Uwolnić rzeszowskie przystanki
Przeczytaj oryginalny post blogu
09-04-2013
06:10
paulina

RZESZÓW. Batalia o umożliwienie prywatnym przewoźnikom korzystania z wszystkich rzeszowskich przystanków trwa. Na razie trącą przede wszystkim pasażerowie.

- Mamy przywieźć pasażera, zostawić go na dworcu i kazać szukać sobie innego środka transportu, bo my gdzie indziej zatrzymać się nie możemy?…

09-04-2013
08:56
karina

Popieram zakaz. Autobusy przywatnych przewoźników stoją stadami na przystankach po kilkanaście minut, bo kierowcy wszytstkim sprzedają bilety. A my czekamy jak osły na autobus miejski, który stoi nieopodal w kolejce do przystanku. Niech sobie wprowadzą bilety miesięczne albo jednorazowe w sprzedazy w kioskach. Wyobraźcie sobie co by się działo, gdyby wszyscy kierowcy sprzedawali bilety w autobusach.

09-04-2013
08:56
ROMAN

nie korzystam z tych autobusów – ale problem jest taki że to ci co wsiadają do tych pojazdów a nie mają biletów powodują te kilkuminutowe postoje na przystankach , gdzie często 3/ 4 pojazdy powodują jego zakorkowanie , gdyż kierowca bawi się w kasjera.
Ten dylemat jest do rozwiązania w prosty sposób- tj. należy zorganizować to tak jak jest w Hanoi [ 6.472.000- mieszkańców]
- czyli; jeden kieruje/ drugi kasuje pieniądze/ trzeci wydaje bilety/ czwarty upycha klientów i podaje info o kursie – pojazd praktycznie jedzie non-stop a postuj jest ograniczony do minimum.
Należy teraz wysłać delegację aby to zobaczyła na miejscu i wprowadziła na nasz rynek , zamiast siedzieć na taboretach i bić pianę – z którego to bicia nic nie wynika.

09-04-2013
08:56
piotr

a czy ktos pomyslal zeby jakos rozwiazac kwestie sprzedazy biletow? w 123 i 126 jeszcze z tym problemu nie ma bo jezdzi konduktor ale mksy stale blokuja przystanki jesli ustawi sie ich 2-3 w zatoczce i przez kilka minut handlują biletami.. łatwo głosic o "uwolnieniu przystanków" nie zaczynajac od siebie… a co do MKSów wójt Fedan głosił na zebraniach że Gminie Rzeszów i jego komunikacja nie potrzebne bo on ma swoj transport. do kogo teraz wszyscy mają pretensje?do ferenca że chce zeby komunikacja w rzeszowie działała sprawnie?

09-04-2013
09:35
Jan

Pojechać do cywilzowanych krajów i zobaczyć, jak wygląda transport miejski i regionalny. Wdrożyć bilet elektroniczny. Zlikwidować sprzedaż biletów w pojazdach. Rozbudować przystanki i stworzyć centra przesiadkowe. Promować transport szynowy – przepustowość kolei w aglomeracji rzeszowskiej jest dramatycznie niewykorzystana.

09-04-2013
10:42
blokers

jak zwykle p. dziągwa opowiada dyrdymały.Są przystanki na ktorych nie zatrzymuje się konkurencja,a empekowskie autobusy i tak jezdza opożnione

09-04-2013
10:42
mieszkaniec

Jestem mieszkańcem Rzeszowa , korzystam z MPK i szlak mnie trafia jak nie mogę wsiąść do autobusu bo np; 3 MKS stoi na zatoce ,sprzedaje bilety a kolejka do przednich drzwi jak dawniej za kiełbasą ! Wypowiadają się ludzie ale głównie z poza Rzeszowa którzy nie korzystają z MPK , że dla nich to może każdy autobus czy bus zatrzymywać się na zatokach w Rzeszowie a tzn że ja kupię sobie np busa , wyrobię zezwolenie i jak każdy będę zatrzymywał się na każdym przystanku ,potem kupię następnego , później ktoś zrobi tak samo a musi ktoś tego pilnować bo jak nie to dopiero będzie ,, dziki zachód lub wschód ". JESTEM ZA ZAKAZEM !!!

09-04-2013
12:38
Poirytowana

Hmm, mieszkam przy granicy Rzeszowa i MPK ma "8 kursów" na dzień więc mam wybór – zapitalać na drugi koniec miasta na nogach albo jechać prywatnym czy MKSem. Uwierz, gdyby była praca w wiosce z którą graniczę to bym się nie wahała. Aha i poproszę o więcej stojaków na rowery w mieście – bezpłatnych. Wtedy będę mogła mieć w nosie Wasze prywatne przystanki.

09-04-2013
12:38
iza

Proszę rajców – pojedźcie chociażby do Wałbrzycha i zobaczcie jak na Dolnym Ślasku rozwiązano komunikację.
Prywatne busiki pomiędzy miastami odchodzą co 15 minut. Inny świat. Jeżdzę po Polsce i widzę jak rozwiązano problem komunikacyjny ( transport miejski + prywatny). Rzeszów pod tym względem jest tragiczny.
Ilekroć jestem w Rzeszowie – minus numer jeden tego miasta to komunikacja zarówno w obrębie miasta jak i podmiejska. Na Wszystkich Świętych na jakiekolwiek połączenie z Rzeszowa do Boguchwały czekałam około 1, 5 godziny. Nie lepiej 10 marca tego roku.
Co z tego, że są ławki na przystankach skoro są obite blachą. Tylko latem można usiąść bez obawy o chorobę.

09-04-2013
12:39
AgA z Rzeszowa!

Jest to nie uczciwa eliminacja konkurencji, po za tym punktualność w MPK nigdy nie była i nie jest (i prawdopodobnie nie będzie) ich silną strona, a tak po prawdzie to tylko w Rzeszowie nie jest dopuszczana konkurencja transportowa co za tym idzie wolny wybór przewoźnika, zastanawiam się co ma do powiedzenia UOKiK, prawdę pisząc MPK nie jest prywatnym przedsiębiorca lecz finansowany z budżetu Miasta czyli naszych podatków.

09-04-2013
14:36
Kamil

Każdy jest za zakazem z Rzeszowa. Pomyślicie o ludziach który jadą 40 min do Rzeszowa "MKS" a jak by był zakaz na przystanki MPK to w centrum nie wysiadanie i będzie jeszcze do pracy albo do szkoły szedł drugie tyle myślicie ze to nie jest wkurzające ze stoi tak autobus zamiast jechać a MKS to nie jest prywatny przewoźnik i jak by wprowadzić bilety do kiosków to by nie było tak jak teraz jest a nie ze zakaz i zakaz pomyślcie trochę a nie każdy chciał by mieć busa na czas ale to nie możliwe!!!

09-04-2013
14:36
hania

No i bardzo dobrze. Co to ma być, że autobus MPK stoi i czeka po kilka minut bo 3-4 prywaciarzy sprzedaje bilety. I teraz, albo otworzyć drzwi poza zatoczką czego robić nie wolno a poza tym ktoś może nie zauważyć albo czekać. A po godzinie 15 to jest już kompletna masakra.
Poza tym zakaz nie jest wprowadzony na wszystkich przystankach. Rzeszów jest taki mały, że z jednego końca na drugi można w godzinkę przejść a co dopiero jeden, dwa przystanki.
I założę się, że najbardziej narzekają Ci co tak bardzo nie chcieli należeć do Rzeszowa. Tylko jak przyjdzie co do czego to same problemy mają.

09-04-2013
14:36
p

Tzn że każdy kto ma swojego busa lub autobus bez żadnych zezwoleń mógłby zatrzymywać się na każdym przystanku , bo jak może inny to ja także i np na Pl.Wol. o g.15 stoi sznurek czekających na wjazd na zatokę podobnie jak TAXI na PL.Farnym czkają na klientów . Musi ktoś tego pilnować a teraz tym zajmuje się ZTM.!!!

09-04-2013
15:38
pawel

karina ja jestem przeciwny zakazu autobusy prywatnych lin powinni stawasc na wszystkich przystanki jak 123,126 , kudlik 33P,3P,23P, I MKS tylko gminy sie powinni porozmawiasc z prezesem ztm dzagawa i sprobowasc zrobic poruzumienie jeli nie to jest inny sposob jest przystanek jeden przystosowasc na lisa kuli w kierunku dworca zostawisc prywatnym pks i mks a autobusy ztmu na cieplinskiego to samo zdruga strone to samo na pilsudskiego i lisa kuli i potem na dabrowskiego tu gdzie staja pksy to samo mozna na lubelskiej za swiatlami kolo kosciola pksy i mks na tzrebownisko i spowrotem do centrum

09-04-2013
15:38
piotr

Kamil miej pretensje do tych którzy wykurzyli MPK z Gmin a wprowadzili MKSy nie licząc się ze zdaniem mieszkańców i z tym że połowa straciła po tej zmianie udogodnienia jakimi były np tansze bilety albo jeden bilet na całe miasto… I teraz dalej Ci wielcy inteligenci zamiast przeniesc np sprzedaz biletów do kioskow zwalają winę na ZTM ze działa na swoją korzyść…

09-04-2013
23:18
er

wszystkie te mksy powinny jechac na dworzec podmiejski , stamtad wiocha moze sie przesiasc w mpk lub gibac sie na lapach

09-04-2013
23:19
komentator

Łukasz M. Dziągwa, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Rzeszowie – takich ludzi powinno sie wysyłać spowrotem do szkół a jesli to nie pomoze – bacutil i ponowna przeróbka na pasze,
im się wydaje, ze przystanki budowali tylko oni lub inne osły miastowe i tylko ci maja prawo z nich korzystać

10-04-2013
09:13
ROMAN

złotego środka nie ma – ale aby wszystkim dogodzić można zaadoptować kilka miejsc w mieście aby zlokalizować tam tkzw. węzły przesiadkowe gdzie będzie możliwość aby stanęło kilka autobusów od kilku przewożników- takie rozwiązania na świecie są stosowane – chodźby Wrocław będzie robił taki pierwszy węzeł w Mikołajowie / stacja PKP/ autobus – a w perspektywie i linia tramwajowe do której jest teraz z tego węzła około 100 metrów, czy np. Poznański węzeł kolejowy [ 8 lionii kolejowych] ,czy w Warszawie; węzeł komunikacyjny ; Młociny[ metro/ autobus/tramwaj, tylko pomyśleć – jeśli inni mogą to dla czego nie my ?

10-04-2013
13:15
Piotrek

Według mnie – poroniony pomysł. Dojeżdżam codziennie prywatnymi autobusami na PRz jadąc przez Boguchwałę. W okolicach Podkarpackiej/Dąbrowskiego wysiada połowa autobusu. Jeżeli ci ludzie jechali by na dworzec, a później wracali to by się dopiero miasto korkowało; ludzie tracili by dodatkowo przynajmniej 30 min. MPK'i były by jeszcze bardziej przepełnione; ogólnie wszyscy byli by na tym stratni. Co do biletów to większość ludzi dojeżdżających regularnie ma bilety miesięczne( bo to się po prostu bardziej opłaca) więc kierowca nie traci czasu na sprzedaż biletu. Jeżeli nie zmieni się organizacji ruchu, mentalności kierowców i infrastruktury to korki i tak będą.

Copyright © Super Nowości 2010-2016 Wszystkie prawa zastrzeżone.