Konieczne dodatkowe prace na węźle Wierzbna na A4

Odcinek Rzeszów – Jarosław jest daleki od ukończenia. Trzeba jednak przyznać, że w ostatnim sezonie budowlanym Polimex – Mostostal nieco przyspieszył z robotami. Fot. a4rzeszow-jaroslaw.pl

PODKARPACIE. GDDKiA rozpisała przetarg na dodatkowe roboty.

GDDKiA rozpisała przetarg na roboty budowlane na odcinku A4 Rzeszów – Jarosław. Odcinek ten buduje od końca 2010 roku firma Polimex – Mostostal. Po co kolejny przetarg na tym kontrakcie?

Ten ponad 41-kilometrowy odcinek autostrady od października 2010 r. buduje Polimex – Mostostal i w tej chwili zaawansowanie na kontrakcie osiągnęło 53 procent. Pod koniec marca GDDKiA rozpisała przetarg na roboty budowlane na tym odcinku, dokładnie chodzi o węzeł Wierzbna (pod Jarosławiem).

- Ogłoszony przetarg dotyczy zmiany sposobu odprowadzania wody ze zbiornika retencyjnego bezpośrednio do pobliskiej rzeki – informuje Bartosz Wysocki z rzeszowskiego oddziału GDDKiA. – Wykonanie tego elementu nie można było zakwalifikować jako robotę dodatkową, w związku z tym konieczne było ogłoszenie dodatkowego przetargu.

Na wykonanie dodatkowych prac wykonawca będzie miał 3 miesiące. Same jednak dodatkowe roboty nie przybliżają nas do otwarcia drogi. Do tego jest jeszcze bardzo daleko. W tej chwili Polimex – Mostostal ma przed sobą roboty ziemne, nie wspominając o układaniu samej nawierzchni. Najbardziej zaawansowane są prace na obiektach inżynierskich.

Biorąc pod uwagę obecny stan budowy oraz bieżące tempo prac można przypuszczać, że odcinek A4 Rzeszów – Jarosław będzie oddany do użytku kierowcom nie wcześniej niż na przełomie 2014 i 2015 roku.

Ile będą kosztować dodatkowe roboty? – Na tym etapie nie możemy mówić o kwotach, żeby nie sugerować cen potencjalnym wykonawcom – zastrzega Bartosz Wysocki. – Na to zadanie nie będą przeznaczone dodatkowe środki finansowe. Będą one pochodzić ze środków kontraktowych – dodaje.

Artur Getler

Skomentuj

Copyright © Super Nowości 2010-2016 Wszystkie prawa zastrzeżone.