Pogłębiają się problemy z budową autostrady
Przeczytaj oryginalny post blogu
27-08-2012
06:10
Redaktor

PODKARPACIE. Budowa A4 z coraz większymi trudnościami.

Kolejne firmy budujące autostradę na Podkarpaciu wpadają w tarapaty. Opóźnienia są już tak wielkie, że ukończenie A4 przed 2014 rokiem wydaje się niemożliwe. Na większości odcinków roboty stoją lub postępy są tylko nieznaczne.

W ciągu ostatnich miesięcy zerwano kontrakty na budowę dwóch odcinków o łącznej długości 40…

27-08-2012
10:34
ROMAN

co to znaczy – trudności finansowe firm ? to co – to jak to te firmy robiły analizę kosztów i w oparciu o co przystępowały do przetargu – to co nie umieli sobie policzyć ile co kosztuje i dołożyć 10 % na niewiadome – a teraz co znowu czekaj tatka latka – kiedy w końcu będzie ta autostrada – chyba że wybrano takich marnych wykonawców aby tą robotę spitolili – prawdy nigdy się nie dowiemy – a teraz wszystko rozpaprane i znowu będziemy czekać – a koszty rosną codziennie – ale zarządzanie po byku.

27-08-2012
10:40
Moher

Donek ratuj !!!

27-08-2012
11:36
Marika

A co na to Minister Nowak? To on przecież odpowiada za budowę autostrad. Nie widać, nie słychać.
W czasach Gierka to zaraz by pokazano Gierka i innych oficieli w gumiakach i kaskach chodzących po budowie. Przynajmniej jakieś zainteresowanie wykazywali. A teraz?
A teraz – widać gołym okiem jak gospodarka POlska rozłazi się w rękach i sypie jak stare próchno.

27-08-2012
12:24
K.B

Ale do ilu to osób dociera "obiektywna prawda" , czyli mit wtłaczany przekalkowanych wiadomościach TVP, POLSAT, czy TVN 24 – Kraśko, Durczok, Kuźniar i Gugała – to ekipa zajmująca się bzdetami USA , nie polskimi problemami rządu i gospodarki?.

Wielu wraca myślami do epoki Gierka – ja wówczas miałem okazję brać czynny udział dwóch miarodajnych inwestycjach tego okresu. Jedna z nich to Huta Katowice i powiem państwu szczerze naprawdę nie było się czym zachwycać i dziś dawać za przykład rządzącym. Gierkówka też się sypała i sypie nadal , samo modela S.Nowaka, czy wcześniej Grabarczyka łażenie w gumiakach i kasku nie zastąpi mądrego przygotowania i realnego wykonawstwa!.

27-08-2012
12:26
Szczepan Brzęczyszcz

Przecież konsorcja, które zgłosiły się do przetargów musiały udokumentować swoją pozycję!
I co?
Dokumentacja fałszywa?
Mamy 9 służb specjalnych i szefowi żadnej z nich nie wpadło do głowy, aby sprawdzić dokumentację przetargową?
No to ja wygrywam przetarg na budowę wszystkich autostrad w Polsce, a potem podpisuję umowy z podwykonawcami, którzy też chcą zarobić, ale ostatecznie im za wykonane prace nie placę, bo upadam. Kapitału nie mam i nigdy nie miałem, to podwykonawcy powinni mieć.
Ale, żebym mógł wygrać przetarg, to muszę być ,,swój,,
Co to znaczy?
A różnie, ale w każdym wypadku flota decyduje o tym, kto zarobi i się z kim podzieli.
To jest FORSA!

27-08-2012
15:17
ROMAN

ten przykład z drogami dobitnie pokazuje fundamantalną zasadę – czyli – do odpowiedniej roboty musi być odpowiedni człowiek – czyli fachowiec z danej dziedziny – jak go akurat nie mam – to puszczam tkzw, wici – zgłaszają się zainteresowani – robię selekcję – sprawdzam – co zrobili- jak i gdzie – zaciągam opinię tych u których robili – wybieram właściwego – potem realizuję – tak postępuje z każdym tematem – a u nas co ? – ano matolstwo któremu się wydaje że coś wie i papra wszystko od 1945 roku i dla tego mamy co mamy- gonimy innych a oni odskakują na lata świetlne do przodu.- i u nich robota jest zrobiona raz i dobrze – a u nas dziadostwo cały czas – i to jest ta różnica którą widać gołym okiem a nie przez kolorowe okulary – które mają niektórzy na nosie -

28-08-2012
07:12
bob

Rzad wzial pozyczki na budowe drog – splacal bedzie caly narod placac podatki. Fizycznie robot wykonano
za 50% pozyczki – drugie 50% rozkradl lancuch " biznesmenow " ; gen. wykonawca , wykonawca , podwykonawca … W koncu panstwowe pieniadze , a wiec – niczyje.
Dzieki temu ci bardziej " robotni " Polacy maja 500 mld zlotych " oszczednosci '"w bankach

31-08-2012
11:22
Szczepan Brzęczyszcz

No jak zamiast rządzić, gra się w tym kraju w piłkę, to efekty są takie jakie są.
Ale Orliki wybudowano.

02-09-2012
17:23
Sławomir

Powodem wszelkich nieszczęść w branży budowlanej jest ustawa o Zamówieniach Publicznych, która dopuszcza możliwość wyboru najniższej oferty.
Ludzie nieodpowiedzialni zarządzający ogromnymi przedsiębiorstwami aby wygrać przetarg zastosowali zerowe bądź ujemne marże licząc, że w trakcie pracy coś się pokombinuje np. z robotami dodatkowymi.
Bardzo często się zdarza, że wielcy zarządcy są laikami w branży budowlanej.
W Polsce nigdy wcześniej tak ogromne projekty nie były realizowane, brakuje więc specjalistów, także polski przemysł nie jest przystosowany do podźwignięcia ciężaru budowy autostrad.
Aby sytuacja zmieniła się należy zwalczyć nowotwór branży budowlanej, czyli kryterium najniższej ceny.
Na dzień dzisiejszy mamy do czynienia z patologią, sytuacją w której Generalny Wykonawca wygrywa przetarg po cenach nierealnych, angażuje do pracy zdeterminowanych podwykonawców, którzy przychodzą bo nie mają innej pracy i liczą na cud.
Firmy świadczące usługi związane z nadzorowaniem pracy aby ograniczyć koszty zatrudniają Inspektorów Nadzoru w wieku emerytalnym, gdzie tak naprawdę społeczeństwo zyskuje tylko pieczątkę z uprawnieniami budowlanymi, dlatego mamy do czynienia z ,,olśniewającą’’ jakością budowanych dróg.
Niech politycy zmienią w trybie ekspresowym Ustawę o Zamówieniach Publicznych, jeśli tego nie zrobią nieuczciwi gracze zniszczą polską branżę budowlaną do końca.
Polski obywatel jest zbyt ubogi aby ponosić konsekwencje nieudolności polityków.

Copyright © Super Nowości 2010-2016 Wszystkie prawa zastrzeżone.