Kierowcy “34” chcą zawracać 800 metrów dalej

Skrzyżowanie w Kielanówce-Leśne Wzgórze jest zbyt małe, żeby autobus linii nr 34 mógł bezpiecznie wykonać manewr zawracania bez cofania. Może tam dojść do wypadku. Fot. Wit Hadło

RZESZÓW. Związkowcy MPK: – Nie można nadal zezwalać na niebezpieczne manewry autobusów na zbyt małym skrzyżowaniu.

– Czy musi dojść do śmiertelnego wypadku, żeby MPK zezwoliło kierowcom linii nr 34 zawracać autobusem 800 metrów dalej, na pętli linii 35? – pytają w imieniu kierowców związkowcy z Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego. – W Kielanówce-Leśne Wzgórze kończy się trasa przejazdu linii 34 i kierowcy zmuszeni są wykonywać niebezpieczny manewr zawracania. Jest tam wzniesienie, ślisko, a wielkość skrzyżowania uniemożliwia wykonanie manewru nawrotu bez cofania.

Przy dużym natężeniu ruchu zawracający autobus staje w poprzek drogi i nieuważny kierowca osobowego auta może w niego wjechać. Przedstawiciele związków zawodowych w MPK wysłali pismo do Zarządu Transportu Miejskiego, informując o niebezpieczeństwie do jakiego może dojść z winy MPK, które nakazuje kierowcom zakręcać na wzniesieniu. Ale dotąd nie było odpowiedzi.

Za dodatkowe 800 metrów kara
Na spotkaniu związkowym kierownictwo ds. przewozów w MPK wydało polecenie, aby wyłapać wszystkich kierowców linii 34, którzy wykazują zwiększoną liczbę kilometrów spowodowaną zawracaniem kilkaset metrów dalej, na pętli linii 35. Mają oni być obciążani za dodatkowe przebiegi.

Michał Białogłowski, przewodniczący Komisji Zakładowej NSZZ “Solidarność” przy MPK, pyta: – Ciekawe, kto poniesie koszty naprawy autobusu w razie kolizji przy zawracaniu w Kielanówce? Moim zdaniem będzie za to odpowiedzialny pracodawca, bo stwarza sytuację zagrożenia na drodze. Czy znowu MPK sięgnie do dziurawej kieszeni kierowców, żeby naprawić pojazd?

MPK chce przedłużenia trasy
O wyjaśnienie tej sprawy zwróciliśmy się do MPK. – Po sygnale od kierowców, w ubiegłym tygodniu wysłaliśmy pismo do Zarządu Transportu Miejskiego z prośbą o rozwiązanie sprawy niebezpiecznych manewrów autobusów w Kielanówce-Leśne Wzgórze poinformował Wacław Kowal-Gąska, kierownik działu przewozów w MPK. – Zaproponowaliśmy przebudowanie skrzyżowania tak, żeby można było łatwiej manewrować autobusem, ale z tym wiązałyby się spore koszty. Inna propozycja to wydłużenie przejazdu autobusu nr 34. Wtedy linia zaczynałaby się przed szpitalem przy ul. Lwowskiej i kończyła na innym niż dotąd przystanku w Kielanówce (tam gdzie jest pętla linii nr 35). 

Mariusz Andres

4
Dodaj komentarz

avatar
4 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
4 Comment authors
ROMANPiotrZenekMarkiz de Sade Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
ROMAN
Gość
ROMAN

no i to jest dobitny przykład tumaństwa- braku kompetencji- nieudolności w podejmowaniu trafnych decyzji- braku znajomości przepisów i zdrowego rozsądku – przykład podejmowania decyzji z za biurka
– i taka osobowość z trocinami we łbie kieruje tym tematem – po prostu zgroza

Piotr
Gość
Piotr

Wiele razy widziałem , jak kierowcy tam właśnie sikają na tą siatkę , lub pod autobus, a zawracanie rzeczywiście karygodne,ale ktoś na to pozwolenie wydał i ktoś powinien za to beknąć,albo przynajmniej przyznać się do błędu.

Zenek
Gość
Zenek

Ja tu czegoś nie rozumiem.
Czy to związki zawodowe powinny reprezentować firmę na zewnątrz zakładu pracy, aby występować do ZTM ?
Gdzie jest pracodawca ?
Czy to nie pracodawca jest odpowiedzialny za zapewnienie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy ?
Czy prezes zna kodeks pracy ( polecam Art.207 K.P.) ?

Markiz de Sade
Gość
Markiz de Sade

Kurcze, kto rządzi w tym MPK…