Na wakacjach remont drogi od Zaczernia do węzła A4 w Rudnej Małej

Już za rok droga od Zaczernia do węzła A4 w Rudnej Małej zyska dodatkowe pasy ruchu. Fot. Paweł Dubiel

PODKARPACIE. Planowana do przebudowy ulica ma długość ok. 2,7 km. Przebiega przez trzy miejscowości: Zaczernie, Pogwizdów Nowy i Rudną Małą.

Zarząd Dróg Powiatowych w Rzeszowie przygotowuje się do przebudowy odcinka dawnej drogi krajowej nr 9 od Zaczernia do węzła autostrady A4 w Rudnej Małej (koniec na wysokości Szpitala Św. Rodziny). Trasa przede wszystkim zostanie poszerzona do 4 pasów ruchu. Projekt inwestycji jest już gotowy, a same roboty mają rozpocząć się na wakacjach.

Inwestycja planowana przez Zarząd Dróg Powiatowych w Rzeszowie jest bardzo dobrą wiadomością dla wszystkich mieszkańców powiatu rzeszowskiego, a przede wszystkim kierowców. O czym mowa? O remoncie dawnej drogi krajowej nr 9 na odcinku od końca północnej granicy Rzeszowa (Zaczernie) do węzła autostrady A4 w Rudnej Małej (koniec na wysokości Szpitala Św. Rodziny). Chodzi o obecny łącznik autostrady, o długości 2,7 km, który przebiega przez trzy miejscowości: Zaczernie, Pogwizdów Nowy i Rudną Małą. Przebudowa polegać ma na poszerzeniu drogi z dwóch do czterech pasów jezdni, co pozwoli upłynnić okoliczny ruch i rozładować korki. Dziś łącznik z A4 jest przepełniony samochodami, które jadą w kierunku m.in. strefy ekonomicznej, autostrady, lotniska w Jasionce, a także od drugiej strony – w kierunku Rzeszowa.

Zarząd Dróg Powiatowych w Rzeszowie jeszcze w marcu informował, że opracowywany jest projekt inwestycji. Jak sytuacja wygląda dziś? – Prace projektowe już się zakończyły, obecnie czekamy na pozytywną opinię od PKP w sprawie przeprowadzenia inwestycji i wtedy będziemy mogli zacząć starać się o pozwolenie na budowę (ZRID) – mówi Arkadiusz Olko z Zarządu Dróg Powiatowych w Rzeszowie.- Liczymy, że decyzję ZRID uzyskamy w marcu 2020 r. i pierwsze prace budowlane rozpoczną się na wakacjach w okolicach czerwca lub lipca – dodaje.

Jak ma prezentować się nowa droga? Oprócz wybudowania dodatkowych pasów ruchu, wykonawca zrealizuje prace podziemne związane z wymianą niektórych instalacji. Ponadto powstaną m.in. zawrotki dla samochodów, chodniki, ścieżki rowerowe czy oświetlenie przy skrzyżowaniach. Nowa trasa będzie wpadać w kierunku południowym do ul. Warszawskiej w Rzeszowie, której blisko kilometrowy odcinek również czeka gruntowny remont w przyszłym roku.

Kamil Lech

1
Dodaj komentarz

avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
Robert Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Robert
Gość
Robert

Mam nadzieję, że projekt będzie dobrze przemyślanym rozwiązaniem, a nie minimalistycznym z jednym kryterium cenowym. Jak np wrzucą rondo do zjazdu w Miłocinie na Bratkowice i później będzie zaraz przejazd przez tory, to przy zamkniętej rogatce można sobie wyobrazić, że szybko stanie całe rondo (kilka minut bez zjazdu z ronda i przy dojeżdżających nowych pojazdach które też będą chciały pojechać w stronę Bratkowic ). Podobnie będzie w Rudnej.