Featured snippet – podstawowa wiedza w pigułce

Fot. Mat. prasowe

Fot. Mat. prasowe

Każdy właściciel dobrze prosperującej działalności internetowej powinien zdawać sobie sprawę jak dużą rolę w budowaniu wizerunki firmy ma wysoka lokata w wynikach wyszukiwania stron www w internecie. Obecność w czołówce tego rankingu gwarantuje bowiem wysoki ruch na stronie, a co za tym idzie znacząco zwiększa prawdopodobieństwo pozyskania klientów. Jednakże o tym która strona wyświetla się na czele listy wyszukiwarek, takich jak Google nie decyduje czysty przypadek. Aby się tam znaleźć internetowy przedsiębiorca musi podjąć działania mające na celu odpowiednie uwidocznienie swojej strony w sieci.

Sposoby na najwyższą lokatę w wynikach wyszukiwania stron www
Poprawę widoczności strony internetowej w rezultatach wyszukiwania można uzyskać na kilka sposób. Pierwszym i najczęściej wybieranym z nich jest pozycjonowanie strony przez jedną z funkcjonujących na rynku agencji SEO. Ich działania w skrócie polegają na wdrażaniu kroków mających na celu optymalizację witryny www właśnie w kierunku wyszukiwarek internetowych. Dzięki pozycjonowaniu można uzyskać tak zwane naturalne wyniki wyszukiwania, za które nie trzeba płacić firmie Google.

Na szczycie rankingu najbardziej popularnych stron www w internecie można znaleźć się także inwestując w kampanie reklamowe Google, takie jak AdWords. Są to płatne wyniki wyszukiwania, oznaczone są banerem „Reklama”. Reklamy AdWords wyświetlają się na samej górze oraz z prawej strony listy, dzięki czemu witryna www ma zapewnioną jak najlepszą widoczność w sieci.

Obok pozycjonowania oraz płatnych kampanii reklamowych Google istnieje jeszcze jedna możliwość na pojawienie się strony na samym szczycie w rankingu wyszukiwań, a jest to Featured snippet. Więcej na ten temat można przeczytać na stronie internetowej https://www.internetum.com/everything-you-need-to-know-about-featured-snippets/.

Czym jest featured snippet i jak działa?
Najprościej rzecz ujmując featured snippet jest odpowiedzią na pytanie zadane przez użytkownika wyszukiwarki Google. Odpowiedź ta może przyjmować różną formę. W zależności od rodzaju strony źródłowej może być to sam paragraf lub tekst z dodatkiem grafiki, lista, wykres bądź tabelka. Co najważniejsze, z punktu widzenia właścicieli działalności online, featured snippet wyświetla się na samej górze listy wyników wyszukiwania stron www, stąd też bardzo często bywa on określany jako pozycja zerowa. Niestety nie ma dokładnych wytycznych, które mówiłyby o tym, jak znaleźć się w featured snippet. O tym, która strona się tam znajduje decyduje ściśle tajny algorytm opracowany przez Google. Oczywiście istnieje szereg cech, które predysponują daną stronę do featured snippet, o czym świadczy choćby fakt iż z największą częstotliwością trafiają tam witryny www znajdujące się w TOP10.

Korzyści jakie wynikają z obecności strony w featured snippet są niepodważalne. Najwyższa możliwa pozycja w rankingu stron www daje ogromną wręcz przewagę na konkurencją, generuje wysoki ruch na stronie, a co za tym idzie dużo większe zyski.

Artykuł sponsorowany

Copyright © Super Nowości 2010-2016 Wszystkie prawa zastrzeżone.