Jedz w rytmie wskazówek biologicznego zegara

Fot. Archiwum

Znaczenie ma nie to, co jesz, a kiedy to robisz – sugerują naukowcy. Z obserwacji wynika, że biologiczny zegar może mieć znaczący wpływ na ludzki metabolizm.

Z całodobowych obserwacji myszy wynika, że nocne podjadanie jest najprostszą drogą do otyłości. Badania te potwierdziły podstawową zasadę dietetyki – najważniejsze jest jedzenia posiłków o ściśle określonych porach dnia.

Prowadzący badania, dr Satchidananda Panda z amerykańskiego Salk Institute for Biological Studies sugeruje, że każdy organ ma swój wewnętrzny zegar, który w określonym czasie pobudza, bądź zwalnia tempo jego pracy.

- Kładziemy nacisk na to, co jemy, a zupełnie nie analizujemy tego, kiedy to robimy i jaki to ma wpływ na nasz organizm – zauważa dr Panda. Dodaje, że ten aspekt powinien być brany pod uwagę, jako jedna z kluczowych przyczyn otyłości.

Naukowiec podkreśla, że w widoczny sposób w ostatnich latach zmieniły się nawyki żywieniowe ludzi. Mamy coraz więcej powodów, aby kłaść się późno spać, a tym nocnym posiedzeniom, często przy komputerze, zazwyczaj towarzyszy jedzenie. A to, jak się okazuje, może w istotny sposób wpływać na masę ciała.

PAP Life, anja

Skomentuj

Copyright © Super Nowości 2010-2016 Wszystkie prawa zastrzeżone.