Nasz test: Honda CR-V 2.2 i-DTEC

Honda CRV to typowy średniej wielkości SUV.

Honda CRV jest bardzo uniwersalnym autem. Obszerne wnętrze pozwala na wygodną podróż, duży prześwit i napęd na wszystkie koła na jazdę po bezdrożach, a świetne zawieszenie i silnik na dynamiczną jazdę.

Na początku lat 90. ubiegłego wieku wielu kierowców sceptycznie patrzyło na SUV-y. Pojawiały się głosy, że ani to nie jest terenówka, ani auto osobowe. Czas jednak pokazał, że tego typu konstrukcje się sprawdzają. A najlepszym przykładem jest ciągły wzrost sprzedaży takich samochodów, podczas gdy w segmentach aut osobowych notowane są spadki, zwłaszcza w wyższych klasach. Tak duża popularność SUV-ów wynika z ich uniwersalności. Kieruje się nimi tak jak osobówką, zapewniają komfort jazdy osobówki i dodatkowo można jeszcze pojechać nimi w teren, oczywiście niezbyt trudny.

Obecna od 2007 roku trzecia generacja hondy CRV jest typowym SUV-em i nawet nie udaje terenówki. Z tylnej klapy zniknęło koło zapasowe, auto ma klinowatą i dynamiczną sylwetkę, a zwężająca się linia okien bocznych nawiązuje wręcz do coupe.

Tablica rozdzielcza ma klasyczny wygląd i nie jest przeładowana przyciskami. Drążek zmiany biegów jest na konsoli środkowej, więc pomiędzy fotelami zmieścił się spory schowek. Jak przystało na auto rekreacyjne wnętrze jest obszerne, wygodne i urządzone bardzo pomysłowo. Przednie fotele z podłokietnikami są wystarczająco wygodne. Jedynie podczas szybkiej jazdy po zakrętach daje się odczuć słabe boczne trzymanie. Na ilość miejsca, również z tyłu nie powinny narzekać nawet wysokie osoby. Tylną kanapę można przesuwać, jak również regulować pochylenie oparcia, a trzeci pasażer podróżuje równie wygodnie, gdyż na środku nie ma tunelu. Wnętrze jest dobrze wyciszone i nawet dłuższa jazda z dużymi prędkościami nie męczy.

Po ostatnim liftingu CR-V napędzany jest nowym, znanym do tej pory z accorda 150-konnym dieslem. Silnik ten idealnie pasuje do tego auta. Jest cichy, dynamiczny i zadowala się umiarkowaną ilością paliwa. Średnie zużycie oleju napędowego podczas testu wyniosło 8,7 l/100 km. Delikatne obchodzenie się z pedałem gazu owocuje zużyciem paliwa na poziomie 7 litrów. Elastyczność silnika jest znakomita, więc nie musimy często sięgać do dźwigni zmiany biegów, która pracuje lekko i precyzyjnie.

CR-V prowadzi się łatwo, praktycznie jak auto osobowe. Zachowuje się stabilnie, a na szybko pokonywanych zakrętach nie przechyla się. W sytuacji awaryjnej z pomocą przychodzi stabilizacja toru jazdy. Duży prześwit i koła o dużej średnicy sprawiają, że autem jeździ się bardzo wygodnie również po dziurawych drogach oraz wysokich krawężnikach. Podczas jazdy po drogach o dobrej przyczepności napęd jest przenoszony tylko na przednie koła. Tylna oś jest automatycznie dołączana, gdy nastąpi poślizg kół przednich. Załączenie napędu odbywa się w sposób niezauważalny dla kierowcy. Mimo napędu 4×4 należy pamiętać, że jest to auto przeznaczone do jazdy w lekkim terenie i próby forsowania zupełnych bezdroży skończą się na pewno niepowodzeniem.

Ceny hondy CRV rozpoczynają się od 101 500 zł. Natomiast testowy model wyposażony w silnik wysokoprężny to wydatek 137 800 zł. Sporo, ale w zamian otrzymujemy uniwersalny samochód, dający dużą przyjemność z jazdy.

Grzegorz Burda

Skomentuj

Copyright © Super Nowości 2010-2016 Wszystkie prawa zastrzeżone.