Mamy turystyczny potencjał. I aspiracje do innowacji

Anna Nowak z agencji Demo

PODKARPACIE. Nasz region kojarzony jest w kraju przede wszystkim z górami, szczególnie z Bieszczadami.

Trwają prace nad przygotowaniem strategii promocji województwa podkarpackiego. Już wiadomo jak jesteśmy postrzegani w kraju. Jak się okazało województwo budzi dobre skojarzenia.

Według ogólnopolskich badań Podkarpacie kojarzy się przede wszystkim jako region turystyczny – „góry”, „krajobrazy”, „Bieszczady”. Podczas badań ankietowych nikt nie wymienił np. Tatr

Nowoczesne firmy lotnicze czy informatyczne, z których tak dumni są mieszkańcy regionu, w kraju nie są w ogóle kojarzone z Podkarpaciem.

- Ale to nie znaczy, że przemysł lotniczy nie powinien stanowić o tożsamości województwa – mówi Anna Nowak z agencji Demo, która przygotowuje strategię promocji. – Widzimy wśród mieszkańców silną determinację, by tak właśnie się stało. I opracowując strategię promocji musimy to wziąć pod uwagę.

Podobne sugestie zgłaszali zresztą przedstawiciele Stowarzyszenia „Dolina Lotnicza”, z którymi konsultowano założenia strategii.

Kolejną szansą dla nas jest niemal zupełny brak negatywnych skojarzeń – tylko 3 proc. Polaków mówi o biedzie. A co trzeci nie ma żadnych skojarzeń.

Komentarz:

Anna Nowak z agencji Demo

- Opracowujemy strategię, która powinna obowiązywać i być wdrażana przez wiele lat. Zwrócimy w nie uwagę nie tylko na turystykę, bo takie podejście nie byłoby unikatowe, a tez nie byłoby przyszłościowe.

Adam Cyło

Fot. Adam Cyło

Skomentuj

Copyright © Super Nowości 2010-2016 Wszystkie prawa zastrzeżone.