Modernizacja al. Rejtana = kłopot kierowców

Aleja Rejtana zostanie przebudowana na całej długości. Fot. Wit Hadło

RZESZÓW. Ruszyła przebudowa jednej z głównych arterii miasta – alei Rejtana.

Przebudowa alei Rejtana ruszyła, a to oznacza problem dla kierowców. Wyłączane będą pojedyncze pasy, a ruch będzie odbywał się wahadłowo. – Nie zgodziliśmy się na zamknięcie całej alei Rejtana – mówi Piotr Magdoń (48 l.), szef Miejskiego Zarządu Dróg w Rzeszowie. – Wykonawca będzie zamykał niektóre pasy ruchu na pewnych odcinkach, trudno nam powiedzieć kiedy i jakie. To on będzie o tym decydował – wyjaśnia. Prace potrwają do końca roku.

W pierwszej kolejności nastąpi przełożenie instalacji gazowej i elektrycznej oraz kanalizacji. Aleja Rejtana została podzielona na dwa odcinki. – Najpierw prace zostaną wykonane na odcinku od skrzyżowania z al. Powstańców Warszawy do skrzyżowania z al. Kopisto, później na odcinku od skrzyżowania z al. Kopisto do skrzyżowania z ul. Lwowską – słyszymy w MZD.

Tak samo będą wyglądać roboty związane z przebudową drogi, skrzyżowań, budową ścieżek rowerowych i kładzeniem nowej nawierzchni. Kierowcy największe problemy z przejazdem przez al. Rejtana będą mieli w okresie wakacyjnym, kiedy to ruszy przebudowa skrzyżowania alei z ul. Lwowską. – Zostanie tu dobudowany nowy pas ruchu – mówią urzędnicy. Droga będzie stanowiła dojazd do nowego targowiska, na które zostaną przeniesieni kupcy z Dołowej.

Nowe zatoki i tak powstaną
W ramach prowadzonych na al. Rejtana prac wykonane zostaną także dwie nowe zatoki autobusowe: przy Renie i przy sklepie meblowym. Przeciwko tej ostatniej kilka tygodni temu protestowały firmy. Ma ona bowiem powstać w miejscu, w którym znajduje się obecnie parking na ok. 20 samochodów. Władze miasta podjęły decyzję, że mimo wszystko planów nie zmienią.

- Zatoka powstanie na naszym terenie, a firma ma inne miejsca parkingowe, więc nie ma obaw o to, że klienci nie będą mieli gdzie parkować – wyjaśnia Magdoń. – Wszystko zostało zapisane w studium. Gdybyśmy chcieli je zmieniać, ryzykowalibyśmy utratę dofinansowania, ponieważ to nie jest prosty proces – dodaje. Nowe przystanki mają ułatwić komunikację m.in. pasażerom linii nr 17. Obecnie między jednym a drugim przystankiem na al. Rejtana jest ponad kilometr odległości.

Modernizacja al. Rejtana będzie kosztowała w sumie 27 mln zł. Pieniądze będą pochodziły z tzw. dużego programu transportowego, w ramach którego Rzeszów otrzyma 85-procentowe dofinansowanie ze środków unijnych.

Ewelina Nawrot

Skomentuj

Copyright © Super Nowości 2010-2016 Wszystkie prawa zastrzeżone.