Miasto najpierw remontuje, potem celowo niszczy. Gdzie sens i logika?

Firma Skanska wykonała swoją część prac na skrzyżowaniu alei Rejtana i ul. Lwowskiej. W przyszłym roku wkroczy kolejny inwestor, który część drogi zburzy. Fot. Wit Hadło
Firma Skanska wykonała swoją część prac na skrzyżowaniu alei Rejtana i ul. Lwowskiej. W przyszłym roku wkroczy kolejny inwestor, który część drogi zburzy. Fot. Wit Hadło

RZESZÓW. Skanska kończy przebudowę skrzyżowania Rejtana – Lwowska, później wkroczy inny inwestor, który… przebuduje jego część. Podatnicy zapłacą i jednemu, i drugiemu…

Skrzyżowanie al. Rejtana i ul. Lwowskiej jest praktycznie gotowe: jest nowa nawierzchnia, nowy chodnik, a wkrótce włączą sygnalizację świetlną. Niedługo jednak część nowiutkiej drogi zostanie zniszczona i ponownie przebudowana. Powód? Urzędnicy zaplanowali drugą inwestycję: połączenia al. Rejtana z ul. Ciepłowniczą. Dlaczego nie można było połączyć tych dwóch projektów, żeby nie marnować pieniędzy podatników?

Prace związane z budową m.in. jednopasmowej drogi do projektowanego targowiska trwają od czerwca br. Miejskie Przedsiębiorstwo Dróg i Mostów w Rzeszowie, któremu miasto zleciło je za ponad 11 mln zł, będzie miało za zadanie m.in. przebudowanie skrzyżowania al. Rejtana z ul. Lwowską. To z kolei jest właśnie kończone przez innego wykonawcę – Skanskę – która modernizacje wykonuje w ramach tzw. dużego programu transportowego. Na tę inwestycję miasto wydało ok. 26,8 mln zł.

Każdy robi swoje
Jak zauważyli Czytelnicy Super Nowości, wzdłuż jezdni kładziona jest nowa kostka brukowa oraz krawężnik. A to oznacza, że nie przewidziano drugiej inwestycji i konieczna będzie jego rozbiórka, aby wykonać przedłużenie al. Rejtana w pobliżu jednostki wojskowej.

– Skrzyżowanie zostało skorygowane w taki sposób, aby możliwe były wykonanie czterowlotowego skrzyżowania – mówi Bogusław Cienki, menedżer projektu ze Skanska. – Północny wlot alei będzie wykonywać już inny wykonawca – zaznacza.

Jak wyjaśnia nasz rozmówca, firma musiała zająć się budową chodnika wzdłuż al. Lwowskiej, tak by zlecona im inwestycja została w pełni zakończona. – Inaczej nie byłby możliwy odbiór budowlany – mówi. Obecnie trwają prace porządkowe, a pod koniec tygodnia ma zostać przeprowadzony odbiór techniczny.

Połączyć się nie dało
Mniej więcej w przyszłym roku na skrzyżowanie wkroczy MPDiM, które swoje prace będzie wykonywać do 28 sierpnia 2015 roku. Poza przebudową skrzyżowania Rejtana – Lwowska, konieczna będzie korekta wysepek na szerokości budowanego wlotu na ul. Lwowskiej i wysepki na wlocie alei oraz przebudowa sygnalizacji świetlnej na tym skrzyżowaniu. Pozostałe prace będą związane głównie z budową mostu na Młynówce oraz zjazdów z drogi na sąsiednie działki i do planowego targowiska, na który zostaną przeniesieni kupcy z popularnego bazaru przy ul. Dołowej.

– Nie mogliśmy połączyć tych dwóch inwestycji, ponieważ trzeba było docelowo zakończyć jedną, aby nie było konieczności wprowadzania tymczasowego ruchu – wyjaśnia Piotr Magdoń, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Rzeszowie. Zapewnia, że na skrzyżowaniu al. Rejtana z ul. Lwowskiej, które jest przebudowane w dużej mierze ze środków unijnych, zostaną wprowadzone niewielkie zmiany, które nie zagrożą projektowi.

Ewelina Nawrot

0 0 vote
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
10 komentarzy
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
XXX
XXX
7 lat temu

Magdoń powiedz coś sensownego. Każda twoja wypowiedz to masło maślane. Prosimy o konkrety w wypowiedziach. Ja wiem że łatwiej powiedzieć: ” przyglądamy się..”, „monitorujemy…..” „będziemy otwarci na rozmowy…..”, itp…. Ale widocznie ktoś taki bez własnego zdania (bez jaj) potrzebny jest Wodzowi.

Imię (wymagane)
Imię (wymagane)
7 lat temu

zlodzieje przeceiz musza zarobic. co sie dziwicie.

MK
MK
7 lat temu

Ze zdjęcia wnioskuję, że jest skręt w prawo i lewo, a trzeba zrobić prosto, więc po przebudowie będzie przemalowana ulica… co do dalszego wywalania forsy w błoto, to będę na bieżąco bo mieszkam blisko.

pniok
pniok
7 lat temu

Piszecie, komentujecie, a nawet nie znacie zakresu przebudowy przy okazji budowy nowej drogi. Praktycznie nic nie zostanie ruszone, z tego co teraz było przebudowane. Pokrywa się jedynie nazwa inwestycji. Chodzi głownie o połączenie nowej drogi z obecnym skrzyżowaniem i przerobienie sygnalizacji (uzupełnienie). Dlatego nie wiem po co to całe zamieszanie?

RZ
RZ
7 lat temu

Nie mówcie tylko, że znów za jakiś czas to skrzyżowanie będzie zablokowane i rozwalone tak jak podczas tego remontu… Przecież to będzie istne piekło!

ROMAN
ROMAN
7 lat temu

olo – masz rację w 1000 % – taka sytuacja trwa nieprzerwanie od 1945 roku – myślałem że nastąpi przełom w podejmowaniu sensownych decyzje we wszystkich szczeblach w każdej dziedzinie życia codziennego po 1989 – no zawiodłem się sromotnie – z uwagi że patrzę na rzeczywistość ponad 60 lat to mam wyrobiony pogląd – stwierdzam jednoznacznie głupota na każdym kroku w podejmowaniu decyzji dochodzi do absurdu osiągając apogeum – i w tym wypadku mamy namacalny dowód – jaki był problem posadzić obu wykonawców przy jednym biurku na taboretach w ratuszu aby ustalić sensownie zakres robót / ich przemienność aby węzeł… Czytaj więcej »

RzeszowskiTroll
RzeszowskiTroll
7 lat temu

„Dlaczego nie można było połączyć tych dwóch projektów, żeby nie marnować pieniędzy podatników?” – już odpowiadam. Ponieważ połączenie tych dwóch projektów byłoby zmarnowaniem pieniędzy podatników. Takiej fuszerki jaką odstawiła Skanska na Rejtana to najstarsi górale nie widzieli. Nie będę wnikał w szczegóły, kto się Al.Rejtana przemieszcza ten wie o co chodzi.

hijena
hijena
7 lat temu

trzeba kolesiom dać zarobić .Spróbuj wystartować w przetargu.Moze wygrasz otrzasanie liści z drzew albo malowanie trawy na zielono

co się dziwić?
co się dziwić?
7 lat temu

Ktoś dał, ktoś wziął, norma.

olo
olo
7 lat temu

To jest właśnie Polska panowie i panie.