Nie daj się siarczystym mrozom!

Minusowe temperatury, siarczysty mróz i wiatr. Zimą nasz organizm nie ma lekko , dlatego warto wspomóc go w walce z przenikliwym chłodem. Żeby cieszyć się zdrowiem i dobrym samopoczuciem, zadbajmy o to, jak się ubieramy i co jemy w zimowe dni.

Zima to ciężki czas dla naszego organizmu. Minusowe temperatury na dworze sprzyjają przeziębieniom. Dodatkowo “doprawiamy się” wychodząc na mróz wprost z ogrzewanego pomieszczenia. Nic dziwnego że w przychodniach aż roi się od kichających pacjentów z wysoką gorączką. Ale są sposoby, na to, by nie dopadło nas zimowe przeziębienie. Grunt to odpowiedni ubiór.

Ubierz się “na cebulkę”

Wybierając zimowe ubranie, należy przede wszystkim zwrócić uwagę na materiał z jakiego jest wykonane. Najlepiej, gdy jest to wełna lub puch, bo poliestrowe spodnie czy sweter nie ochronią nas przed siarczystym mrozem. Strój powinien być wielowarstwowy, bo gdy przemoczysz jedną z warstw, pozostałe będą suche a Ty nie będziesz musiał obawiać się przeziębienia.  Poza tym, gdy zrobi Ci się gorąco, zawsze będziesz mógł zrzucić wierzchnie nakrycie.
“Wystające części ciała”, czyli dłonie, uszy i nos, są najbardziej narażone na odmrożenia. Ochronisz się przed nimi zakładając rękawiczki (jednopalcowe lepiej ochronią Cię przed chłodem), czapkę i szalik. Czapka powinna być naciągnięta na czoło i najlepiej gdy zasłania uszy. Szalikiem natomiast osłonisz usta, nos i policzki. Pamiętaj jednak, że gdy oddychasz przez naciągnięty na usta szalik, na jego powierzchni tworzą się kryształki, które mogą podrażnić delikatną skórę.
Nie zapomnij o ochronie nóg i stóp. Mało kto wie, ale popularne jeansy nie są najlepszym pomysłem na to, by ubrać się w nie w mroźny dzień. Pod wpływem niskich temperatur materiał sztywnieje, przez co gorzej się w nich chodzi, poza tym nie chroni przed zimnem.

Nie ściskaj stopy w przymałym bucie

Na zakończenie przydały by się jeszcze porządne buty. Najlepiej jest wybierać obuwie wykonane z miękkiej skóry, oczywiście ocieplane od środka. Ale uwaga! Buty na zimę powinny być o jeden rozmiar większe. Ubierając grube skarpety, przestrzeń w bucie się zmniejsza a stopa zaczyna być uciskana. W dobrze dobranym bucie, powinieneś móc poruszać palcami. To bardzo ważne, bo ściśnięta stopa szybciej marznie. Ale pod żadnym pozorem nie powinieneś również zapomnieć o podeszwie buta. Najlepsze są podeszwy wyższe, bardziej masywne, które lepiej izolują stopę od podłoża.

Pielęgnuj skórę

Odpowiednia pielęgnacja skóry jest bardzo ważna szczególnie zimą. – Najważniejsze podczas mroznych dni jest codzienne stosowanie odżywczych kremów z filtrem – mówi Katarzyna Miszewska, rzeszowska kosmetyczka – Osoby, które wiedzą, że spędzą więcej czasu na dworze, powinny stosować kremy tłuste. Ważne jest również przyjmowanie witaminy C, która uszczelnia naczynia krwionośne, bo wychodząc na przykład z ciepłego pomieszczenia na mróz i odwrotnie, skóra może nam pękać.
Nie zapomnij również o delikatnej skórze ust, którą chroń pomadkami i balsamami zapobiegającymi pierzchnięciu oraz włosach, na które nakładaj maseczki z jedwabiem (zabezpieczą je przed wysuszeniem)

Zimą naszemu organizmowi spada odporność a chorobotwórcze zarazki atakują nas ze zdwojoną siłą. Dlatego tak ważna jest odpowiednio dobrana, zbilansowana dieta bogata w warzywa i witaminy. Staraj się jeść pięć razy dziennie lekkostrawne posiłki. Wybieraj chude mięsa, ryby, jaja i warzywa. Na wzmocnienie przyda się czosnek, czyli naturalny antybiotyk, którego nie trzeba zjadać w postaci ząbków a wystarczy dodać do sałatki czy mięsa. Nie zapomnij również o piciu 1,5 do 2 litrów płynów dziennie. Nie musi to być woda, równie dobrze możesz wybierać herbatki ziołowe i owocowe i świeże soki warzywne.

Skomentuj

Copyright © Super Nowości 2010-2016 Wszystkie prawa zastrzeżone.