Na południe od Rzeszowa – droga przez mękę

Fot. Archiwum

RZESZÓW. Krajowa “dziewiątka” pocięta remontami.

Co kilkanaście kilometrów kolejne remonty i korki. Tak wygląda przejazd drogą krajową nr 9 między Rzeszowem a Barwinkiem. Trasa na południe od Rzeszowa to droga przez mękę. Na 90–kilometrowym odcinku w trzech miejscach występuje ruch wahadłowy. W niektórych miejscach prędkość przejazdu spada poniżej 15 kilometrów na godzinę.

Z Rzeszowa wyjeżdżamy rozbudowaną ul. Podkarpacką. Jednak za miastem zaczynają się kłopoty. Wąską i krętą “dziewiątką” aż do zjazdu na Czudec jedzie się średnio 30 km na godz. Najgorzej jest w Boguchwale, gdzie średnia prędkość spada nawet do 15 km na godz.

Potem jedzie się w miarę płynnie do Jasienicy Rośielnej. Na odcinku między Jasienicą Rosielną a Iskrzynią, czyli na prawie 10-kilometrowym odcinku “dziewiątki”, znowu czeka nas ruch wahadłowy.

W tym miejscu to nie zaskoczenie, bo roboty trwają tu już trzeci rok. Pierwotny wykonawca zawalił remont i teraz kontrakt przejęła inna firma, która sprząta bałagan. Termin zakończenia prac jest przesuwany, obecnie wyznaczono go na koniec października.

Potem jedzie się już znacznie lepiej, zwolnimy jednak w Dukli, ale tu ma to związek z natężeniem ruchu. Powoli jedzie się też między Trzcianą a Tylawą, w obydwu miejscowościach trzeba się liczyć ruchem wahadłowym. Najwolniej jest na odcinku między Trzcianą a skrzyżowaniem z drogą na Jaśliska. Tam średnia prędkość przejazdu spada poniżej 30 km na godz.

Koniec końców przejechanie 90 kilometrów “dziewiątką” od Rzeszowa do granicy ze Słowacją trwa od 1,5 do 2 godzin.

Artur Getler

do “Na południe od Rzeszowa – droga przez mękę”

  1. leon

    Via Carpatia jest tak ważna jak Autostrada A4 lecz nikt tego nie dostrzega.

  2. leon

    a Via Carpatia jest daleko w ciemnej du*ie. Brawo Rządzący BRAWO!!!

  3. leon

    Brawo, nareszcie ktoś poruszył ten temat! skandalem jest takie rozbabranie drogi międzynarodowej!

  4. Kasprzak

    1,5h to i tak nie jest źle.

Skomentuj

Copyright © Super Nowości 2010-2016 Wszystkie prawa zastrzeżone.