Nie daj się nabrać na książkę telefoniczną

RZESZÓW. Naciągacze dzwonią do mieszkań i proponują aktualizację spisu telefonów

- Aktualizujemy dane do książki telefonicznej – takie słowa mogą usłyszeć w ostatnim okresie mieszkańcy Podkarpacia w słuchawce domowego telefonu. Osoby podające się za przedstawicieli firmy działającej rzekomo na zlecenie Telekomunikacji Polskiej to zwykli oszuści.

- Przed świętami odebraliśmy wieczorem dwa razy taki telefon – mówi pan Kazimierz, mieszkaniec śródmieścia Rzeszowa. Jak opowiada nasz Czytelnik, za pierwszym razem rozmowę prowadziła jego żona, która nie wyraziła zainteresowania telefoniczną propozycją. To jak widać nie zniechęciło dzwoniących, bo podobny telefon powtórzył się kilka dni później.

- Tym razem ja podniosłem słuchawkę. Kobiecy głos podał jakąś nic mi nie mówiącą nazwę firmy z Krakowa albo Katowic – wyjaśnia pan Kazimierz. – Ponieważ wydało mi się to dziwne, zacząłem ją wypytywać. Stwierdziła, że wszystko jest w uzgodnieniu z Telekomunikacją Polską. Kiedy nadal nie dowierzałem, w pół zdania rzuciła słuchawką. Przypuszczam, że to jacyś naciągacze, którzy chcą posłużyć się moimi danymi.

TP nie dzwoni, ale wysyła formularze

Podejrzenia naszego Czytelnika okazały się uzasadnione. – Telekomunikacja Polska nie dzwoni do swoich abonentów w celu uzyskania informacji czy są zainteresowani książką telefoniczną. Wysyłamy do klientów formularz zamówienia na książkę, które należy wypełnić i odesłać pod wskazany na nim adres – informuje Izabella Szum, szef Biura Prasowego Grupy TP w Krakowie.

Zgodnie zasadami określonymi przez Urząd Komunikacji Elektronicznej pozostali operatorzy telekomunikacyjni muszą udostępnić Telekomunikacji Polskiej informacje o abonentach, by firma ta mogła świadczyć usługi ogólnokrajowej informacji o numerach i spisu abonentów.

Chroń swoje dane

- W ogólnokrajowym spisie abonentów (OSA) publikowane są wyłącznie dane abonentów indywidualnych, którzy złożyli stosowne oświadczenie woli o zgodzie na udostępnienie danych – dodaje Izabella Szum. – Przestrzegamy zatem przed nieuczciwymi praktykami innych operatorów, zwłaszcza ich przedstawicieli handlowych podających się za pracowników TP.

Grupa TP uruchomiła specjalną, bezpłatną infolinię 800 500 005. Za jej pośrednictwem można zweryfikować autentyczność osoby podającej się za przedstawiciela TP. Uruchomiono też adres mailowy: uczciwa.konkurencja@telekomunikacja.plTen adres email jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć

Krzysztof Kuchta

Skomentuj

Copyright © Super Nowości 2010-2016 Wszystkie prawa zastrzeżone.