Mity na temat zdrowego odżywiania…

Najpopularniejsze mity na temat zdrowego odżywiania. Sprawdź, czy też im ulegasz

 

Temat diet i zdrowego odżywiania wciąż jest na topie, niezależnie od pory roku. Jednocześnie wokół tych zagadnień pojawia się wiele mitów. Niektóre stwierdzenia powielane są od lat, a bezrefleksyjne stosowanie się do nich może nawet szkodzić. W tym tekście przedstawiamy najpopularniejsze mity na temat zdrowego odżywiania. Sprawdź, czy znasz je wszystkie.

Mit 1: Owoce to najzdrowsza przekąska

Owoce są bogatym źródłem witamin, minerałów i błonnika. Dają uczucie sytości, więc często sięgamy po nie jako przekąskę. Należy jednak pamiętać, że w owocach znajduje się fruktoza, czyli ten sam cukier prosty, który jest składnikiem syropu glukozowo-fruktozowego. Fruktoza może być groźna dla organizmu, szczególnie wtedy, gdy jest spożywana w dużych ilościach i przez długi czas. Nadmiar fruktozy w diecie prowadzi do otyłości, cukrzycy typu 2 oraz chorób układu krążenia. 

 

Mit 2: Wszystkie tłuszcze prowadzą do otyłości

Tłuszcz najczęściej kojarzy się ze smażonym mięsem, olejem i margaryną. Powyższe przykłady należą do grupy tłuszczów nasyconych, które spożywane w nadmiernych ilościach mają zły wpływ na organizm. Jednak tłuszcze to nie tylko produkty pochodzenia zwierzęcego. Do kategorii tak zwanych “zdrowych tłuszczów” zaliczamy tłuszcze nienasycone. Znajdziesz je w rybach (głównie w łososiu, makreli i śledziu), oliwie z oliwek, oleju rzepakowym i orzechach. Zdrowe tłuszcze mają korzystny wpływ na pracę mózgu, serca, wzmacniają odporność i wpływają na utrzymanie prawidłowego poziomu cholesterolu.

 

Mit 3: Superżywność zapobiega chorobom

W ostatnim czasie dużą popularnością cieszy się tak zwana superżywność (ang. superfoods), czyli grupa produktów, których regularne spożywanie ma korzystny wpływ na organizm. Bez wątpienia jedzenie jagód goji, spiruliny czy nasion chia jest zdrowe. Nie można jednak zapominać o tym, że zdrowy tryb życia to nie tylko egzotyczne dodatki do dań. To również odpowiednio zbilansowane posiłki, aktywność fizyczna, dobry sen i właściwe nawodnienie na co dzień. Garść jagód nie zastąpi również regularnych wizyt kontrolnych u lekarza.

 

Mit 4: Kawa jest niezdrowa

Ten napój budzi skrajne emocje – jedni nie wyobrażają sobie życia bez kawy, inni nigdy nie spróbowaliby żadnej jej odmiany. Wśród tej drugiej grupy często pojawiają się argumenty, że kawa jest niezdrowa. Tymczasem kawa, dzięki zawartości kofeiny, poprawia koncentrację i procesy uczenia. Liczne badania udowodniły, że regularne picie kawy może obniżać ryzyko choroby Parkinsona oraz niektórych chorób wątroby. 

 

Mit 5: Gluten szkodzi

Wykluczenie glutenu z diety bez wskazań medycznych grozi niedoborem witamin i składników mineralnych, między innymi wapnia, żelaza, magnezu i cynku. W takiej diecie może brakować też błonnika, który wspomaga pracę układu pokarmowego. Dietę bezglutenową muszą stosować między innymi osoby chore na celiakię. Wszystkie zmiany w codziennym odżywianiu warto wprowadzać pod okiem lekarza lub dietetyka.

 

Poznanie najpopularniejszych mitów dotyczących zdrowego odżywiania to pierwszy krok do zmian w codziennej diecie. Jeśli chcesz schudnąć lub zmienić tryb życia na zdrowszy, warto sprawdzić catering dietetyczny Maczfit.

 

Catering dietetyczny Maczfit to kilkanaście zdrowych i pożywnych diet do wyboru. Teraz na hasło ProMACZ5 otrzymasz 5% zniżkę na wybraną dietę pudełkową. Kod ważny jest do 31 stycznia 2021 roku.