Okrągła kładka rośnie. ZDJĘCIA
Przeczytaj oryginalny post blogu
17-09-2012
14:31
Redaktor

RZESZÓW. Budowa okrągłej kładki dla pieszych nad skrzyżowaniem alei Piłsudskiego i ul. Grunwaldzkiej potrwa jeszcze do końca listopada.

Obecnie trwa montaż balustrad wykonanych z paneli z hartowanego szkła. Na szybach windowych pomalowano na niebiesko-biało herb miasta Rzeszowa.

W dalszej kolejności nawierzchnia kładki zostanie wyłożona egzotycznym gatunkiem drewna. A cały obiekt zostanie podświetlony diodowymi światłami.

Koszt inwestycji to ponad 12 mln zł.

A co…

17-09-2012
17:22
RZESZOWIAK

12 baniek trochę za dużo jak za ominiecie jednego przejścia dla pieszych czy niema poważniejszych inwestycji w Rzeszowie

18-09-2012
07:30
Wojtas

Jak skończą to wpuścić dziadka, niech biega jak chomik w koło po tej kładce aż padnie na zawał…

18-09-2012
07:31
ROMAN

czy jest już ekipa do; malowania i konserwacji tego "niezniszczalnego drewna " do sprzątania / odśnieżania / czy już są zapasy soli na zimę i zatrudniony konserwator do wind ?

18-09-2012
07:32
mamnick

AUREOLA FERENCA:D

18-09-2012
07:32
roman

Zbędne a wręcz marnotrawcze trwonienie publicznych pieniędzy !
Tak jak Buzek (Handke za gimnazja) za CZTERY WIELKIE REFORMY powinien wisieć, tak za kladkę tez ktoś powinien beknąć.
Konfiskata majątku i banicja to najniższa kara za takie wybryki powinna być !

18-09-2012
07:32
Aśka

To jest nienormalne …. 12 mln zł??? a człowiek z miesiąca na miesiąc wegetuje ….

18-09-2012
07:33
kaj

Szkoda każdego słowa. Już się stało. Teraz pytanie? Kiedy burzymy?

18-09-2012
07:33
wojtek

Ja uważam,że prezydent oszukał mieszkańców bo tak kosztowna (12 mln zł) kładka nic nie usprawni ani nie zmieni. Nadal będzie przejście dla pieszych i sygnalizacja świetlna na ul.Asnyka więc przepustowość będzie taka sama mało tego to był chyba prezent od miasta dla inwestora City Center aby ruch samochodowy skierować w stronę galerii na drogę wzdłuż torów.Chyba co innego było mówione na posiedzeniu rady miasta, warto sprawdzić bo powinno to być w archiwum.Jestem przekonany, że skończy się to stosownym wnioskiem do prokuratury o marnowanie publicznych pieniędzy i poświadczenie nieprawdy.

18-09-2012
07:33
majstefan

Ciekawe co zrobią jak sypnie pół metra śniegu… Pewnie zamkną rondo i włączą światła na dole.

18-09-2012
07:34
Renald

Jeżeli kładkę poświęci Jego Eminencja Ksiądz Biskup Profesor Habilitowany Kazimierz Górny i przybije do niej Krzyż Jezusa Chrystusa Syna Bożego to warto budować !!!! Im więcej poświęconych obiektów w Rzeszowie, tym bardziej zblizymy się do Królestwa Bożego i tym mniej będzie rozbojów w mieście. Rzeszów tylko katolicki !!!!

18-09-2012
07:34
mazambik

Ferenc musi odejść !! i zapłacić za to gówno z własnej kieszeni

18-09-2012
07:34
stef

Jest potrzebna jak kolec w tyłku!

18-09-2012
07:35
ja

Kładka może stać się atrakcją turystyczną, którą spacerujący po grunwaldzkiej chętnie zechcą się przejść. Promocja miasta jest pewna bo to pierwsza w Polsce okrągła kładka dla pieszych, nawet gdy ktoś ją nazywa aureolą czy sedesem Ferenca to i tak będzie przedmiotem zainteresowania innych miast. Wykończenie schodów i szybów wind powinno być wykonane z jak najlepszych materiałów i szkła co sprawi, że konstrukcja będzie przyjemnie się prezentować; jeżeli zostaną betonowe bunkry to niestety będzie to wielka porażka i nieodwracalne zaśmiecenie otoczenia. Koszty budowy są olbrzymie i bez przełożenia na usprawnienie ruchu i w związku z tym piesi chodzić będą przez Asnyka, a nie kładkę na czym skorzystają sprzedawcy tej ulicy i Sobieskiego, drugi strumień ruchu pieszego skierowany będzie w stronę ronda przy budowanej galerii. Sporo osób będzie chodzić na przełaj pod kładką i jej otoczeniem, chyba że zostaną zainstalowane bariery im to uniemożliwiające.
Bezpośrednie otoczenie tej kładki nie nadaje jej uroku:
obskurny budynek Tepsy, odrażająca Europa II, PKO na szczęście w remoncie zmienia swój wizerunek, blok w oddali w ulicy Asnyka z tymi swoimi obudowanymi blachą balkonami pachnący socrealizmem , kamieniczki przy grunwaldzkiej na wprost PKO przy gmachu Europy też niezbyt piękne, budynek gromady widział też nie jedno. Abstrahując od stanu obecnego, być może wzorem PKO również kolejni właściciele budynków zdecydują się na ich estetyzację. Przy Europie II bezpośrednio przy zejściu z kładki stoją dwa bardzo obskurne barakowozy z których kiedyś sprzedawano zapiekanki i jakieś inne podrzędne jedzenie – to dziadostwo musi stamtąd zniknąć.

Zastanawiam się czy projektanci a później wykonawcy uwzględnili konieczność "melioracji" kładki. Przy obfitych ale i mniejszych opadach oraz zimą jest to niezwykle ważne. Oby na konstrukcji kładki odprowadzanie wody było dobrze przemyślane. Słabe zabezpieczenie antykorozyjne zweryfikuje jakość konstrukcji szczególnie po zimie, gdy zostanie oblepiona solą i piachem oraz zalegającą pod drewnianymi elementami bieżni wodą nie mogącą szybko odparować przy słonecznej pogodzie. Dodatkowo żrące opary spalin będą efektywnie ingerować w strukturę pokrycia antykorozyjnego aby potem rozprawić się ze stalą. Kompleksowa re-konserwacja tego obiektu będzie wyjątkowo kosztowna – ale nie nieunikniona już po paru latach. Koszty re-konserwacji można oszacować na przykładzie kładki nad torami kolejowymi.
Kolor kładki – biały, w miejscu gdzie 20 tys. samochodów przejeżdża każdej doby może długo nie wytrwać, dodatkowo od spodu konstrukcji przebijają arkusze blachy co świadczy o kiepskim wykonaniu.

18-09-2012
07:36
andrzej

jest zajebista nie ma takiej drugiej w Polsce piękna wizytówka miasta dzięki Tadkowi

18-09-2012
07:55
andrzej

to się chwyć za robotę !

18-09-2012
08:02
wujal

Bez względu ile śniegu sypnie to na kładce będą tworzyć się zaspy.Średnio przy każdym opadzie na kładce będzie około dwie ciężarówki śniegu który trzeba będzie taczkami zwozić na dół.Tak zaprojektowane bariery działają jak płotki przeciwśnieżne przy drogach i będą same tworzyć zaspę, a dokładnie 2 zaspy po dwóch równoległych stronach kładki. Widać że kładkę projektowała politechnika. Prof Siwoski zaprojektował most na Wisłoku w Strzyżowie że zaspy spadają na jadące samochody.Kłada winna mieć zadaszenie by śnieg zsuwał się systematycznie w czasie trwania opadu.

18-09-2012
08:02
wujal

Będą budowane 2 mosty na Sanie: jeden w Przemyślu, drugi w Chyrzynach, każdy z nich będzie kosztował po 2 miliony zł.Są obecnie projektowane.

18-09-2012
09:26
Kasprzak

Jeśli coś nie jest najtańsze, nie jest najkrótsza drogą – najlepiej skrótem, to zwykłemu śmiertelnikowi podobać się nie może. Bo takiż oto osobnik, tylko marzy pójść do pracy, zjeść i pójść spać. Nie potrzebne mu, kina, sklepy, galerie, filharmonia czy deptak z fontanną… bo po co, jeśli ma drogę którą dojeżdża ze wsi(czy miasta) do pracy, a potem w odwrotną stronę. Wtedy każda inwestycja jest niepotrzebna, bo po co jeśli ja z tego i tak nie skorzystam?? Lepiej jakby mi wyremontowali dom, baaa wybudowali nowy… przecież za 12 milionów, to można sporo domów wybudować, to by się dopiero ludzie ucieszyli, bo darmowe i bezpośrednio dla nich…

paranoja!!

18-09-2012
09:26
oko

potrzebna jest jak qr*ie majtki!!

Copyright © Super Nowości 2010-2016 Wszystkie prawa zastrzeżone.