Mniej biurokracji dla firm

KRAJ. Polska gospodarka ma zaoszczędzić 3 mld zł

W Ministerstwie Gospodarki przeanalizowano 100 obowiązków informacyjnych (zaświadczeń, sprawozdań, itd.), którym podlegają firmy. Jak się okazuje część z nich można albo zlikwidować, albo ograniczyć lub uprościć. Przedsiębiorcy dzięki temu zaoszczędzą czas i pieniądze.

Pierwszą z zaproponowanych innowacji będzie przekazywanie informacji w formie elektronicznej, a nie papierowej. Tego właśnie oczekują przedsiębiorcy – wynika z badać firmy konsultingowej Deloitte. Kolejna propozycja – nie trzeba będzie przekazywać pracownikowi comiesięcznej informacji o ubezpieczeniu obowiązkowym (tzw. RMUA).

– Jak się okazuje, jest bardzo mało osób bez takiego ubezpieczenia – mówił w Rzeszowie wicepremier Waldemar Pawlak.

Nie trzeba będzie też dostarczać do pracodawcy zaświadczenia lekarskiego, które jest następnie przesyłane do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

– To niepotrzebne dublowanie dokumentacji, ponieważ lekarz przekazuje oryginał zaświadczenia do ZUS – wiceminister Kasprzak. – Generuje to rocznie ponad 800 mln kosztów administracyjnych.

Wiele innych informacji, zamiast co miesiąc, przekazywanych byłoby co kwartał. Ich zniesienie może przynieść oszczędności rzędu 3 mld złotych dla gospodarki.

Adam Cyło

0 0 vote
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments