Mamy prawo zwrócić bilet

PODKARPACIE. Przewoźnik nie może ograniczać praw podróżnych

Do naszej redakcji zatelefonowało kilku Czytelników z zapytaniem, czy można zwrócić do kasy zakupiony już bilet i czy przysługuje za to zwrot pieniędzy. Dotyczyło to zarówno autobusów, jak i pociągów.

Sprawdziliśmy i jak wynika z przepisów prawa przewozowego, pasażer jeżdżący autobusem, pociągiem lub latający samolotem ma prawo zwrócić bilet oraz zmienić termin, czy trasę podróży. Przewoźnik nie może mu tych praw ograniczyć.

Zgodnie z prawem przewozowym istnieje możliwość odstąpienia od umowy przewozu w każdym momencie do chwili rozpoczęcia podróży. Nie ma też znaczenia, czy bilet ktoś nabył w kasie na dworcu, czy też drogą elektroniczną. Pasażer, który odda bilet ma prawo żądać zwrotu pieniędzy. Warto jednak pamiętać, że możemy nie otrzymać całej kwoty, gdyż przewoźnik potrąci odstępne.

- Jeżeli podróżny zwróci bilet kupiony w kasie jeszcze przed odjazdem pociągu, to otrzyma za niego pieniądze – informuje Beata Czemerajda z biura prasowego PKP Intericty. – Pobieramy jednak 10 procent odstępnego, czyli do kieszeni pasażera trafi 90 procent kwoty, którą wydał. Jeżeli ktoś nie załatwi tej sprawy w ten sam dzień, to zgodnie z przepisami, w ciągu trzech miesięcy, może starać się o odzyskanie pieniędzy za nabyty bilet.

and

Skomentuj

Copyright © Super Nowości 2010-2016 Wszystkie prawa zastrzeżone.