Miasto zrobi to, czego nie zrobił biznesmen

Władze miasta postanowiły przebudować m.in. ulicę Towarnickiego, która została całkowicie zniszczona przez autobusy PKS, i wykonać nowy wyjazd z dworca przy Zespole Szkól Nr 1 w Rzeszowie bezpośrednio w al. Piłsudskiego. Fot. Wit Hadło

RZESZÓW. Władze miasta postanowiły zająć się drogami w pobliżu nowej galerii handlowej przy al. Piłsudskiego.

Nowa nawierzchnia na ul. Towarnickiego i ul. Borelowskiego, dodatkowe prawoskręty na rondzie Dmowskiego oraz nowy wjazd na wiadukt Śląski przy Zespole Szkól Nr 1 w Rzeszowie – takie plany na jesień mają władze miejskie. Urzędnicy nawet nie ukrywają, że część tych inwestycji ma na celu między innymi usprawnienie dojazdu do galerii handlowej przy al. Piłsudskiego.

Ryszard Podkulski, właściciel galerii, przed jej otwarciem (listopad 2012 r.) zadbał o to, by zmienić układ komunikacyjny istniejących dróg tak, by dojazd do niej był łatwiejszy. W tym celu wykonał przede wszystkim przebicie pod wiaduktem Tarnobrzeskim, które połączyło ul. Jabłońskiego z ul. Czarnieckiego, a z drugiej strony galerii wykonał połączenie al. Piłsudskiego z ul. Towarnickiego. Na przebudowę dróg wokół galerii wydał ok. 30 mln zł.

Miały być trzy prawoskręty
Przed rozpoczęciem prac przy budowie galerii, biznesmen zapowiadał też inną, ważną z punktu widzenia kierowców inwestycję – dobudowę prawoskrętów na rondzie Dmowskiego, które miały upłynnić ruch. Ostatecznie zadania się nie podjął, a prace nad wykonaniem dwóch prawoskrętów postanowiło teraz sfinansować… miasto.

Jeden z nich powstanie przy Urzędzie Marszałkowskim (dla jadących z wiaduktu Śląskiego w kierunku al. Cieplińskiego), drugi przy banku (dla jadących z al. Piłsudkiego w stronę wiaduktu Tarnobrzeskiego). Niegdyś mówiło się o trzech prawoskrętach. Ten ostatni miał powstać tuż przy galerii (dla jadących z wiaduktu Tarnobrzeskiego w kierunku wiaduktu Śląskiego), ale z czasem okazało się, że nie ma na niego miejsca, bo centrum handlowe powstało zbyt blisko ulicy.

Nowy wyjazd przy ZS nr 1
Dużym ułatwieniem dla kierowców miał być także wyjazd z ul. Towarnickiego bezpośrednio do al. Piłsudskiego (obok Zespołu Szkół nr 1), który swego czasu obiecywał inny biznesmen przymierzający się do budowy galerii. Władze miasta w żadnej z umów nie zobowiązały później nowego inwestora, Ryszarda Podkulskiego, do jego budowy. Teraz również postanowiły same opłacić inwestycję.

Wyjazd ma służyć przede wszystkim autobusom PKS, które nie będą musiały już jechać z dworca w wąską ul. Jałowego, ale wyjadą bezpośrednio na al. Piłsudskiego. Co ciekawe, urzędnicy miejscy nie ukrywają nawet, że nowe połączenie posłuży także… klientom galerii.

Wśród inwestycji, do których na jesień przymierza się miasto, znajduje się również przebudowa ul. Towarnickiego i ul. Borelowskiego, których nawierzchnia została doszczętnie zniszczona. Pojawią się nowe chodniki i zieleń.

Ewelina Nawrot

do “Miasto zrobi to, czego nie zrobił biznesmen”

  1. olek

    Brak rozliczenia z offsetu i brak rozliczenia to działanie na szkode mieszkanców miasta i podatników.Przecież przez zaniechanie tych działań i rozliczeń bedzie mniej inwestycji z budżetu miasta bo miasto już wykonało tzw zawrotki a teraz wykona remont ulicy i prawoskrety.Bedzie to offset dla inwestora w ramach dobrych stosunków biznesowych.

  2. mamnick

    Mamy Kolejny ,,barak Rysia”….Dzięki temu :Światła świecą znacznie krócej,korki(przecież wichuranci muszą jakoś wiechać do tego przybytku),na chodnikach stoją auta(dlatego pije Red Bulla)….Brak słów!

  3. blokers

    ze ,co?ze ulica niezrobiona?To była tylkoumowa na gębe – umowa dzentelmenska-dwóch „dzentelmenów”

  4. Mieszkaniec

    Nasze miasto zostało okrzyknięte mianem Stolicy Innowacji, więc nie może u nas być nic normalnego.
    Władze zawsze zrobią dobrze panu …. .
    W artykule zostało napisane że Galeria stoi zbyt blisko ulicy.
    A kto na to pozwolił?
    Kto wykonywał pomiary geodezyjne?
    Chyba się ktoś pod tym podpisał?

  5. ROMAN

    no tak – Janek ci co podjęli taką decyzję mieli chyba lęk wysokości – wolą zabudowę parterową.

  6. Janek

    Ja tam jestem za inwestorami niż jeżeli za wladzami miasta i radnymi.
    Hotel Rzeszów miał być wyższy, ale niepozwolili na to radni, tą cecyzją oszpecili projekt.
    Rzeszow aż się prosi o wysokie ładne stylowe budowle, nie wiem niby co mialaby zakłocić wysoka zabudowa w tym miejscu ?, ten koscioł Bernardynów i pomnik walk rewolucyjnych ?… Litości.
    Gazeta SuperNowoscii powinna opublikować listę radnych ktorzy niezgodzili się na wysoki hotel, nazwiska te powiny byc ludziom znane aby w następnej kadencji ci jużnieradni nie mieli prawa decydowania i aby uchronić Rzeszow przed oszpeceniem takiego jak w przypadku wyżej wymienionego miejsca.

    Na koncu dodam że władze miasta Wrocław pomimo o wiele większej i wspanialszej historycznej zabudowy niż Rzeszów nie przeszkodzili inwestorowi w wybudowaniu wysokiego SkayTower.
    I pomimo że budynek ten góruje nad całym Wroclawiem to dodaje wspaniaego wizualnego uroku temu miastu, i można nawet powiedzieć że swietnie uzupełnia widok w zabytkowych częsciach Wroclawia.

    • x

      Ten SkayTower to znaczy wieża ze skaju czy coś innego ? Z tego co jest mi znane to budynek Czarneckiego nazywa się SkyTower.
      Co do wysokości hotelu Rzeszów…. Chwała Bogu że chyba ktoś Rychowi przemówił do rozumku. Tam nie ma warunków gruntowych, zwłaszcza po zmianach w posadowieniu na wyższy budynek. Obawiam się, że jeżeli przyjdą długotrwałe deszcze to kurzawka może się uaktywnić.

  7. olek

    Na przebudowe dróg wokół City Center (Galerii Rzeszów) inwestor miał wydac 30 mln zł w ramach offsetu ale jest problem bo nie wykonał wszystkich inwestycji (brak parkingu, brak nowego przejazdu przez tory co biło zapisane w umowie offsetowej.Jest jeszcze jeden problem do dziś nie rozliczył sie z offsetu i nie przekazał miastu działki na której zbudowana jest ul.Chłopickiego.Miasto zarzadza ulicą która nadal należy do inwestora i bedzie należec dalej bowiem na tych wszystkich działkach jest przez spółk komandytową zaciągniety konsorcujny kredyt hipoteczny na ponad 391 mln zł.Dziwne jest również to że inwestycja prywatna (przebicie pod wiaduktem tarnobrzeskim) realizowana była w ramach tzw spec ustawy a czy to jest zgodne z prawem czy nie tego nie wie nikt.

Skomentuj

Copyright © Super Nowości 2010-2016 Wszystkie prawa zastrzeżone.