ułatwi wprowadzanie ograniczeń w spożywaniu posiłków. Jak zostało wspomniane wyżej, herbaty ziołowe można zestawiać z niektórymi przyprawami, lecz nie wolno ich słodzić, co powoduje wyrzut insuliny i utrudnia uzyskanie oczekiwanego efektu w postaci redukcji wagi. Oprócz herbat należy pić wodę, bo te pierwsze stymulują jej pozbywanie się z organizmu, tak więc trzeba pokrywać powstałe w ten sposób niedobory. Łączenie ziołowych wyciągów z poszczególnymi lekami warto skonsultować ze specjalistą.

Pamiętajmy, że sama herbata – niewsparta zachowywaniem wielu reguł istotnych dla odchudzania, nie zdziała cudów. Ważna jest przede wszystkim samodyscyplina związana z żywieniem i systematyczne treningi.

Przy współpracy z https://www.czasnaherbate.net/.

Artykuł partnera