Most nad Wisłokiem to nie wszystko

Budowa mostu to tylko częściowa realizacja tak zwanej obwodnicy północnej. Nie będzie spełniała swojej roli dopóki nie zostanie wykonana budowa pozostałych dróg.

Budowa mostu to tylko częściowa realizacja tak zwanej obwodnicy północnej. Nie będzie spełniała swojej roli dopóki nie zostanie wykonana budowa pozostałych dróg.

RZESZÓW. Połączenie ul. Lubelskiej z ul. Rzecha mostem nad Wisłokiem jest tylko częścią tzw. północnej obwodnicy, której powstanie odciąży centrum miasta.

Plany budowy mostu nad Wisłokiem, który połączy ul. Lubelską z ul. Rzecha sięgają lat 80., jednak dopiero niedawno władze miasta zapisały pieniądze na jego wykonanie. Urzędnicy miejscy w tym tygodniu planują ogłosić przetarg, ale jego budowy można spodziewać się najwcześniej pod koniec 2014 roku.

Blisko 2-kilometrowa dwujezdniowa droga i 400-metrowy most nad Wisłokiem mają zostać wybudowane za kwotę ok. 145 mln zł. Droga będzie przebiegała od skrzyżowania ul. Rzecha z ul. Ciepłowniczą, dalej przez tereny elektrociepłowni, a za Wisłokiem na wysokości skrzyżowania z ul. Krogulskiego połączy się ul. Lubelską. Prace mogą potrwać nawet do 2015 roku.

- Budowa mostu to tylko częściowa realizacja tak zwanej obwodnicy północnej. Nie będzie spełniała swojej roli, dopóki nie zostanie wykonana budowa pozostałych dróg – mówi Robert Kultys, radny PiS. – Brakuje drogi od mostu do ul. Warszawskiej i dalej do ul. Krakowskiej – dodaje. Kiedy powstaną? Tego na razie nikt nie wie.

Argumenty „za”
Budowa wewnątrzmiejskiej obwodnicy jest konieczna do usprawnienia ruchu i poprawy sytuacji komunikacyjnej w mieście. Most będzie stanowił część przedłużenia łącznika A4 z ul. Lubelską. Aby kierowcy jadący np. z Łańcuta nie musieli wjeżdżać do centrum miasta, by kontynuować trasę w kierunku Warszawy czy Krakowa, konieczne jest wykonanie dalszych połączeń, na temat których urzędnicy na razie milczą.

Kolejnym argumentem przemawiającym za koniecznością zamknięcia tzw. północnej obwodnicy są prężnie rozwijające tereny przemysłowe przy lotnisku w Jasionce, w Rogoźnicy czy Specjalnej Strefie Ekonomicznej w Dworzysku. Obwodnica pozwoli na odciążenie miejskich ulic.

Alternatywny objazd
Zanim jednak powstanie tzw. północna obwodnica, urzędnicy planują kierować ruch samochodowy z ul. Lubelskiej do alei Wyzwolenia i dalej do ul. Krakowskiej. W tym celu wykonane zostanie poszerzenie alei do czterech pasów ruchu.

Zdaniem specjalistów, rozwiązanie jest dobre, ale tylko na krótką metę, bo w dalszym ciągu ominięta zostanie północna cześć miasta.

***
Obwodnica północna prędzej niż później będzie musiała powstać. Inwestycja ta pochłonie sporą cześć miejskiego budżetu, ale będzie stanowiła inwestycję realnie służącą miastu i mieszkańcom.

Ewelina Nawrot

do “Most nad Wisłokiem to nie wszystko”

  1. bobson

    Trzeba przyznać, innowacyjne podejście do inwestycji!
    Czas realizacji – 33 LATA – i ciągle nic !!!
    Lepiej podlewać kwiatki i zmieniać kostke na 3 maja.
    Ludzie, gdzie wasze głowy???

  2. stach

    niech się zajmą południem miasta, a nie 99% ładują na północ

  3. rz-suv

    No to na Przemysłową już wyrok jak widzę zapadł. Ulica nie przystosowana do przejazdu TIiR-ów, zakorkowana totalnie przez kolejki do Urzedu Celnego została włączona w sieć obwodnic Rzeszowa. NIe wiadomo po co, skoro i tak w chwili obecnej przejazd od Boguchwały przez Podkarpacką jest o wiele krótszy, niż przez Przemysłową z korkiem ok kilometra do świateł na Batalionów Chłopskich. Bezsensowne znaki wrzucają kolejne samochody w Przemysłową i tam ruch zamiera. Do firm z Przemysłowej nie chce dojeżdżać żaden klient, bo się nie może potem z niej wydostać. Zamisat zrobić nowy most w okolicach Babicy i odciążyć korki z Barwinka i Krosna to Prezydent funduje miastu kolejny ( trzeci) most na północy , którsa i tak się odkorkuje po odaniu autostrady z czwartym mostem.

  4. greg

    bardzo ciekawa inwestycja, no fakt droga ale most bedzie super. Oby powstał jak najszybciej

Skomentuj

Copyright © Super Nowości 2010-2016 Wszystkie prawa zastrzeżone.