Bus-pasy (niestety) nie odeszły w niepamięć
Przeczytaj oryginalny post blogu
19-10-2012
06:11
Redaktor

RZESZÓW. – Panie Prezydencie, bus-pasy w zatłoczonym Rzeszowie to głupota oraz kompletny brak wyobraźni – pisze na naszym forum internetowym “Józek”.

- Dziwnym trafem o bus-psasach jakoś ucichło. Nie żeby było mi z tym źle, ale może prezydent w końcu zrezygnował z tego głupiego pomysłu?…

19-10-2012
09:36
bes

"Aleją Piłsudskiego jest jedną z ulic, na której mogą pojawić się bus-pasy. Czy rzeczywiście jest tu na nie miejsce?" – Szanowna Pani redaktor proszę zrozumieć, że bus-pasy są właśnie po to, żeby tego miejsca było mniej dla samochodów, które przewożą jedną lub dwie osoby, a więcej dla autobusów. Oczywiście spełnią one swoje zadanie tylko wtedy, gdy komunikacja miejska będzie perfekcyjna, powstanie płatna strefa parkowania w centrum, a wokół Rzeszowa powstaną alternatywne drogi (wszystko to, bardzo mozolnie, ale jednak jest planowane).
Proszę również zauważyć, co teraz dzieje się na ul. Piłsudzkiego. Remonty, które na początku zakorkowały całe centrum, spowodowały, że ludzie zaczęli wybierać inne drogi, lub inny środek transportu i nagle okazało się, że mimo jednego wolnego pasa można tam, jako tako przejechać (byłem tam kilka dni temu o 15:30 i nie mogłem uwierzyć jak tam jest pusto. Ruch się zmniejszył i to mimo braku wymienionych wyżej udogodnień. Teraz po zakończeniu wszystkich remontów, pewnie z każdym dniem będzie tam przybywać samochodów, ale dla mnie jest to przykład, który pokazuję, że można dać szansę bus-pasom.

19-10-2012
17:08
ROMAN

przypomnę; B/Pas – pas ruchu przeznaczony dla autobusów w celu usprawnienia transportu miejskiego – czasami stosuje się "carpooling dla[ taksówek/ motocykli/rowerów]
- pierwszy powstał w Chicago w 1939
występuje ; Londyn oxford street/ vauxhall bridge
N.York fulton street
Paryż quai du louvre/ czy na pont de'alma
Los Angeles pomiędzy el monte a downtown
mają je metropolie; Helsinki/Sydney/Santiago de Chile/Singapure/Seul/Madryt/Bogota/Sao Paulo/Kunming/Hongkong
- w Polsce ; Łódź/Wrocław/Poznań/Trójmiasto/Szczecin/Bydgoszcz/Katowice/Lublin/Białystok/Kielce/Olsztyn/Toruń/Wa-wa ponad 14 km.
czy będą u nas zapewne tak – ale czy zmusi to osoby do przesiadki z samochodu na autobus przypuszczam że nie.

19-10-2012
17:10
city

jakos w innych miastach są buspasy i nie ma tragedii… a u nas zawsze jakas afera i wszysko co nowego jest problemem ..zenada

20-10-2012
10:03
rzeszowiak

Ale do cholery i tak większość kierujących takimi pasami będzie mogła się poruszać pod warunkiem że w samochodzie nie będzie wiecej niż 3 osoby !!!!!!!!!!!
W olsztynie mniejszym o ciut obszarowo takie bus pasy są w dodatku również tramwaje i jakoś nikt nie gdeta, a tutaj mam wrażenie że ludzie wyszli z jakiegoś buszu mysląc że tylko tutaj takie coś istnieje, trochę cywilizacji proponuje – wyjść dalej proponuje poza stodołę .

20-10-2012
10:52
pniok rzeszowski

Sluchaj sasiedzie otoz ciemnota, brak wyksztalcenia, obycia w swiecie, nadmierne mniemanie o swojej wyzszosci i chamstwo zmieszne razem daje takie efekty.
Nie dziw sie ale wez oprocz kaganka oswiaty bat do reki i wytlumacz jak swiat wyglada.
Jak nie mozna w grzeczny sposob to trzeba czasem i w bardziej radykalny sposob to zrobic !!

20-10-2012
12:37
mieszkaniec Rzeszowa

Ja powiem tak, robiono kiedyś badania (już nie pamiętam gdzie, ale gdzieś za granicą) najwięcej aut po miastach było właśnie zazwyczaj z 1 osobą, co jest po prostu nieekonomiczne. Dla 1 osoby trzeba palić paliwo na 1.5 tonowe auto. Ja dość często mam tak, że jadę z 2-3 osobami i zawsze z bus pasów korzystam.

To jest kierunek ku temu, żeby ludzi, którzy pracują w firmie X umówili się i jeździli razem w 3-4 os jednym autem, wtedy można mówić o tym, że transport jest wydajniejszy, mniejsza liczba aut przewiezie więcej ludzi przez miasto z punktu A do punktu B.
Będzie autostradowa obwodnica miasta to tranzyt się tam przeniesie, będzie trochę luźniej w samym mieście + jak ludzie będą lepiej wykorzystywać swoje samochody ( więcej os w jednym aucie) to przyniesie to wymierne efekty. Bo teraz można robić różne akcje, ale społeczeństwo z natury jest leniwe do zmian, więc trzeba lekko wymusić to poprzez to, że jak chcesz w miarę sprawnie przez miasto jechać to jedź ze znajomymi z pracy w jednym aucie. Po za tym paliwa drożeją, więc chyba przyjdzie taki moment, że lepiej będzie koszt dojazdu robić to na 3-5 osób niż jechać samemu i bulić kasę.

Zgadzam się też z bes, pomimo budowy kładki + rozbabrany wiadukt nad torami to nawet da się przez centrum przejechać.
Ja osobiście byłem w Krakowie w sierpniu, autobusem z dworca PKP na lotnisko, dużo ulic miało bus pasy i dość szybko się udało przejechać miasto i dotrzeć na lotnisko i zacząłem patrzeć na bus-pasy trochę przychylniejszym okiem.

20-10-2012
22:10
roman

tego Chłodnickiego trzeba by kiedyś złapać, ostrzyc i ogolić ….

Copyright © Super Nowości 2010-2016 Wszystkie prawa zastrzeżone.