Jak powinna wyglądać firmowa strona internetowa?

3d rendering top view of devices with landing page responsive on screen on wooden desktop. Some elements furbished by NASA.

Dzisiaj praktycznie każdy przedsiębiorca wie że wizerunek w sieci jest bardzo ważny. Można założyć że prawie każda firma posiada stronę internetową. Samo posiadanie strony internetowej nie przyczyni się w żaden sposób do naszego sukcesu. Dzisiaj by dotrzeć do klienta oraz zapaść mu w pamięć trzeba o wiele bardziej się postarać. W tym artykule przyjrzymy się stronom internetowym dla firm oraz ich wyglądowi. Jak powinna wyglądać dobra strona WWW dla firmy?

Dzisiaj praktycznie każdy przedsiębiorca wie że wizerunek w sieci jest bardzo ważny. Można założyć że prawie każda firma posiada stronę internetową. Samo posiadanie strony internetowej nie przyczyni się w żaden sposób do naszego sukcesu. Dzisiaj by dotrzeć do klienta oraz zapaść mu w pamięć trzeba o wiele bardziej się postarać. W tym artykule przyjrzymy się stronom internetowym dla firm oraz ich wyglądowi. Jak powinna wyglądać dobra strona WWW dla firmy?

Zacznijmy od najważniejszej rzeczy, którą widzi użytkownik w pierwszej sekundzie wejścia na stronę internetową. Serwis internetowy wizualnie musi zakomunikować że odwiedzający znalazł się we właściwym miejscu. Graficznie nawiązywać do branży w której działa. Pomocne są w tym banery. Zauważ że praktycznie każda strona internetowa zwłaszcza firmowa posiada baner. Ten element nie zmienił się od lat, obecnie jest jeszcze większy. Niektóre strony internetowe posiadają baner wielkości całej dostępnej powierzchni na ekranie. Baner na stronie internetowej nadaje serwisowi stylu i odpowiedniego charakteru. Informuje użytkownika o tematyce strony WWW, jest też świetnym nośnikiem najważniejszych informacji. Więcej o skuteczności banerów dowiesz się na https://www.designcart.pl/tworzenie-stron-www.html

Gdy użytkownik już jest obecny na naszej witrynie. Być może zacznie ją przeglądać, czytać, poruszać się po niej, a więc z niej korzystać. Oto właśnie nam chodzi. Im użytkownik więcej czasu spędzi na naszej stronie internetowej, tym większe prawdopodobieństwo że zostanie naszym klientem. Oczywiście przeglądanie strony internetowej musimy mu ułatwić, a więc musimy zadbać o intuicyjny interfejs naszego serwisu internetowego. Specjalistów od przyjaznego interfejsu znajdziesz tutaj.

Użytkownik który trafił na naszą stronę internetową już wie że odwiedził serwis właściwy i rozumie jak się po nim poruszać. Co dalej? Dalej powinniśmy na nim zrobić jakieś wrażenie, zadbać by się nie nudził na naszej witrynie internetowej. Do tego celu posłuży nam treść oraz różnego rodzaju media: zdjęcia, filmy. Informacje zawarte na stronie muszą być merytorycznie wartościowe, dotyczyć tematu którym się zajmujemy. Jednak samo posiadanie treści na stronie internetowej też nie przeważy o naszym sukcesie. Treść musi być otoczona szatą graficzną.

Ogólny wygląd strony internetowej powinien podkreślać jej zawartość, zwiększać czytelność strony internetowej. Treść powinna być dobrze widoczna, mieć odpowiedniej wielkości czcionkę. Czcionka też powinna być czytelna. Bloki z tekstem powinny być odseparowane od siebie wolną przestrzenią. Na stronie internetowej powinno unikać się używania wielu kolorów naraz. Możemy nawet ograniczyć się do dwóch, trzech. Dodawane zdjęcia na stronę WWW powinny być profesjonalne, dobrej jakości, ostrości. Jednym z najlepszych pomysłów do zakup zdjęć w banku zdjęć.

Nasz użytkownik jest obecny na naszej stronie od parunastu minut. Dobra merytoryczna treść, dobrze ułożona najwidoczniej go zaciekawiła. Co teraz? Być może użytkownik za chwilę zdecyduje się na współpracę z nami. Do tego celu będzie potrzebował jakichś danych kontaktowy. Strona kontaktowa na witrynie firmowej, jest chyba ważniejsza od strony z ofertą. Można by przeprowadzić znacznie szerszą dyskusję o ważności tych dwóch zakładek, jednak bez strony kontaktowej klient nie może się z nami związać. Strona kontaktowa powinna udostępniać zainteresowanym wszystkie dane umożliwiające kontakt z firmą: adres e mail, numery telefonów, numery faksów. Powinna też udostępniać dane które pomogą do nas dojechać a więc adres firmy. Standardem obecnie jest udostępnianie takich udogodnień jak mapka dojazdowa, która umożliwia użytkownikowi błyskawiczne sprawdzenie naszej lokalizacji oraz formularz kontaktowy umożliwiający wysłanie do nas wiadomości z poziomu strony WWW.

Powyższy artykuł zawiera najważniejsze aspekty stron internetowych firmowych. Stosowanie rad nie gwarantuje sukcesu ale znacznie zwiększy Twoje szanse na jego osiągnięcie. W przypadku prowadzenia firmy powinniśmy stosować każdą wskazówkę przybliżającą nas do sukcesu, a więc do dzieła.

Artykuł partnera