Na co zwrócić uwagę, przenosząc swój biznes do Internetu?

Obecnie wejście do sektora e-commerce to w przypadku większości biznesów naturalny etap rozwoju firmy. O co warto zadbać, podejmując ten krok?

Marketing i SEO

Przenosząc swoją działalność do Sieci powinieneś zadbać o jej dobrą widoczność, tak aby potencjalni klienci mogli Cię odnaleźć i skorzystać z Twojej oferty. Możesz to osiągnąć, wykorzystując odpowiednie działania marketingowe oraz optymalizując firmową witrynę pod kątem wyszukiwarek. Do promocji, w zależności od charakteru Twojego biznesu, możesz wykorzystać np. Google Ads, reklamę w social mediach, web push marketing, mailing czy nawet skorzystać z pomocy influencerów.

Uzupełnieniem działań marketingowych powinno być SEO, czyli pozycjonowanie i optymalizacja witryny WWW pod kątem wyszukiwarek. Zdecyduj, na jakich słowach kluczowych zależy Ci najbardziej i nasyć nimi odpowiednio treści na stronie. Zadbaj również o jej przejrzystą strukturę: uzupełnij metaopisy podstron, nagłówki oznacz właściwymi tagami, dostępne w sklepie produkty podziel na kategorie. Grafiki muszą mieć odpowiedni rozmiar, tak aby nie ładowały się zbyt długo, a do tego powinny być opatrzone opisami.

Warto pomyśleć również o założeniu firmowego bloga, na którym będziesz mógł regularnie zamieszczać treści eksperckie związane z branżą i działalnością Twojego biznesu. Content marketing pozwala budować wizerunek marki i gromadzi wokół niej grono lojalnych odbiorców, a ponadto wspiera działania SEO!

Płatności i dostawy

Do obsługi klientów w Internecie będziesz potrzebować modułu płatności, za którego pomocą obsłużysz transakcje finansowe. Warto by wybrane przez Ciebie rozwiązanie obejmowało jak najwięcej różnorodnych metod płatności, w tym koniecznie płatności mobilne, a także oferowało płatności odroczone czy raty online. Inne kwestie, na które powinieneś zwrócić uwagę to bezpieczeństwo, możliwość integracji z Twoją witryną czy wsparcie techniczne. Nie mniej istotna jest prostota obsługi – zarówno z punktu widzenia przedsiębiorcy, jak i kupującego. Więcej informacji na temat rozwiązań płatniczych dla biznesu znajdziesz na stronie https://www.przelewy24.pl/.

Jeśli w Internecie chcesz sprzedawać towary, ostatnią sprawą, o której koniecznie musisz pomyśleć, jest sposób dostawy. Możliwości jest kilka: poczta, jedna z wielu firm kurierskich, broker kurierski. Wybierz z nich rozwiązanie wygodne i opłacalne zarówno dla siebie, jak i dla Twoich klientów.

Przeniesienie biznesu do Internetu to ważny krok. Dokładnie go zaplanuj, aby nic Cię nie zaskoczyło. Powodzenia!

Artykuł partnera