Fotoradarowa mafia rozszerza swoje macki

Rozporządzenie ministra infrastruktury sprzed kilku lat zostało tak sprytnie skonstruowane, by z obowiązku ostrzegania odpowiednią tablicą wyłączyć lotne kontrole GITD. Fot. sfora.pl

KRAJ, PODKARPACIE. Ich rozporządzenie nie dotyczy. Drogowi inspektorzy wywalczyli sobie prawo mobilnej radarowej kontroli prędkości bez ostrzegania kierowców odpowiednim znakiem.

Maniakalne praktyki rządu Donalda Tuska łupienia obywateli przy pomocy fotoradarów napotykają opór i powszechną krytykę. Każdego dnia na jaw wychodzą kolejne kompromitujące ekipę rządową fakty. To, co władze robią w sprawie radarowej kontroli prędkości, wygląda jak działania dobrze zorganizowanej grupy, którą bez cienia przesady można nazwać “radarową mafią”. Ostatnio okazało się, że inspektorzy GITD uzyskali prawo do mobilnej kontroli kierowców przy pomocy nieoznakowanych samochodów.

Nowe pojazdy Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego (GITD) robiące zdjęcia kierowcom przekraczającym prędkość pojawiły się na polskich drogach pod koniec ubiegłego roku. Aż 22 nieoznakowane fordy mondeo i focusy oraz 7 oznakowanych peugeotów partnerów kosztowały 6,4 mln zł. Jeden z peugeotów stał ostatnio bezprawnie na prywatnym terenie parkingu kościoła w Nienadówce, o czym pisaliśmy w Super Nowościach w czwartek (24 stycznia).

O ile fotoradary stacjonarne na przydrożnych masztach są widoczne i ich lokalizacja zgodnie z prawem musi być oznakowana znakiem D-51 (tablica “Kontrola prędkości – fotoradar”), podobnie gdy pomiaru na danym odcinku drogi dokonuje straż miejska, to nieoznakowane samochody GITD działają zupełnie niejawnie.

Przeczytaj pełny tekst artykułu w papierowym wydaniu Super Nowości.

Krzysztof Propolski

13
Dodaj komentarz

avatar
12 Comment threads
1 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
11 Comment authors
Januszkrzyś kotulaslonikemigrantkaloka Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Janusz
Gość
Janusz

Ludzie, więcej optymizmu, przecież mogą jeszcze wykopać „wilcze doły” dla zwolnienia jazdy i pobierać opłaty za parkowanie w nich. czysty tuskoland j

krzyś kotula
Gość
krzyś kotula

GDYBY TO DZIAŁO SIĘ ZA CZASÓW PISU TO CHYBA PAN REDAKTOR JARUS Z TVNU WSZEDLBY DO NASZYCH MIESZKAŃ Z EKRANÓW TELEWIZORÓW!!! A PIANA NA USTACH NIESIOLOWSKIEGO BYLABY WIELKOŚCI WATY CUKROWEJ!!!
ŻYCZE CAŁEJ PLATFORMIE, ORAZ SZCZUROM Z PSLU ABY ROZCHOROWALI SIE NA TYFUS I JESZCZE SRACZKI DOSTALI!

slonik
Gość
slonik

Proponuję się bronić wszystkim kierowcom tak jak zapisano to w artykule Gazety Prawnej, który można sobie przeczytać też na blogu Historii Mieleckiej Opozycji we wpisie „Zbrojenia na polskich drogach” pod bezpośrednim linkiem http://mieleckaopozycja.type.pl/2705/zbrojenia-na-polskich-drogach/

emigrantka
Gość
emigrantka

Przyznajmy się tak z ręką na sercu – sami chcieliście rządów takich rządów „elito” biznesowo-urzędnicza i studencka…
A najbardziej dadzą wam popalić, jak wprowadzą ograniczenia w odliczaniu VAT – skończy się nam kupowanie wszystkiego do domu, naprawianie aut i remonty budowlane oraz stołowanie się w restauracjach bez VAT-u.

loka
Gość
loka

Cyrk mamy w tym temacie a chłopaki z itd nawet na parkingu kościelnym stają takie czasy

ROMAN
Gość
ROMAN

no co to za komentarze – to zaściankowość- może chodzi o związki aby były partnerskie; kierowców i ITD
– i wtedy bedzie cacy , bezpiecznie, spokojnie- jak zaczniemy tylko chodzić na nogach co ? –

Tomek
Gość
Tomek

JUŻ niedługo ta BANDA TUSKA bedzie działac bo …..??????
W Kwietniu te samochody to HISTORIA BEDZIE !!!!!

polaki parobki
Gość
polaki parobki

„Jeden z peugeotów stał ostatnio (bez)prawnie na prywatnym terenie parkingu kościoła w Nienadówce, o czym pisaliśmy w Super Nowościach w czwartek (24 stycznia)……”

Stare przysłowie :Policjant , ksiądz ,Ku**a i Złodziej na jednym jadą wozie ” nic dodać nic ująć już nie da się okłamywać dalej obywateli i co teraz ?

Ambroży
Gość
Ambroży

Ciekawa teoria – warto poczytać kto i dlaczego robi z nas bałwana?: ” W Polsce wchodzi w życie kolejna reforma egzaminu na prawo jazdy. Po co? Żeby ktoś mógł zarobić na tym niepotrzebnym cyrku. Każda nowa forma egzaminu wymaga zakupu nowych urządzeń, szkoleń, kampanii informacyjnych itd. Tor przeszkód przed kandydatami na kierowców stale się wydłuża, tak jakby kierowanie autem co pięć lat stawało się trudniejsze. Egzamin na prawo jazdy, który zdawałem kiedyś w USA, składał się z testu i jazdy. Test zawierał 30 pytań, a trzeba było odpowiedzieć tylko na 20. Był tak łatwy, że jak mówił pewien mój student,… Czytaj więcej »

body
Gość
body

Polska robi się strasznym krajem! Przeraża mnie mnie to, że ludzie nie reagują a politycy robią z nami co chcą!

GoldFinger
Gość
GoldFinger

Niech dziennikarze zaczną opisywać konkretne(!) bezsensownie postawione ograniczenia prędkości. Podkreśliłem „konkretne” by właściciele znaków wiedzieli, że jest to pytanie skierowane konkretnie do nich. Napisanie ogólnego artykułu nie spowoduje żadnej reakcji – tylko przykłady dadzą efekt. Mniejsza liczba ograniczeń prędkości spowoduje mniej miejsc, gdzie będą mogły być przeprowadzane kontrole prędkości.

GoldFinger
Gość
GoldFinger

1. Czy ograniczenie do 50 km/h w Krasnem jest odpowiednie? Czy 70 km/h będzie OK?
2. Czy ograniczenie prędkości do 50 km/h na ul. Lwowskiej w Rzeszowie jest odpowiednie? Czy przejazd pojazdów przy prędkości 70 km/h w okolicach przejścia dla pieszych przy młynie (gdzie zdarzały się śmiertelne potrącenia) będzie niebezpieczne?

Czy kierowcy przekraczający powyższe ograniczenia powinni być karani?

asior
Gość
asior

niestety ITD rozrosła się jak hydra i jedyne wyjście to skrócić ja o głowę. przypomnijmy do czego była powołana ITD i czym zajmowała się na początku: kontrolą transportu drogowego! teraz starzy pracownicy ITD narzekają że poszli w odstawkę, a liczy się tylko CANRAD i trzepanie kasy z tajnych fotografów. PS proszę o informację czy ITD nadal łamie prawo okupując parking w Nienadówce?