Fitness staje się modny i dochodowy

Fot. Archiwum

Zumba, joga i elementy sztuk walki na dobre weszły do oferty fitness klubów. Dziś nie mają one nic wspólnego z odpychającą, pełną “osiłków” siłownią i nieśmiertelnym aerobikiem. Branża fitness przeszła w Polsce dużą metamorfozę i zyskuje na wartości.

W 2010 roku 59 proc. klubów zdecydowało się na rozszerzenie swojej oferty o nowe propozycje zajęć grupowych, natomiast 72 proc. obiektów postawiło na podnoszenie kompetencji swoich instruktorów. Według raportu magazynu “Body Life” w ciągu ostatnich lat 43 proc. badanych obiektów oraz klubów sportowych odnotowało wyraźny wzrost liczby klubowiczów, a w przypadku 23 proc. stan ten pozostał bez zmian.

- Wysokie zainteresowanie rynkiem fitness to przede wszystkim zasługa zmieniającej się świadomości Polaków, którzy coraz chętniej i częściej decydują się na aktywność sportową – powiedział Ireneusz Sęk, prezes zarządu spółki Fabryka Formy SA, prowadzącej w Poznaniu nowoczesny klub fitness.

Dobra koniunktura branży fitness widoczna jest w zwiększającej się liczbie ośrodków posiadających pełne wyposażenie sportowe. Duża liczba klubów sportowych, by utrzymać swoją pozycję na rynku systematycznie poszerza proponowaną ofertę, jednak w asortyment fitness inwestują również państwowe Ośrodki Sportu i Rekreacji, hotele, ośrodki SPA&Wellness, a także sanatoria.

- Nowoczesne punkty treningowe coraz częściej stają się istotnym elementem wyposażenia wielu ośrodków usługowych z segmentu beauty, sanatoriów, zakładów więziennych, a nawet przestrzeni miejskich – w ubiegłym roku zrealizowaliśmy blisko 100 zamówień na dostawę sprzętu sportowego oraz sprzedaliśmy 50 licencji na programy treningowe – zauważa Sebastian Gazda, prezes spółki Star Fitness SA, będącej dostawcą kompleksowych rozwiązań sprzętowych i treningowych dla branży fitness.

Branżę fitness z uwagi na obraz siłowni z przeszłości, postrzegano dotychczas z przymrużeniem oka. Segment ten przeszedł jednak duże przeobrażenia na rzecz wysokich inwestycji w jakość usług oraz dostosowanie oferty do potrzeb klientów. Firmy działające na tym polu odnotowują znaczące zwroty z inwestycji. Szacowana wartość rynku fitness wynosi obecnie ponad 1 mld zł, natomiast w perspektywie trzech lat może ona wzrosnąć trzykrotnie.

PAP Life

Skomentuj

Copyright © Super Nowości 2010-2016 Wszystkie prawa zastrzeżone.