Jak osiągnąć sukces?

Fot. Archiwum

Zarządzanie to jedna z najtrudniejszych dziedzin w biznesie. To od skutecznego zarządzania poszczególnymi działami przedsiębiorstwa zależy zadowolenie Klienta, zarówno wewnętrznego, jak i zewnętrznego.

Funkcje kierownicze są najbliżej Klienta ze wszystkich pozycji menedżerskich. Ich zadaniem jest koordynowanie działań sprzedawców, doradców i specjalistów w taki sposób, by dostarczyć finalnemu odbiorcy wszystko to, czego potrzebuje w maksymalnie krótkim czasie oraz w atrakcyjnej cenie.

Oczywiście nie jest to łatwe i wymaga nie lada zaangażowania – stanowisko kierownicze to ta pozycja z firmie, w której ważniejsze od wydawania poleceń jest słuchanie tych, którzy bezpośrednio współpracują z Klientem. A słuchanie, jak wiadomo, jest jedną z najtrudniejszych umiejętności i wymaga przede wszystkim zaangażowania i umiejętności pracy z ludźmi.

Dobry kierownik to ktoś, kto potrafi znaleźć i wskazać pracownikom wspólny język pomiędzy organizacją a jej Klientami. Jego praca w żaden sposób nie może być rozpatrywana w charakterze tego kogoś, kto stoi po drugiej stronie barykady, co niestety zauważa się często w podejściu pracowników do swoich bezpośrednich przełożonych w wielu przedsiębiorstwach. Dobry kierownik murem stoi za swoimi Pracownikami, i tak samo, wstawia się w interesach swoich Klientów.

Kierownik jest po to, by pomagać godzić interesy dwóch stron robiących ze sobą interesy. I to właśnie tą dewizą powinni kierować się wszyscy Ci, którzy chcą osiągnąć w swoim fachu sukces.

Skomentuj

Copyright © Super Nowości 2010-2016 Wszystkie prawa zastrzeżone.