Kiedy kierowcy pojadą drogą pod wiaduktem nad ul. Batorego?

Nowej drogi pod przejazdem kolejowym nad ul. Batorego wyczekują kierowcy. Fot. Wit Hadło

50 mln zł – tyle będzie kosztować przebudowa układu komunikacyjnego w rejonie ul.: Fredry, Siemieńskiego
i Styki w Rzeszowie. Prace dotyczące modernizacji dróg trwają od początku roku, lecz kierowców nurtuje jedna kwestia – kiedy będzie możliwy przejazd nową drogą pod wyremontowanym wiaduktem kolejowym nad ul. Batorego.

Jeszcze w grudniu ub.r. ówczesne władze Rzeszowa podpisały umowę z firmą Strabag na przebudowę układu komunikacyjnego w centrum miasta. Chodzi o modernizację siatki dróg w rejonie 8 ulic, w tym m.in. ul.: Siemieńskiego, Kochanowskiego i Batorego. Wyłonienie wykonawcy nieco się przedłużyło, głównie przez składane przez oferentów odwołania. Ostatecznie zwycięska firma przejęła plac budowy w styczniu i wówczas rozpoczęły się pierwsze prace. Jaki zakres zadania przewidziano?
Inwestycja ma dzielić się na kilka etapów. Pierwszy będzie dotyczył modernizacji dróg pod torami kolejowymi, drugi to zamknięcie ul. Siemieńskiego i budowa obiektu na rzece Przyrwie, a trzeci to remont ul. Batorego. Dwa kolejne etapy polegają na modernizacji ul. Batorego i ciągu ul. Fredry, a ostatni to budowa ronda przy ZUS-ie (do którego będą prowadzić ulice: Głowackiego, Fredy, Siemiradzkiego i Batorego.)

Kiedy czynny przejazd pod torami?

W kontekście inwestycji mieszkańców Rzeszowa najbardziej zastanawia to, kiedy kierowcy będą mogli poruszać się nową drogą wybudowaną pod zmodernizowanym niedawno wiaduktem kolejowym nad ul. Batorego. Czy trasa zostanie przeznaczona do użytku jeszcze przed zakończeniem całego przedsięwzięcia? W ocenie mieszkańców, udostępnienie jej zmotoryzowanym rozładowałoby korki w centrum. – Na ten moment nie analizujemy możliwości wcześniejszego udostępnienia do użytku drogi pod wiaduktem kolejowym i wydaje się, że z infrastruktury kierowcy skorzystają dopiero pod koniec inwestycji – odpowiada Andrzej Maciejko, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Rzeszowie.
– Nawet jeżeli droga pod samym wiaduktem będzie gotowa to ruch nie zostanie wypuszczony ul. Batorego w kierunku dworca Bardowskiego, bo ta trasa stanie się ślepa. Nowe połączenie, do planowanego ronda i centrum Rzeszowa, będzie prowadzić przez ul. Styki, gdzie obecnie rozebrana została kostka brukowa i trwają prace przy instalacjach kanalizacyjnych oraz elektrycznych – mówi Maciejko. Po ul. Batorego na odcinku od dworca Bardowskiego do wyremontowanego wiaduktu będą mogli poruszać się wyłącznie piesi i rowerzyści. Przypomnijmy, cała inwestycja zrealizowana zostanie do końca 2022 r.

Kamil Lech

4.8 16 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
8 komentarzy
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Tadek
Tadek
6 dni temu

Brak słów na ten bajzel,

Antek
Antek
7 dni temu

Niedługo, bo już w maju będzie można zlikwidować w mieście uciążliwe bus-pasy. Bo w tym roku mija 5 lat od kiedy one musiały przymusowo być by miasto nie straciło 400 mln dotacji na program transportowy. To powinno bardzo rozładować korki i na Marszałkowskiej i na Piłsudskiego spowodowane zamknięciem wiaduktu na Batorego.

Anty rola
Anty rola
7 dni temu
Reply to  Antek

Wprowadzimy zakaz wjazdu wieśniakom do miasta i to rozładuje korki. Przyjedzie wichurant i nie potrafi jeździć po mieście.

Wpamix
Wpamix
7 dni temu

A to ciekawe bo ma byc rondo na 40 metrow obok zusu a tymczasem sam zus zaczyna sie rozbudowywać wlasnie od strony tego przyszlego ronda tj. przy przystanku mpk na Glowackiego (rozbudowa archiwum zusu). Ciekawe jak to pogodza i czy jedni budowlańcy nie będą przeszkadzać drugim?

ROMAN
ROMAN
7 dni temu

Chyba 2-09-2019 rozpoczęto przebudowę wiaduktu kolejowego nad ul. Batorego
Co stało na przeszkodzie aby równolegle rozpocząć ” grzebanie” przy całym układzie drogowym a fizyczne podpięcie do samego układu drogowego pod wiaduktem zrobić w momencie jego skończenia przez brygady budowlane PKP.
A dziś mamy 2021 i dopiero ” Zabawa „z przebudową ulic się zaczyna przebudowa potrwa spokojnie 1- 2 lata
Czyli zmarnowano 18/20 miesięcy jak nic

mieszkaniec Rzeszowa
mieszkaniec Rzeszowa
6 dni temu
Reply to  ROMAN

Roman , tego Maciejko powinni na zbity pysk wyrzucić . Jemu się wydaje , że pod wiaduktem kierowcy nie będą mogli jeździć . Kaktus mi na ręce wyrośnie jak Strabag ( ten sam co od ponad pół roku buduje prawoskręt na Słowackiego ) zakończy roboty do końca 2022 roku.

Gromowiec
Gromowiec
7 dni temu

Blok tam postawić po co wiadukt

Szymon
Szymon
7 dni temu

Jak zamykali powiedzieli, że na rok. Jak zamknęli to powiedzieli, że na dwa lata. We wrześniu 2021 roku te dwa lata minął i co ?