Nasz region ma wreszcie strategię promocji

Tort, na którym było hasło i logo województwa podkarpackiego pokroili we wtorek marszałek Mirosław karapyta i przewodnicząca sejmiku Teresa Kubas-Hul

PODKARPACIE. „Przestrzeń otwarta” to nowe hasło naszego województwa

Promocja naszego regionu ma być skierowana zarówno do turystów, jak i inwestorów czy osób które szukają miejsca w którym można studiować czy zamieszkać. Krakowskiej agencji Demo, która wygrała przetarg na opracowanie strategii promocji województwa w dużej mierze się to udało.

Polacy kojarzą województwo podkarpackie przede wszystkim z Bieszczadami. Mit Bieszczad (natura, dzikość, itp.) rozlewa się na cały region. Zaś to, z czego dumni są mieszkańcy regionu, czyli centrum nowoczesnego przemysłu lotniczego, w kraju prawie w ogóle nie jest znane. Specjaliści z agencji Demo oraz ich współpracownicy, którzy opracowywali strategię promocji regionu pogodzić te pozornie sprzeczne

- Postanowiliśmy wybrać element, który jest najbardziej wyjątkowy – mówi Anna Nowak z Demo. – Okazało się, że takim elementem jest lotnictwo. Tego nie ma nigdzie u konkurencji.

I nie chodzi o sam przemysł, ale i o wydział lotniczy na Politechnice Rzeszowskiej, czy rozwinięte u nas sporty lotnicze. Lotnictwo kojarzy się z nowoczesnymi technologiami.

Szeroka perspektywa

Zdaniem Anny Nowak, to co wiąże lotnictwo z Bieszczadami, to szersza perspektywa.

- Szeroką perspektywę daje zarówno widok z gór, jak i widok z samolotu – tłumaczy metaforę Anna Nowak. – Ale szeroką perspektywę zapewnia również funkcjonowanie na pograniczu czy w środowisku wielokulturowym. A to także jest cecha Podkarpacia.

Po konsultacjach i uwzględnieniu wiele elementów, zdecydowano się na hasło „Podkarpackie. Przestrzeń otwarta”.

- To bardzo pojemne hasło: przestrzeń otwarta na zmiany, na inwestycje, na studentów, na turystów – mówi Dariusz Tworzydło, ekspert ds. public relations.

W zaproponowanym przez Demo logo województwa widnieją kontury gór, a także samolot zostawiający za sobą smugę.

Komentarze:

Marek Darecki, prezes Doliny Lotniczej:

- Hasło i logo bardzo mi się podoba. Pokazuje, ze jesteśmy ucywilizowanym regionem wysokich technologii, ale też miejscem atrakcyjnym do zamieszkania.

Jacek Sadowski, prezes agencji Demo:

- Strategia to narzędzie, które powinno być wykorzystane przy promocji regionu. A dokument, który opracowaliśmy nie powinien obowiązywać dwa czy trzy lata, ale nawet 20 lat. A zaproponowane przez nas hasło i logo jest odpowiednie dla wszystkich.
Strategia będzie realizowana, jeśli radni wojewódzcy przyjmą ją na jednej z najbliższych sesji sejmiku.

Adam Cyło

Skomentuj

Copyright © Super Nowości 2010-2016 Wszystkie prawa zastrzeżone.