Forum

Budują sygnalizację świetlną na ul. Warszawskiej
sp_BlogLink Przeczytaj oryginalny post blogu
02-03-2019
12:29

RZESZÓW. Połączenie ul. Lubelskiej z ul. Warszawską na odcinku 1,5 km to kluczowa inwestycja drogowa miasta, wpisująca się w kontynuacje budowy obwodnicy północnej w Rzeszowie.

Do tej pory ratusz połączył już ul. Rzecha z ul. Lubelską, m.in. budując most im. Tadeusza Mazowieckiego. Obecnie trwające prace są więc drugim etapem tworzenia trasy. Ich koszt to ok. 18,5 mln zł. Jak obwodnica będzie wyglądać? Po obydwu stronach drogi powstaną ścieżki rowerowe i chodniki. Sama ulica będzie miała po dwa pasy ruchu w obydwu kierunkach. Jezdnie mają być rozdzielone sześciometrowym pasem zieleni.

Mimo pewnych problemów z ubiegłego roku (wykonawca prowadził działania budowlane w dość wolnym tempie), władze miasta zapewniają, że koniec inwestycji nastąpi zgodnie z planem. Kiedy? Już w maju. Od kilku dni na skrzyżowaniu łączącym nową drogę z ul. Warszawską montowana jest sygnalizacja świetlna. Już dziś jadąc ulicą można zauważyć zainstalowane słupy i rozkopany pas zieleni. Przy drodze znajdują się barierki ochronne, co powoduje lekkie utrudnienia dla kierowców. Ponadto ruch punktowo został zwężony. - Jadąc ul. Warszawską należy zachować ostrożność, z powodu prowadzonych robót – mówi Maciej Chłodnicki, rzecznik prezydenta Rzeszowa.

kl

02-03-2019
13:35
wacek

Robota ma się robić a tempo ma być pierońskie.Przy tym fragmencie obwodnicy północnej robotników i sprzętu jakoś nie widać ale termin podobno jest bezpieczny.Może trzeba było pomyśleć i od razu zlecić w jednym projekcie budowę wiaduktu nad torami do ronda na północ od ul. Miłocińskiej i poprowadzić drogę na południe do skrzyżowania ul.Wyzwolenia z ul.al.Okulickiego.

02-03-2019
19:21
Hugo

Wacuś , nie gorączkuj się tak. Wszystkiego naraz nie da się zrobić. Etapami ,etapami. A i kasę trzeba zorganizować. Nie od razu Kraków zbudowano.

02-03-2019
23:48
zawodowy kierowca

Szkoda że w tym miejscu nie powstało rondo.

Byłoby dużo bezpieczniej, a tak baranina ze wsi która jedzie na pamięć będzie dużym zagrożeniem. A i pewnie rondo nie powstało bo wieś po rondzie? Sami wiecie, nie za bardzo. Odpowiedzią było by rondo turbinowe ale nasi fachowcy od projektowaniu są na etapie używania linijki. Na cyrkiel za mało IQ między uszami

03-03-2019
00:43
www

to świetnie!!! teraz korki będą od głogowa do samego rzeszowa, bo dotychczas blokowały ruch jedynie "inteligentne ronda" i za nimi korki się rozładowywały; ale co tam za biurkiem można wszystko naszkicować

03-03-2019
10:26
Kazek

Chory pomysł blokujący ruch od Głogowa. Winna być estakada przygotowywujaca przekroczenie torów PKP w kierunku Ocic i do Krakowa

05-03-2019
14:02
Jan Pakosławic

Etapami najlepiej się w Rzeszowie rozkupuje niedawno zrobione, by przejść do nowego etapu. Mądre ani gospodarne to nie jest. Jeśli w osi nowej drogi nie zostawiono "delty" (mocno rozszerzonego pasa zieleni między jezdniami pod konstrukcję przyszłego wiaduktu, który przecież musi zbierać ruch z istniejącej osi ulicy) to "etap"jak to nazywasz budowy wiaduktu w przyszłości będzie musiał oznaczać rozbiórkę i przebudowę teraz wybudowanej drogi na przynajmniej 20-25% jej długości.