Najbardziej opóźniona inwestycja kolejowa w Polsce
Przeczytaj oryginalny post blogu
24-11-2012
12:13
Redaktor

RZESZÓW, PODKARPACIE. Dopiero w 2015 roku pojedziemy szybciej pociągiem do Krakowa?

Dopiero w 2015 roku zakończą się prace przy modernizacji linii kolejowej Kraków-Rzeszów. Takie informacje przekazał na ubiegłotygodniowej konferencji w Tarnowie, Maciej Dutkiewcz, rzecznik prasowy Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe. Potwierdziły się więc nasze informacje z końca…

24-11-2012
15:27
clonx

podróż do krakowa dzisiaj to rzeczywiście katorga.
wymianę torów rozumiem – ale po co jeszcze wymiana trakcji…..
trakcja przydałaby się na modrrnizowanym odcinku Rzeszów – Jasło – mamy przecież XXI wiek. tymczasem pociągi z Warszawy do Zagórza trzeba w Rzeszowie podczepiać pod ciuchcie spalinową – kompromitacja po prostu.
Do tego zauważyłem że podkarpacie zostało w tyle za innymi województwami: mieszkańcy innych województw powołały swoje koleje (np. śląskie, mazowieckie, wielkopolskie itd.), jeżdzą nowoczesnymi składami a u nas tyle co się udało to wycofać stare piętrowe wagony by zastąpić je równie zdezelowanymi składami elekrtycznymi EN57. porażka. mam wrażenie że zamiast iść do przodu zwyczajnie się cofamy .
Nikt też nie wpadł na pomysł by wykorzystać podrzeszowskie stacyjki (Załęże przez Rzeszów GŁ. aż do boguchwały na przykład). Dojazd byłby o wiele szybszy i z pewnością wielu przesiadłoby się do pociagów zamiast telepać się podmiejskimi autobusami.

25-11-2012
10:17
sokół

Jedno z najważniejszych połączeń na południu Rzeszów-Jasło to największa porażka PKP jak do tej pory. Tu potrzeba szybko zamontować trakcję elektryczną. Pociągi towarowe jadą tu z predkością 30 km/h, a często wolniej, bo spalinowa ciuchcia nei jest w stanie uciągnąć składu. Dawniej dwie ciuchcie były podczepiane, teraz oszczędności i jest jedna.

Copyright © Super Nowości 2010-2016 Wszystkie prawa zastrzeżone.