Mieszkańcy chcą drogi łączącej ul. Staroniwską z Przemysłową

Petycje w sprawie budowy łącznika ul. Staroniwskiej z Przemysłową podpisało ok. 140 osób. Fot. Paweł Dubiel

RZESZÓW. O drogowym skrócie, który połączyłby obie ulice mówi się już od 2012 r. Zdaniem rzeszowian, nowa trasa pozwoliłaby okolicznym mieszkańcom odetchnąć m.in. od ciągłego hałasu.

Kilka dni temu otrzymaliśmy petycję rzeszowian skierowaną do prezydenta Tadeusza Ferenca, w której mieszkańcy proszą o budowę łącznika ul. Staroniwskiej z Przemysłową. W piśmie przypomniano, że pierwsza z dróg stała się w ostatnich latach główną arterią zachodniego rejonu miasta, co z kolei wiąże się ze sporym natężeniem ruchu. Jak słyszymy, inwestycja mogłaby rozwiązać problem korków.

Połączenie ul. Staroniwskiej z Przemysłową to od lat marzenie wielu rzeszowian oraz osób przejezdnych. Inwestycja pozwoliłaby rozładować korki w zachodnim rejonie miasta i ograniczyć okoliczne natężenie ruchu. W petycji do prezydenta Ferenca, mieszkańcy wskazali, że obecnie z wąskiej drogi korzystają „mieszkańcy osiedla, rodzice dowożący dzieci do placówek szkolnych, dostawcy towaru, przyjeżdżający do Rzeszowa mieszkańcy okolicznych wsi i miast i autobusy komunikacji publicznej”. Efekt? Ruch uliczny na niemal całej ul. Staroniwskiej jest gigantyczny, a jej warunki techniczne nie odpowiadają dzisiejszym potrzebom komunikacyjnym. Co prawda, ratusz niedawno ogłosił, że droga zostanie przebudowywana, lecz mimo to wielu kierowców oczekuje łącznika, który przekierowywałby część samochodów na ul. Przemysłową.

Nowa droga powstanie

– Uciążliwość ruchu odczuwają zwłaszcza mieszkańcy domów zlokalizowanych najbliżej drogi oraz piesi. Domy na skutek drgań już pękają lub wydarzy się to w niedługim czasie. Piesi zmuszeni poruszać się poboczem również narażeni są na niebezpieczeństwo (..) – czytamy w petycji. Pismo skierowane do władz Rzeszowa podpisało aż 140 osób zamieszkałych przy ul. Staroniwskiej. Co ciekawe, w wieloletniej Prognozie Finansowe Miasta zapisane są środki na budowę trasy, lecz niestety w mocno odległym terminie. Jeszcze w 2012 r. po raz pierwszy mówiło się, że łącznik powstanie, lecz do dziś niewiele w tej sprawie się nie zmieniło. Co na to ratusz?

– Mamy już gotową dokumentacje projektową i będziemy starać się o dofinansowanie inwestycji z funduszy unijnych, gdyż budowa łącznika to spory koszt na poziomie ok. 50 mln zł – mówi Agnieszka Siwak-Krzywonos z biura prasowego rzeszowskiego urzędu miasta. – Ponadto trzeba będzie także wykupić część gruntów, przez które będzie przebiegać droga, gdyż niektóre działki należą do osób prywatnych – dodaje. Jak usłyszeliśmy, łącznik prawdopodobnie będzie rozpoczynał się na wysokości kościoła przy ul. Staroniwskiej, a następnie wpadał do ul. Architektów. Wciąż nie wiadomo, w którym dokładnie miejscu na Staroniwie się on rozpocznie.

Kamil Lech

3
Dodaj komentarz

avatar
2 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
Jan Pakosławic Rzeszowskiresoviencis Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Jan Pakosławic Rzeszowski
Gość

Nie z Przemysłową łączyć (jest już wystarczająco zakorkowana i tylko jednojezdniowa) ale z Żołnierzy IX Dywizji (łącznik do S-19). I dalej na płn-zachód przecinając Staroniwską łączyć z rondem na końcu bł. Karoliny i na północ do ul. Krakowskiej w rejonie Ceramicznej skąd w przyszłości po poszerzeniu miasta na północ droga powinna doprowadzić do ronda koło SE w Rogoźnicy i do drogi lotniskowej. To powinna być dwujezdniowa, z szerokim zielonym pasem dzielącym zbiorcza ulica miejska, taka jak dziś Witosa i Okulickiego. Odcinek ze Zwięczycy przez os. Bł. Karoliny po Krakowską w takiej formie był już przewidywany w ogólnym planie zagospodarowania miasta… Czytaj więcej »

resoviencis
Gość
resoviencis

Kij ma zawsze dwa końce. Z jednej strony to bardzo dobry i oczekiwany pomysł, aby dać mieszkańcom szybszy dostęp do firm i sklepów mieszczących się przy ul. Przemysłowej tak żeby nie trzeba było objeżdżać dookoła. Z drugiej strony, problem w tym że ul. Przemysłowa już teraz jest tak zakorkowana, że korek sięga stacji Orlenu, co wielu kusiłoby aby skracać sobie drogę przez ul. Staroniwską. Popełniono błąd w wybudowanym wiadukcie z którego powinny być zjazdy do nowo powstałego odcinka obwodnicy, przypuszczam że to mogłoby po części rozładować powstające korki na ul. Staroniwskiej…