Nie chcą połączenia ulic Cegielnianej i Wierzbowej

Mieszkańcy os. Cegielniana wystosowali pismo do prezydenta Tadeusza Ferenca z prośbą o weryfikację planów połączenia ul. Cegielnianej z ul. Wierzbową. Ich zdaniem koncepcja jest chybiona. Fot. Wit Hadło

RZESZÓW. – Wpychanie ruchu w środek osiedla i utworzenie dwupasmowej jezdni na szerokości zaledwie kilkunastu metrów pomiędzy wałem przeciwpowodziowym a blokami mieszkalnymi jest pomysłem wręcz szalonym – uważają mieszkańcy.

Mieszkańcy osiedla Cegielniana sprzeciwiają się budowie połączenia ul. Cegielnianej z ul. Wierzbową, do której to przymierzają się władze miasta. – Droga, prowadząca dotąd tylko do osiedla Cegielniana, miałaby się stać “przelotową” drogą wiodącą do Mostu Narutowicza – piszą w liście do prezydenta Tadeusza Ferenca. Proszą o zweryfikowanie planów połączenia tych ulic.

Przypomnijmy, że władze miejskie szykują się do zburzenia mostu Narutowicza i wybudowania nowego, dwupasmowego. Kontrowersyjną rzeczą z punktu widzenia mieszkańców jest budowa ulicy będącej przedłużeniem ul. Podwisłocze, która połączy się z ul. Wierzbową w pobliżu mostu. – Projektowana droga ma mieć, wg koncepcji UM, dwa pasy ruchu, więc znikną wszystkie parkingi utworzone dla nas, jako mieszkańców osiedla. Gdzie więc będziemy parkować? – pytają w liście.

Koncepcja chybiona?
- Uważamy, że koncepcja jest w całości chybiona, ponieważ droga nie rozwiążą w żaden sposób problemów komunikacyjnych tej części miasta, gdyż ani ul. Szopena (zatłoczona w godzinach szczytu do granic możliwości), ani al. Rejtana nie będą w stanie odebrać ruchu zwiększonego o auta wyjeżdżające z ul. Cegielnianej – wyjaśniają.

Ich zdaniem, winę za zatłoczenia miasta ponosi prezydent, który wydał pozwolenie na budowę dużych centrów handlowych w promieniu 1-1,5 km. – W wielkich miastach buduje się drogi wyprowadzające ruch poza tereny miejskie, ale w Rzeszowie  ruch wpycha się w osiedla mieszkaniowe – argumentują.

Wprost pod okna
Mieszkańcy osiedla Cegielniana w liście podkreślają, że nie są przeciwni rozwojowi miasta i rozbudowie dróg, ale tylko wtedy, gdzie jest na to miejsce i gdzie przyniesie to wymierne korzyści. – Wpychanie ruchu w środek osiedla i utworzenie dwupasmowej jezdni na szerokości zaledwie kilkunastu metrów pomiędzy wałem przeciwpowodziowym a blokami mieszkalnymi jest pomysłem wręcz szalonym i rodzi pytanie: o czyje interesy dba Pan, jako prezydent wszystkich mieszkańców? – pytają w liście. – Dba Pan wyłączenie o interesy prywatnych inwestorów.

Zdaniem mieszkańców Cegielnianej, inwestor, który w pobliżu buduje nowe obiekty, wymusił na prezydencie odsunięcie przebiegu drogi, tak, że miałaby zostać “wepchnięta” tuż pod okna istniejących już bloków.

Co mają do powiedzenia przedstawiciele władzy miejskiej? – Ostateczna decyzja w sprawie budowy takie połączenia ul. Cegielnianej z ul. Wierzbową jeszcze nie zapadła. Wszystko może się zmienić – słyszymy w ratuszu.

***
Przebudowa mostu Narutowicza nie poprawi przepustowości ulic. Problemem nie jest sam most, ale to, że w jego przedłużeniu ulice są zbyt wąskie i trudno będzie im przejąć zwiększony ruch.

Ewelina Nawrot

do “Nie chcą połączenia ulic Cegielnianej i Wierzbowej”

  1. agia

    Droga w poblizu bloków jest skandalicznym pomysłem!
    Podejrzewam, ze kilka powyższych komentarzy „za” pochodzi od najemników Capitol Towers, którzy oczywiscie klakierują temu pomysłowi bo za to im płacą.

    Dlaczego miasto wydając zezwolenie na budowe C.T nie wymagało od inwestora offsetu na budowę sensownych połączeń z sąsiednim mostem
    i jescze coś- na dzikim zachodzie w piewrwszej buduje się infrastrukturę drogową, a później 17 piętrowe koszmary budowlane

    Panowie komentatorzy – mam świetny pomysł – kupcie sobie mieszkania ( o ile macie na to fundusze ) i wybudujcie wokół swoich mieszkań co najmniej autostrade

  2. ja

    Mieszkam w ścisłym centrum miasta i uważam, że przebieg tej drogi musi być zrealizowany z ważnych powodów jakimi są: rozwodnienie potoku komunikacyjnego w kierunku i od centrum, zabezpieczenie bezpiecznej komunikacji do pobliskich uczelni oraz nowo-budowanego centrum Capital Towers. Ważne jest także zapewnienie szybkiego dojazdu straży pożarnej, pogotowiu i innym służbom ratowniczym w ten rejon miasta. Nie może być ślepą uliczką droga, która prowadzi do zabudowań, w których mieszka kilka tysięcy ludzi. Absurdem jest twierdzenie mieszkańców Cegielnianej, że komfort ich życia pogorszy się diametralnie. To nie jest proszę Państwa prywatny folwark. Jak nie podoba się, że miasto chce coś zrobić dla udrożniania ruchu w tej lokalizacji to proszę sobie szukać innej lokalizacji najlepiej na wsi np. Budziwój, Załęże, Przybyszówka, Biała.

  3. olo

    przez takie rozwiązanie gdzieś na sąsiednich ulicach będzie mniejszy ruch i w konsekwencji mniejsze korki! JESTEM ZA! WIĘCEJ TAKICH MAŁYCH PRZELOTOWYCH A MIASTO NIE BĘDZIE SIĘ KORKOWAŁO!

  4. Jerzy

    Mieszkańcy maja rację , Ktoś tu upadł na głowę .
    Ta droga nie rozwiąże problemów komunikacyjnych w tej częsci miasta .
    winnym jest tutaj miasto i nasz ratuszowy prezydent który doprowadził do obecnego stanu rzeczy .

    Jak już miasto chce to niech wybuduje drogę i most w ciągu ul. Rzecha do Lubelskiej . N atą inwestycję czekają mieszkańcy i miasto .

  5. andrzej

    Ulica jest bardzo potrzebna i popieram realizacje tej inwestycji,wszyscy chcą ułatwień byle tylko nie koło niego,

  6. blokers

    czyj to jest pomysł z tym łącznikiem

  7. Mati

    Dokładnie tak. Jeśli nie pasuje to wyprowadzka i po sprawie.

  8. olek

    droga jest bardzo potrzebna, popieram pomysł panów z miasta.Budowac, budowac, budowac.Jak komus nie pasuje niech sie przeprowadzi.

  9. kasprzak

    Bloki na cegielnianej były budowane, gdy koncepcja wybudowania tej drogi już istniała i była bardzo realna do zrealizowania! Skąd takie zaskoczenie wśród mieszkańców? Jak można mówić o przeprowadzeniu drogi przez środek osiedla, jak w rzeczywistości jest to skraj osiedla. Droga jak najbardziej powinna powstać, bo tak samo jak ulica Podwisłocze łączy dwa mosty. Nie ma co opowiadac bzdur, że taka inwestycja nie pomoże w rozładowaniu ruchu. Bo jadąc od centrum jak najbardziej pomoże, bo można będzie wcześniej zjechać z szopena i odciążyć ruch m.in. na hetmańskiej, zaporze czy moście zamkowym. Tak samo jadąc do centrum.Problem z parkingami jest na każdym osiedlu, wiec nie ma co biadolić. Czas się pogodzić z faktem.

    • MK

      Napisz coś więcej o tej „koncepcji wybudowania drogi”, która „już istniała”, chociaż wiem, że istnieje tylko w Twojej głowie.

      P.S. Mieszkam w okolicy cegielnianej 30 lat, więc nie opowiadaj bajek.

      • ja

        człowieku to osiedle nie istnieje 30 lat, więc jak mogłeś tam tyle lat mieszkać. Już dawno powinno ono zmienić charakter bo obecnie wygląda jak zaniedbany slums.

    • Ryszard

      zgadzam sie w 100%, ludzie kupuja w nowych blokach nie patrzac na to co moze powstac obok, a potem wielkie zaskoczenie…, a ta droga wcale nie jest w srodku osiedla! tylko na jego skraju! Jak najbardziej jestem za ta inwestycja bo ulatwi to ruch w tej czesci miasta!

    • ja

      jeśli o mnie chodzi to już trzymam kciuki za powodzenie tej inwestycji – to będzie droga szyta na miarę moich potrzeb komunikacyjnych i na pewno wielu, wielu tysięcy innych kierowców ucieszy równie bardzo jak mnie. Oby tylko powiodło się . Tadeusz trzymam kciuki za stanowcze podejmowanie decyzji w tej sprawie.

Skomentuj

Copyright © Super Nowości 2010-2016 Wszystkie prawa zastrzeżone.