Konkretny zawód jest więcej wart

- Myślę, że komiks swoją formą trafia w poziom gimnazjalisty, a ten etap edukacji to właściwy czas na to, żeby zacząć planować swoją karierę - mówi Anna Mazurkiewicz, nauczycielka wiedzy o społeczeństwie, historii oraz prowadząca warsztaty dziennikarskie w Gimnazjum nr 3, która będzie prowadzić lekcję. Fot. Wit Hadło
– Myślę, że komiks swoją formą trafia w poziom gimnazjalisty, a ten etap edukacji to właściwy czas na to, żeby zacząć planować swoją karierę – mówi Anna Mazurkiewicz, nauczycielka wiedzy o społeczeństwie, historii oraz prowadząca warsztaty dziennikarskie w Gimnazjum nr 3, która będzie prowadzić lekcję. Fot. Wit Hadło

PODKARPACIE. Samorząd województwa zwiększył z 75 do 91 milionów złotych środki na realizację projektu „Podkarpacie stawia na zawodowców”.

„Przejdź na zawodowstwo” – pod takim tytułem Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie realizuje kampanię, która ułatwi młodym ludziom wybór szkoły ponadgimnazjalnej i pomoże zaplanować własną karierę. To część projektu „Podkarpacie stawia na zawodowców” realizowanego przez samorząd województwa za pośrednictwem WUP.

– Wspieramy szkolnictwo zawodowe – mówi Tomasz Czop, dyrektor WUP w Rzeszowie. – Rynek pracy wyraźnie potrzebuje fachowców, a niestety pracowników z branż technicznych brakuje. Wychodząc naprzeciw potrzebom pracodawców stworzyliśmy projekt, który jest jedynym takim przedsięwzięciem w Polsce – dodaje.

Program obejmuje prawie całe województwo, a wsparciem objętych jest ponad 170 szkół. Drzwi otwarte dla zawodowców, konkursy Pokaż co potrafisz!, MAMZAWOOD czy Biznes Klasa to tylko niektóre z inicjatyw, jakie podejmuje WUP w ramach kampanii. W najbliższym czasie w gimnazjach zrealizowane zostaną Lekcje z komiksem zamiast podręcznika.

– Gimnazjalistów trzeba pobudzić, bo większość nie ma takiej świadomości, że powinna się przygotowywać do pracy. Myślą, że mają na to jeszcze dużo czasu – mówi Anna Mazurkiewicz, nauczycielka w Gimnazjum nr 3, która będzie prowadzić lekcję. – Ten komiks swoją formą trafia w poziom gimnazjalisty, a całość jest dobrze skonstruowana – dodaje.

Uczniowie szkół gimnazjalnych mogą też brać udział w konkursie filmowym MAMZAWOOD, który polega na zaprezentowaniu swoich marzeń i planów zawodowych na przyszłość w formie krótkiego filmu nakręconego np. telefonem komórkowym. Najbardziej kreatywne produkcje pojawią się na Facebooku i YouTube, gdzie zwycięzców wyłoni losowanie internautów.

– Konkurs dodatkowo wzbogaca zajęcia, a nagrody – wysokiej jakości aparaty cyfrowe i kamera HD, zachęcą uczniów do myślenia i zaangażowania się – mówi Mazurkiewicz, która zaznacza, że choć problematyka zawodu nie jest w jej szkole obca, to forma projektu bardzo fajna.

Blanka Szlachcińska

0 0 vote
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments